O αριθμός των τουριστών που επισκέπτονται την Ιταλία για αγορές θα μπορούσε να ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια το 2023, σημειώνοντας υψηλότερο επίπεδο από τα αποτελέσματα του 2019.

Ο Πρόεδρος της Risposte Turismo Francesco di Cesare είπε ότι αν ξεπεραστεί το εν λόγω θα ήταν αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει την ύπαρξη σημαντικού μέρους της τουριστικής ζήτησης. Πρόσθεσε επίσης ότι ο κύριος λόγος για τις διακοπές στην Ιταλία είναι τα ψώνια.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Confcommercio Imprese για την Ιταλία, Carlo Sangalli, τόνισε ότι από το 2016 τα στοιχεία από το Shopping Tourism Italian Monitor έχουν στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας στον πολύ σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό ρόλο αυτών των δύο εκατομμυρίων ετήσιων τουριστών για ψώνια στην Ιταλία το 2019.

Σε αυτούς τους τουρίστες, πάντα πριν από την πανδημία, προστίθενται τουλάχιστον άλλα 38 εκατ. που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ιταλία έχουν την εμπειρία να ψωνίσουν τρόφιμα και προϊόντα κρασιού μία ή περισσότερες φορές.

Μέσω έρευνας που διεξήχθη από το Risposte Turismo, σε περισσότερους από 600 Ιταλούς τουρίστες για ψώνια και εκείνους από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, το 54% από αυτούς είπε ότι έχουν τις αγορές ως κύριο λόγο για την επίσκεψή τους στην Ιταλία.

Οι λόγοι που επισκέπτονται την Ιταλία για τις αγορές τους έχουν ως εξής :

  • Oι εκπτώσεις και οι προσφορές με 67%.
  • Η εγγύτητα σε αξιοθέατα/μέρη για επίσκεψη με 38%.
  • Η παρουσία τυπικών προϊόντων/ειδικών ή μοναδικών προϊόντων με 34%.
  • Η εμπορική προσφορά του προορισμού με 31%.
  • Οι διαθέσιμες υπηρεσίες με 26%.

Ποια είναι τα κορυφαία μέρη για αγορές στην Ιταλία

Το 61% των ερωτηθέντων είπε επίσης ότι τα καταστήματα στο ιστορικό κέντρο και οι εμπορικοί δρόμοι είναι τα αγαπημένα τους μέρη για ψώνια.

Ακολούθησαν τα εμπορικά κέντρα με 49%. και τα καταστήματα με 41%.

Ταυτόχρονα, τρεις στους πέντε τουρίστες πραγματοποιούν αγορές σε σταθμούς και αεροδρόμια.

Επιπλέον, ως αποτέλεσμα έρευνας σε 50 καταστήματα στη Μπολόνια, τέσσερις στους δέκα πελάτες είναι κυρίως Αμερικανοί (25%), οι Γερμανοί καταλαμβάνουν το 14% και οι Γάλλοι το 10%.