Ενισχύονται από την έντονη ζήτηση για διεθνή ταξίδια, οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής θα γίνουν κερδοφόρες το επόμενο έτος, σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις της IATA.

Οι απώλειες σε όλη την περιοχή για αυτές τις αεροπορικές εταιρείες φέτος θα μειωθούν στα 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια από ζημίες 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021. Η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών – μετρημένη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών (RPK) – αναμένεται να φτάσει περίπου το 79 τοις εκατό των επιπέδων πριν από την Covid.

«Οι διευθύνοντες σύμβουλοι στην περιοχή είναι πολύ θετικοί σχετικά με τις οικονομικές τους επιδόσεις, επομένως δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο αυτή η περιοχή δεν θα είναι κερδοφόρα το 2023», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των μέσων ενημέρωσης. στην πρωτεύουσα του Κατάρ.

Η Qatar Airways, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Κόλπου, ανέφερε κέρδη 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2021, σε σύγκριση με ζημίες 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων πριν από ένα χρόνο. Η αεροπορική εταιρεία Emirates, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο, αναμένεται να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023.

Ο Walsh δεν βλέπει την ανάπτυξη να εκτροχιάζεται από ένα άλλο κύμα περιορισμών. “Δεν θα δούμε κλείσιμο στον ίδιο βαθμό, επειδή πολλές κυβερνήσεις έχουν αναγνωρίσει ότι το κλείσιμο των συνόρων δεν έχει κανένα όφελος”, δήλωσε ο Walsh. «Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα, (οι περιορισμοί) δεν εμπόδισαν την εξάπλωση του ιού και σε πολλές περιπτώσεις, τα σύνορα έκλεισαν μετά την εξάπλωση του ιού στη χώρα. Το οικονομικό κόστος του κλεισίματος των συνόρων ήταν τόσο υψηλό που δεν νομίζω ότι θα υπάρξει όρεξη για τις κυβερνήσεις να επιβαρυνθούν με αυτό το κόστος».

Μετά τη χαλάρωση των περιορισμών νωρίτερα φέτος, τα ταξίδια έχουν απογειωθεί σημαντικά, αλλά η άνοδος των τιμών του πετρελαίου σε πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι έχει αναδειχθεί ως κύριο μέλημα για τις αεροπορικές εταιρείες. Ο επικεφαλής της IATA είναι βέβαιος ότι οι αερομεταφορείς θα μπορούν να βγάλουν χρήματα ακόμη και με υψηλές τιμές καυσίμων. Ανάλογα με τον τύπο του στόλου, τα καύσιμα μπορεί να αντιπροσωπεύουν περίπου το 25-40 τοις εκατό των πάγιων εξόδων μιας αεροπορικής εταιρείας.