της Εύας Οικονομάκη
Στα τέλη του χρόνου τοποθετείται η επαναλειτουργία του ιστορικού ξενοδοχείου “Όλυμπος-Νάουσα” στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες του tourismtoday, οι εργασίες ανακατασκευής του διατηρητέου ακινήτου, το οποίο από το 1927 έως το 1994 φιλοξενούσε το φημισμένο εστιατόριο “Όλυμπος-Νάουσα” βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και το νέο boutique ξενοδοχείο αναμένεται να ανοίξει και πάλι τις πόρτες του για τους επισκέπτες του τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, με το ύψος της επένδυσης να ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ.
Σήμα κατατεθέν της γαστρονομίας
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του σχήματος Grivalia Hospitality και «Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε.», το οποίο απέκτησε το ιστορικό διατηρητέο κτίριο έναντι του ποσού των 5,46 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού που διενήργησε η Εurobank, το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο επί της λεωφόρου Νίκης 5 θα είναι δυναμικότητας 50 δωματίων.
Υπενθυμίζεται ότι το 2017 η Grivalia Hospitality και η ξενοδοχειακή επιχείρηση Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε., που έχει μακρά παρουσία στην Βόρεια Ελλάδα, συμφώνησαν να προχωρήσουν στη δημιουργία κοινού επενδυτικού οχήματος με ποσοστά συμμετοχής 65%-35% αντιστοίχως, με αποκλειστικό σκοπό την εξαγορά του ιστορικού διατηρητέου ακινήτου που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Νίκης στη Θεσσαλονίκη, την περαιτέρω ανάπτυξή του και την μετατροπή του σε πολυτελές boutique ξενοδοχείο.
Το ακίνητο «Όλυμπος-Νάουσα» κατασκευάστηκε το 1926, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ζακ Μοσέ από τη ζυθοποιία «Όλυμπος Νάουσα» και χρησιμοποιήθηκε στο ισόγειό του ως μουσείο ζυθοποιίας και δοκιμαστήριο μπίρας της εταιρείας, με δύο αίθουσες που είχαν τις ονομασίες «Όλυμπος» και «Νάουσα». Το 1927 ξεκίνησε τη λειτουργία του το φερώνυμο εστιατόριο. Το 1942 και σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής λειτούργησε σαν καμπαρέ-μιούζικ χολ, ενώ μετά την Κατοχή και για εξήντα χρόνια, μέχρι το 1994 όταν και έκλεισε, αποτέλεσε σήμα-κατατεθέν της γαστρονομίας της πόλης.
Κυρίαρχη η βρετανική αγορά
Αισιόδοξος εμφανίζεται, την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε. (με την εμπορική επωνυμία Tor Hotel Group), Κωνσταντίνος Τορνιβούκας για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν. “Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα ερωτηματικό σχετικά με την επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο Μάιος θα είναι πάρα πολύ δύσκολος μήνας, αν όχι χαμένος”, λέει χαρακτηριστικά στο tourismtoday, επισημαίνοντας ότι αυτή την περίοδο η πληρότητα στα τρία ξενοδοχεία του ομίλου δεν ξεπερνά το 10%.
“Υπάρχει μία μικρή κινητικότητα μόνο από την αγγλική αγορά. Είναι η μόνη χώρα στην οποία έχει εμβολιαστεί το 25% του πληθυσμού και θεωρώ ότι φέτος θα κυριαρχήσει η αγγλική αγορά, ειδικά τους πρώτους μήνες. Αυτή η κίνηση μάς δίνει μία αχτίδα αισιοδοξίας σε μία περίοδο που δεν κινείται τίποτα”, προσθέτει ο επικεφαλής του ομίλου Tor Hotel.
Mάλιστα, όπως υπογραμμίζει στόχος του είναι φέτος ο όμιλος του οποίου ηγείται να καταφέρει να επιτύχει το 50% των μεγεθών που είχε καταγράψει το 2019. “Όσον αφορά τώρα τον ελληνικό τουρισμό, σε ένα αρκετά αισιόδοξο σενάριο εκτιμώ ότι θα καταφέρει να φτάσει το 50% των μεγεθών του 2019. Βέβαια φέτος η πορεία του τουρισμού θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα των εμβολιασμών”, καταλήγει ο Κ. Τορνιβούκας.