Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο κλάδος της ταξιδιωτικής ασφάλισης βρίσκεται στο χείλος μιας μεταμορφωτικής επανάστασης, σύμφωνα με ανάλυση της Battleface.
Οι αλλαγές τροφοδοτούνται από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τη μηχανική μάθηση (ML).

Αξιοποιώντας άφθονα δεδομένα για προσαρμοσμένες πολιτικές, οικοδόμηση εμπιστοσύνης και εξορθολογισμό των λειτουργιών παρουσιάζουν τεράστιες ευκαιρίες για τη:

  • Βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών.
  • Αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας της βιομηχανίας.

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει το τοπίο προς όφελος ασφαλιστών και πελατών

Η εξυπηρέτηση πελατών βρίσκεται στην καρδιά του ασφαλιστικού κλάδου. Οι πελάτες επιθυμούν μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους, από τις αγορές συμβολαίου έως την επεξεργασία αξιώσεων και τις πληρωμές.

Οι τεχνολογίες που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να εξορθολογίσουν και να αυτοματοποιήσουν αυτές τις διαδικασίες, παρέχοντας στους πελάτες άνεση, αποτελεσματικότητα και ηρεμία.

Τα ταξίδια έχουν τεράστιες δυνατότητες μετασχηματισμού μέσω της τεχνητής νοημοσύνης λόγω της συχνότητας με την οποία αγοράζονται. Ένα άτομο θα αγοράσει ασφάλειες ζωής, αυτοκινήτου και ιδιοκτήτες σπιτιού μερικές φορές. Το ίδιο άτομο, ωστόσο, θα μπορούσε να αγοράσει ταξιδιωτική ασφάλιση πολλές φορές το χρόνο.

Η εξοικονόμηση χρόνου και κόστους των πληρωμών αποζημίωσης σε πραγματικό χρόνο, των προσαρμοσμένων προγραμμάτων και της βελτιωμένης εξυπηρέτησης πελατών δεκαπλασιάζονται όταν πρόκειται για ταξιδιωτική ασφάλιση.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές να κατανοήσουν συγκεκριμένα προφίλ κινδύνου.
Επιτρέπουν εξατομικευμένες προτάσεις τιμολόγησης, κάλυψης και πολιτικής, παρέχοντας ένα καλύτερο ταξίδι στους πελάτες.

Για παράδειγμα, ένας τουρίστας που σχεδιάζει ένα ταξίδι σκι στις Ελβετικές Άλπεις μπορεί να αξιοποιήσει την ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη για να προτείνει επιλογές κάλυψης για εξοπλισμό σκι, ιατρική κάλυψη έκτακτης ανάγκης, εκκένωση λόγω τραυματισμών χειμερινών σπορ και ακόμη και ακύρωση ταξιδιού λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Επίσης, χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης η βιομηχανία μπορεί να μετατρέψει μεγάλα έγγραφα πολιτικής σε φιλικά προς τον χρήστη εργαλεία που παρέχουν σαφείς και ακριβείς απαντήσεις στα ερωτήματα των πελατών.

Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόσει το ταξίδι με βάση μια ομάδα γνωστών παραγόντων και συμπληρώνει ότι με την ανθρώπινη υποστήριξη με λευκά γάντια μπορεί να είναι το μοντέλο «βέλτιστης πρακτικής» που λείπει σήμερα από τη βιομηχανία.

Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μια ισορροπία όπου η τεχνητή νοημοσύνη επαυξάνει τη διαδικασία παρέχοντας τεκμηριωμένες πληροφορίες αφήνοντας εξαιρετικές περιπτώσεις και ιδιαίτερες περιστάσεις στους ειδικούς του ανθρώπου.

Οι 5 τρόποι με τους οποίους η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει το ταξίδι του πελάτη, είναι:

Άμεσες και ακριβείς απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα πελατών

Με την τεχνολογία AI, όπως το ChatGPT και το Bard, οι εταιρείες ταξιδιωτικής ασφάλισης μπορούν να παρέχουν πολύ πιο γρήγορες, πιο ενημερωμένες απαντήσεις σε αιτήματα, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους αναμονής και βελτιώνοντας την ικανοποίηση των πελατών.
Οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν έναν βοηθό συνομιλίας με GPT που έχει εκπαιδευτεί για τη συγκεκριμένη πολιτική του ασφαλισμένου ή να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν το εργαλείο για να συντάσσουν εύκολα κατανοητά μηνύματα ή να ξεπερνούν γλωσσικά εμπόδια.
Πέρα από μοντέλα που βασίζονται σε κείμενο, όπως το ChatGPT και το Bard, η τεχνητή νοημοσύνη που βασίζεται στη φωνή, όπως το Alexa της Amazon ή το Google Assistant, μπορεί να υποβάλει ερωτήματα πελατών μέσω κλήσεων, παρέχοντας άμεσες απαντήσεις.

Απλοποίηση πολύπλοκων πολιτικών και βελτίωση κατανόησης των πελατών

Μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, μπορούν να βοηθήσουν άμεσα τους πελάτες να κατανοήσουν πολύπλοκα έγγραφα πολιτικής, αναλύοντας τη γλώσσα και παρέχοντας συνοπτικές περιλήψεις.
Τα εργαλεία AI οπτικοποίησης δεδομένων μπορούν να δημιουργήσουν κουκκίδες ή γραφικές αναπαραστάσεις των όρων πολιτικής. Αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη των πελατών και βελτιώνει τη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη σχέση με τους πελάτες.

Εξατομικευμένες συμβουλές και μια πιο προσαρμοσμένη εμπειρία στον πελάτη

Τα συστήματα συστάσεων AI, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται από την Amazon ή το Netflix, μπορούν να αναλύσουν τα ταξιδιωτικά μοτίβα και τις προτιμήσεις των πελατών για να προσφέρουν εξατομικευμένες συμβουλές ταξιδιωτικής ασφάλισης.
Τα μοντέλα μηχανικής μάθησης μπορούν να αναλύσουν δεδομένα πελατών για να προβλέψουν τους παράγοντες κινδύνου και να προτείνουν την κατάλληλη ταξιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη.
Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης σχεδιάζει ένα ταξίδι σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία με περιορισμένες ιατρικές εγκαταστάσεις, η τεχνολογία μπορεί να προτείνει μια ολοκληρωμένη πολιτική κάλυψης ιατρικής εκκένωσης.
Εάν είναι ιδιοκτήτης κατοικίδιου ζώου, θα μπορούσαν να προσφερθούν πρόσθετα και συγκεκριμένα οφέλη για την προστασία του.

Επιτάχυνση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας αξιώσεων

Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης αυτοματισμού ροής εργασιών, όπως το Watson της IBM, μπορούν να διευκολύνουν την εύκολη αναφορά περιστατικών και να επιταχύνουν τη διαδικασία αξιώσεων.
Μπορεί να ταξινομήσει, να ιεραρχήσει και να αυτοματοποιήσει πολλά βήματα στη διαδικασία αποζημίωσης, μετατρέποντας μια ασφαλιστική εταιρεία σε λειτουργία 24/7, αντί από Δευτέρα έως Παρασκευή, εννέα έως πέντε.

Ενημέρωση πελατών για την κατάσταση των αξιώσεων

Τα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Salesforce, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ενημερώνονται οι πελάτες σχετικά με την κατάσταση των αξιώσεων τους.
Αυτά μπορούν να ενσωματωθούν με άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να προβλέψουν τους χρόνους επεξεργασίας και τα πιθανά ζητήματα, κρατώντας τους πελάτες ενήμερους ανά πάσα στιγμή. Μπορούν επίσης να εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τη φύση διαφορετικών αξιώσεων και να εξετάζουν σχετικά έγγραφα.