Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η αγορά solo τουρισμού ανθίζει με τους μεμονωμένους ταξιδιώτες να αποτελούν πλέον το 18% των παγκόσμιων τουριστικών κρατήσεων και είναι ένα αυξανόμενο κοινό που επιθυμεί να εξερευνήσει τον κόσμο ανεξάρτητα.

Τουριστικές επιχειρήσεις και προορισμοί, μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή τη δυναμική αγορά, αν κατανοήσουν τα κίνητρα, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές τους.

Οι solo ταξιδιώτες οδηγούνται από την επιθυμία για ανεξαρτησία, προσωπική ανάπτυξη και την ευελιξία να δημιουργούν τα δικά τους δρομολόγια.

Η ασφάλεια, η δυνατότητα κοινωνικής αλληλεπίδρασης και μια ποικιλία δραστηριοτήτων που ταιριάζουν με τα ενδιαφέροντα τους είναι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή των προορισμών τους, σύμφωνα με την Acorn Tourism.

Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος της αγοράς μεμονωμένων ταξιδιών, αναζητώντας συχνά ενδυνάμωση και ανακάλυψη του εαυτού τους, ενώ οι άνδρες συνήθως αναζητούν την περιπέτεια και την εξερεύνηση.

Πηγή: Acorn Tourism

Βασικά δημογραφικά στοιχεία και προτιμήσεις

  • Φύλο: Οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία των μεμονωμένων ταξιδιωτών. Δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και συχνά προτιμούν περιηγήσεις και καταλύματα μόνο για γυναίκες.
  • Ηλικία: Οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες, από νεαρούς ενήλικες που αναζητούν περιπέτεια έως ηλικιωμένους που αναζητούν χαλάρωση και εξερεύνηση.
  • Δραστηριότητες: Οι προτιμήσεις ποικίλλουν ευρέως, από περιπέτεια και πολιτιστική βύθιση μέχρι ευεξία και χαλάρωση.
  • Συμπεριφορά κράτησης: Οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες προτιμούν την ευελιξία, συχνά ερευνούν και κάνουν κράτηση για ταξίδια ανεξάρτητα μέσω διαδικτυακών πλατφορμών.

Ευκαιρίες στην ευρωπαϊκή αγορά

Η ευρωπαϊκή αγορά μεμονωμένων ταξιδιών είναι ιδιαίτερα ελκυστική λόγω του υψηλού ποσοστού μονοπρόσωπων νοικοκυριών σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία. Αυτές οι αγορές χαρακτηρίζονται από κουλτούρα ανεξαρτησίας και υψηλό επίπεδο ταξιδιωτικής εμπειρίας μεταξύ των πληθυσμών τους.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδόν το 30% των νοικοκυριών είναι μονοπρόσωπα, επομένως είναι μια κύρια αγορά προέλευσης. Οι Βρετανοί  μεμονωμένοι ταξιδιώτες είναι γνώστες της τεχνολογίας και ενδιαφέρονται για βιώσιμα ταξίδια.
Η Σουηδία είναι μια άλλη βασική αγορά, γνωστή για το υψηλό επίπεδο ανεξαρτησίας και προσωπικής ελευθερίας. Οι Σουηδοί solo ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν σε ποιοτικές εμπειρίες.

Δημιουργία solo-φιλικών εμπειριών

Οσοι θέλουν να τους προσελκύσουν, θα πρέπει να επικεντρωθούν σε εμπειρίες που δίνουν έμφαση στην ασφάλεια, την ευελιξία και την ευκαιρία για κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν:

  • Διαφάνεια και ασφάλεια: Σαφείς πληροφορίες σχετικά με μέτρα ασφαλείας, τοπικά έθιμα και αξιόπιστα σημεία επαφής. Επισημάνετε προορισμούς γνωστούς για την ασφάλεια τους και προσφέρετε καταλύματα και περιηγήσεις μόνο για γυναίκες.
  • Ευελιξία: Τα δρομολόγια πρέπει να είναι ευέλικτα, ώστε να επιτρέπουν στους μεμονωμένους ταξιδιώτες να προσαρμόζουν τις εμπειρίες τους. Τα μονόκλινα δωμάτια θα πρέπει να προσφέρονται χωρίς επιπλέον χρεώσεις.
  • Κοινωνικές ευκαιρίες: Ευκαιρίες για σύνδεση με ταξιδιώτες με ομοϊδεάτες μέσω ομαδικών περιηγήσεων, κοινόχρηστων γευμάτων και κοινωνικών εκδηλώσεων.
Πηγή: Acorn Tourism

Πώς θα προσελκύσετε solo ταξιδιώτες

Οι αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ είναι απαραίτητες για την προσέγγιση και τη συμμετοχή μεμονωμένων ταξιδιωτών. Οι επιτυχημένες στρατηγικές περιλαμβάνουν:

  • Δημιουργία στοχευμένου περιεχομένου μάρκετινγκ που μιλάει απευθείας στις επιθυμίες των μεμονωμένων ταξιδιωτών για ανεξαρτησία και προσωπική ανάπτυξη. Χρησιμοποιήστε μαρτυρίες και ιστορίες από άλλους ταξιδιώτες για να χτίσετε εμπιστοσύνη.
  • Αξιοποίηση σε social media, ταξιδιωτικά ιστολόγια και τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία για να προσεγγίσετε το κοινό. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι ιστότοποι είναι φιλικοί προς κινητά και παρέχουν εύκολες επιλογές κράτησης.
  • Ενίσχυση της αίσθησης της κοινότητας ενθαρρύνοντας τους να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και να συνδέονται μεταξύ τους στο διαδίκτυο και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

Η αειφορία και ο υπεύθυνος τουρισμός είναι κρίσιμη προϋπόθεση

Η βιωσιμότητα είναι ολοένα και πιο σημαντική για αυτούς τους τουρίστες. Αναζητούν πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, ευκαιρίες υποστήριξης των τοπικών κοινοτήτων και επιμένουν σε ηθικές αλληλεπιδράσεις με την άγρια ζωή.
Η επισήμανση της δέσμευσης για βιωσιμότητα σε όλες τις προσπάθειες μάρκετινγκ είναι απαραίτητη για την προσέλκυση περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένων ταξιδιωτών.