Παρά τις προσπάθειες που έγιναν από τις αρχές του καλοκαιριού από τους τοπικούς φορείς για την υλοποίηση της πορθμειακής γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη, τελικά τίποτα δεν έγινε.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν η αχαϊκή πρωτεύουσα να μείνει χωρίς σύνδεση με τα νησιά του Ιουνίου και το γεγονός αυτό να συγκεντρώσει αρκετές διαμαρτυρίες από τους κατοίκους της Πάτρας, της Σάμης, αλλά και της Ιθάκης.
Συγκεκριμένα, η γραμμή που λειτούργησε το καλοκαίρι του 2016 αποδείχτηκε από τις πιο εμπορικές και δυναμικές της σύνδεσης της Πελοποννήσου με τα νησιά του Ιονίου, με εκατοντάδες τουρίστες να αναχωρούν από το λιμάνι της Πάτρας για την Κεφαλονιά.
Η μη υλοποίηση της γραμμής έπαιξε σημαντικό αρνητικό ρόλο στην μείωση της επιβατικής κίνησης του λιμανιού της Πάτρας, το φετινό καλοκαίρι, σε σύγκριση τουλάχιστον με το περσινό, ενώ δεν βοήθησε τουριστικά ούτε την Σάμη και την γύρω περιοχή, αλλά ούτε και την Ιθάκη.
Ωστόσο, το υπουργείο Ναυτιλίας, φαίνεται ότι παρά τις πιέσεις που δέχτηκε από τους τοπικούς παράγοντες και των τριών περιοχών, τελικά υπέκυψε σε κάποιους άλλους που είχαν συμφέρον για την μη υλοποίηση της γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη.