Σύνταξη: tourismtoday.gr
Τα έσοδα που επηρεάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στον ταξιδιωτικό κλάδο έχουν αυξηθεί από 9% το 2018 σε 21% το 2021.
Φέτος ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στο 32%, σε ταξίδια και φιλοξενία, σύμφωνα με την Bloomreach.
Με άλλα λόγια, αυτή την χρονιά σχεδόν το ένα τρίτο των ετήσιων εσόδων θα μπορούσε να προέλθει από την τεχνητή νοημοσύνη.
Ωστόσο η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι η μόνη τεχνολογική τάση που θα επηρεάσουν τον κλάδο 2024.
Τα ταξίδια και η φιλοξενία πρόκειται να υποστούν μια σημαντική αλλαγή καθώς η τεχνολογία εκσυγχρονίζει ολόκληρη τη βιομηχανία. Οι εταιρείες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, θα πρέπει να προετοιμαστούν.
Οι κορυφαίες τάσεις της τεχνολογίας που πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν τα ταξίδια και τη φιλοξενία το 2024, εστιάζουν στην αυξανόμενη επιρροή της εξατομίκευσης, στην ασταμάτητη άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και στον τρόπο με τον οποίο το εμπόριο θα ξεκλειδώσει νέες ευκαιρίες.
Η εξατομίκευση αναμένεται παντού
Για τους σύγχρονους ταξιδιώτες, οι προσαρμοσμένες εμπειρίες δεν είναι πλέον πολυτέλεια αλλά ανάγκη.
Το 80% των καταναλωτών απαιτεί εξατομικευμένες εμπειρίες από τους λιανοπωλητές και η τουριστική βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση. Από την προκράτηση έως τις αλληλεπιδράσεις μετά τη διαμονή, οι πελάτες αναμένουν ότι κάθε σημείο επαφής ευθυγραμμίζεται με τις προτιμήσεις τους.
Αυτό δεν συνέβαινε πάντα. Ενώ τα εξατομικευμένα σημεία επαφής εκτιμήθηκαν πριν από την πανδημία, δεν ήταν απαραίτητο για τους ταξιδιώτες.
Τώρα που ο παγκόσμιος τουρισμός έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, πρέπει να αξιοποιήσετε την εξατομίκευση για να ξεχωρίσετε και να προσφέρετε μια εντυπωσιακή εμπειρία που ελκύει τους πελάτες σε ψυχολογικό επίπεδο και ενισχύει την αφοσίωση της επωνυμίας.
Η εξατομίκευση γίνεται εύκολα με την AI που μπορεί να προσαρμόσει σχεδόν οτιδήποτε. Είτε δημιουργείτε περιεχόμενο ιστού και email, προτείνετε προϊόντα ή ρυθμίζετε στοχευμένες διαφημίσεις, η εξατομίκευση AI προσδιορίζει τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τους πελάτες να αισθάνονται ότι εκτιμούν και κατανοούν, ώστε να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να αυξήσετε τα έσοδα και να μειώσετε την εκκένωση.
Η εξατομίκευση AI ανοίγει επίσης το δρόμο για ολιστική εξατομίκευση. Λαμβάνοντας υπόψη κάθε σημείο επαφής με τον πελάτη, η ολιστική εξατομίκευση επιτρέπει στους πελάτες να απολαμβάνουν απρόσκοπτη, ενοποιημένη και εξαιρετικά εξατομικευμένη εξυπηρέτηση σε οποιοδήποτε κανάλι. Κάθε πελάτης είναι εγγυημένη μια μοναδική αλληλεπίδραση.
Το καλύτερο από όλα, δεν χρειάζεται να περιμένετε έως ότου ένας πελάτης κάνει μια αγορά για να αρχίσει να εξατομικεύει την εμπειρία του. Κάθε αλληλεπίδραση με την επωνυμία σας είναι μια ευκαιρία συλλογής πολύτιμων δεδομένων που επιτρέπουν τη λεπτομερή εξατομίκευση.
Για παράδειγμα, παρακολουθώντας τους τύπους διακοπών που περιηγείται ένας επισκέπτης κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στον ιστότοπο, μπορείτε να προτείνετε παρόμοια πακέτα διακοπών στην ίδια περίοδο περιήγησης, τα οποία ενδέχεται να οδηγήσουν σε κράτηση.
Η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε για να μείνει
Η τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα η γενετική τεχνητή νοημοσύνη , τροφοδοτεί μια επανάσταση για τις εταιρείες ταξιδιών και φιλοξενίας.
Το Generative AI χρησιμοποιεί δεδομένα εκπαίδευσης για τη δημιουργία νέου περιεχομένου, όπως εικόνες και κείμενο. Μπορεί ακόμη και να δημιουργήσει εντυπωσιακές εικονικές εμπειρίες, όπως εξατομικευμένα ταξιδιωτικά δρομολόγια που απλοποιούν τη διαδικασία κράτησης.
Το Generative AI έχει τη δύναμη να συνεισφέρει 4,4 τρισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία. Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών λέει ότι είναι πρόθυμο να χρησιμοποιήσει ένα εργαλείο δημιουργίας όπως το ChatGPT για να σχεδιάσει μια απόδραση.
Η εύρεση τρόπων χρήσης αυτής της τεχνολογίας θα ξεκλειδώσει ευκαιρίες για την επιχείρησή σας και θα σας βοηθήσει να συμβαδίσετε με τις προσδοκίες των πελατών.
Μια άλλη αλλαγή της εμπειρίας χρήστη είναι η αναζήτηση ιστότοπου με τεχνητή νοημοσύνη. Η αναζήτηση ιστότοπου με AI χρησιμοποιεί επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) και μηχανική εκμάθηση για την ανάγνωση των ερωτημάτων των χρηστών και την ανάλυση της πρόθεσης πίσω από αυτά.
Στη συνέχεια, το εργαλείο παρέχει εξαιρετικά σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης που μιλούν ακριβώς για αυτό που αναζητά ο πελάτης σας.
Η ισχυρή τεχνητή νοημοσύνη δεν βελτιώνει μόνο την online εμπειρία. Επίσης, συγχωνεύει ό,τι συμβαίνει στο διαδίκτυο και προσωπικά για να δημιουργήσει μια ακόμα καλύτερη εμπειρία για τους πελάτες. Στον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας, αυτό θα μπορούσε να μοιάζει με αυτό:
- Ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που ανταμείβει τους πελάτες για online κράτηση και επιτόπιες δαπάνες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
- Προγνωστική εξυπηρέτηση πελατών, στην οποία προσφέρεται έκπτωση σε έναν πελάτη κατά το check-in για μια υπηρεσία που προβλήθηκε στο διαδίκτυο αλλά δεν έγινε κράτηση.
- Μια ταχύτερη διαδικασία check-in που υποστηρίζεται από δεδομένα από προηγούμενη διαδικτυακή εμπειρία.
Η τμηματοποίηση κοινού γίνεται πιο προσιτή και πιο αποτελεσματική με την τεχνητή νοημοσύνη. Αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποκαλύψει κρυφά μοτίβα και προτιμήσεις.
Αυτό βοηθά τις εταιρείες ταξιδιών και φιλοξενίας να δημιουργούν εξατομικευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ που είναι πιο πιθανό να οδηγήσουν σε μια μετατροπή την κατάλληλη στιγμή.
Έτσι, αντί να στέλνετε το ίδιο μήνυμα σε όλους, μπορείτε να στείλετε ένα σχετικό και προσαρμοσμένο μήνυμα στα κανάλια που χρησιμοποιούν περισσότερο οι πελάτες σας και τη στιγμή που είναι πιο πιθανό να το διαβάσουν.
Το εμπόριο συνομιλίας εκτείνεται πολύ πέρα από τα chatbots
Το 2024, το συνομιλητικό εμπόριο πρόκειται να ξεπεράσει τη θέση του ως τσιτάτο, αναδεικνύοντας ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις στον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας.
Το συνομιλητικό εμπόριο χρησιμοποιεί το NLP για να διευκολύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ πελατών και επιχειρήσεων.
Στον ταξιδιωτικό κλάδο, αυτό σημαίνει ότι παρέχεται μια δυναμική εμπειρία στον πελάτη στην οποία οι ταξιδιώτες μπορούν να επικοινωνούν απρόσκοπτα με τις εταιρείες χρησιμοποιώντας τα ίδια κανάλια που χρησιμοποιούν για να συνομιλούν με φίλους ή συγγενείς.
Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, το εμπόριο συνομιλίας εκτείνεται πολύ πέρα από τα chatbots. Ενώ τα chatbot βοηθούν στην παροχή γρήγορων απαντήσεων σε κοινά ερωτήματα, η τεχνητή νοημοσύνη συνομιλίας μπορεί να διευκολύνει τις αλληλεπιδράσεις με πολλούς τρόπους:
- Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Facebook Messenger, είναι μια ιδανική λεωφόρος για τους πελάτες να κάνουν κρατήσεις, να ρωτούν για λεπτομέρειες ταξιδιού ή να αναζητούν συστάσεις.
- Τα μηνύματα SMS είναι ιδανικά για την αναζήτηση σχολίων και τη δημοσιοποίηση προωθήσεων.
- Οι βοηθοί φωνής σάς επιτρέπουν να έχετε πρόσβαση σε ταξιδιωτικές πληροφορίες και να κάνετε κρατήσεις hands-free χρησιμοποιώντας μόνο τη φωνή σας — σχεδόν το 20% των κατόχων φωνητικών ηχείων χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για να ερευνήσουν πτήσεις και ξενοδοχεία.
Το συνομιλητικό εμπόριο είναι εξαιρετικά ευέλικτο και δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συναντούν πελάτες όπου βρίσκονται, είτε προτιμούν να ασχολούνται με την επιχείρησή σας στο WhatsApp, να ανταλλάσσουν μερικά μηνύματα κειμένου ή να μιλάνε σε έναν εικονικό βοηθό.
Αυτή η ευελιξία διευκολύνει τους πελάτες να επικοινωνήσουν μαζί σας με τρόπο που είναι άνετος για αυτούς, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την ευκολία της εμπειρίας των πελατών σας.
Όταν το συνομιλητικό εμπόριο ενώνει τις δυνάμεις του με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, συμβαίνουν αξιοσημείωτα πράγματα.
Το τελευταίο κύμα εργαλείων ηλεκτρονικού εμπορίου υπόσχεται να κάνει τις εμπειρίες αγορών πιο διαισθητικές και ελκυστικές από ποτέ.
Το 2024, παρακολουθήστε τις πλατφόρμες αγορών συνομιλίας που αξιοποιούν την τεχνολογία αιχμής για να ξανασκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες σας κάνουν κράτηση για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Καινοτόμες ταξιδιωτικές εμπειρίες με τεχνολογία
Η τεχνολογία μεταμορφώνει γρήγορα τον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν εξατομικευμένες και αξέχαστες εμπειρίες για τους επισκέπτες μέσω υπερ-εξατομικευμένων σημείων επαφής, εργαλείων με τεχνητή νοημοσύνη και εμπορίου συνομιλίας.
Οι επιχειρήσεις με την τεχνολογία στο πλευρό τους, μπορούν να δημιουργήσετε απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, προβλέποντας τις ανάγκες τους, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες τους και αυξάνοντας την ταξιδιωτική τους εμπειρία με τρόπους που παλαιότερα ήταν αδύνατον.