Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να αποφασιστεί η τελική στρατηγική της κυβέρνησης για την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), δηλαδή να αποσαφηνιστεί αν απλά θα παραχωρηθούν λιμενικές χρήσεις (σ.σ.όπως έχει επανειλημμένως δηλωθεί από κυβερνητικά στελέχη) ή αν το λιμάνι θα ιδιωτικοποιηθεί.
Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Τάκης Αθανασόπουλος, μιλώντας σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο ειδικής εκδήλωσης του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη κεκλεισμένων των θυρών.
Επανακάμπτει η Hutchison Κατά τον ίδιο, ο διαγωνισμός για το λιμάνι πρόκειται να προκηρυχθεί οπωσδήποτε εντός του επόμενου διμήνου. Μάλιστα, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον πέντε μεγάλων διεθνών εταιρειών διαχείρισης λιμένων, στους οποίους -όπως ξεκαθάρισε ο κ.Αθανασόπουλος- δεν περιλαμβάνεται η “Cosco”.
Αντίθετα, επανακάμπτει η παλιά γνώριμη του ΟΛΘ, “Hutchison”, η οποία προ ετών είχε αρχικά εκδηλώσει και μετά αποσύρει το ενδιαφέρον της για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα ο σχετικός διαγωνισμός να κηρυχθεί τότε άγονος και να καταπέσει εγγυητική επιστολή ύψους 5 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο κ.Αθανασόπουλος επισήμανε ότι και οι υπόλοιποι τέσσερις ενδιαφερόμενοι είναι αντίστοιχης δυναμικότητας με τη Hutchison.
Ο ίδιος επισήμανε ακόμη ότι το πρώτο κριτήριο για την επιλογή του επικρατέστερου επενδυτή θα είναι η δέσμευσή του για την ανάπτυξη του λιμανιού, ενώ το προτεινόμενο τίμημα “έρχεται δεύτερο”.
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πολύ μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές, μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά του λιμανιού του Πειραιά, και να αποτελέσει το μεταφορικό κέντρο για την νοτιοανατολική Ευρώπη», τόνισε ο κ.Αθανασόπουλος, ενώ υπενθύμισε ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου θα βγουν στον “αέρα” 18 διαγωνισμοί.