Τη χρήση των κρουαζιερόπλοιων της Ιαπωνίας ως ξενοδοχεία κατά τους πολυαναμενόενους θερινούς Ολυμπιακούς αγώνες του 2020, ανέφεραν πρόσφατα οι αρχές της χώρας.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές τις οποίες επικαλείται η Japan News, η ιαπωνική κυβέρνηση προχωρεί προς το παρόν καλά στο στόχο της να λειτουργήσουν τα κρουαζιερόπλοια ως ξενοδοχεία. Αυτή η καινοτομία προγραμματίζεται για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο.
Σημειώνεται ότι οι ιαπωνικοί νόμοι δεν επιτρέπουν στα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν για περισσότερο από 15 ημέρες. Η μόνη εξαίρεση ήταν η επένδυση Queen Elizabeth 2, η οποία μπορούσε να φιλοξενήσει περισσότερους από 1.500 ανθρώπους. Έμεινε για 65 ημέρες κατά τη διάρκεια της εξωτικής επίδειξης στην Γιοκοχάμα το 1989.
Υπάρχουν πολλά ζητήματα που συνδέονται με το νέο σχέδιο της Ιαπωνίας για τα κρουαζιερόπλοια. Με τα πληρώματα των πλοίων να γίνονται προσωπικό του ξενοδοχείου, θα έπεφταν αμέσως εκτός της ναυτικής νομοθεσίας. Επιπλέον, οι ιαπωνικοί νόμοι δεν ρυθμίζουν τα γεύματα των πλοίων. Ως εκ τούτου θα ήταν απαραίτητη μια ειδική άδεια βάσει του τελωνειακού νόμου για την απόκτηση αυτού του είδους εξυπηρέτησης.
Όπως αναφέρει η Japan News το 2016, 24 εκατ. επισκέπτες έφθασαν στην Ιαπωνία, καλύπτοντας το 80% των ξενοδοχείων στο Τόκιο. Το 2020 αναμένονται 40 εκατομμύρια άνθρωποι στη χώρα, όταν θα πραγματοποιηθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα “πλωτά ξενοδοχεία” θα μπορούσαν να δώσουν στη βιομηχανία ένα μεγάλο «χέρι» βοηθείας.
Το λιμάνι του Τόκιο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 1.000 άτομα, ενώ το λιμάνι της Yokohama μπορεί να φιλοξενήσει δύο φορές περισσότερα. Το λιμάνι Kawasaki και το λιμάνι Kisarazu θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν εάν πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η χρήση των κρουαζιερόπλοιων ως ξενοδοχεία δεν είναι ένα ασυνήθιστο θέαμα. Το Βανκούβερ τοα χρησιμοποίησε για το σκοπό αυτό κατά τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2010 καθώς και όλοι οι Ολυμπιακοί αγώνες μέχρι και τους αγώνες του περασμένου έτους στο Ρίο ντε Τζανέιρο.