Το ενδιαφέρον της ελληνικής νεολαίας για το ναυτικό επάγγελμα έχει αποτυπωθεί ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίση. Γίνονται διαβουλεύσεις, συζητήσεις και αναλύσεις για τους τρόπους που θα καταστεί δυνατή η απορρόφηση χιλιάδων νέων που θέλουν να στραφούν στη θάλασσα για επαγγελματική αποκατάσταση.
Σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές, την επόμενη πενταετία θα χρειασθούν περίπου 100.000 ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, κυρίως Αξιωματικοί, για να επανδρώσουν τα νέα πλοία που θα κατασκευασθούν.
Όμως η αύξηση της απασχόλησης των περισσοτέρων Ελλήνων ναυτικών εστιάζεται κυρίως στα ποντοπόρα πλοία και στα επιβατηγά. Άλλωστε η επιβατηγός ναυτιλία των γραμμών εσωτερικών πλόων είναι αυτή που απασχολεί υποχρεωτικά μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.
Τα ελληνικά και τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία απασχολούν σήμερα περίπου 3.500 Έλληνες ναυτικούς, κυρίως Αξιωματικούς Γέφυρας και Μηχανής. Τα επιβατηγά πλοία με ελληνική σημαία απασχολούν επίσης 4.500-5.000 Έλληνες ναυτικούς, ενώ στα κρουαζιερόπλοια εργάζονται μόλις 300-400.
«Στην επόμενη δεκαετία θα περίπου εκατό νέα κρουαζιερόπλοια που σίγουρα θα απασχολήσουν νέους ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων. Θα είναι πέρα για πέρα άδικο να μην απασχολήσουν τα νέα κρουαζιερόπλοια έναν μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών» επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς.
Η προοπτική απασχόλησης όχι μόνο στα ποντοπόρα πλοία αλλά και στα κρουαζιερόπλοια είναι τεράστια.
Σύμφωνα με στοιχεία της CLIA, η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας δίνει εργασία πλήρους απασχόλησης σε πάνω από 1.000.000 εργαζομένους.
Πηγή : www.newmoney.gr