Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ταξιδιωτικές επωνυμίες που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με νέους καταναλωτές εστιάζουν εδώ και χρόνια σε ένα βασικό τμήμα, τους millennials.
Και ενώ οι millennials εξακολουθούν να κατέχουν σημαντική δύναμη δαπανών, έχουν επισκιαστεί από τους ταξιδιώτες Gen Z. Μια νέα γενιά, που δεν γνωρίζει έναν κόσμο χωρίς διαδίκτυο και θα είναι κρίσιμη για την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας από την πανδημία.

Για να τραβήξουν την προσοχή των Gen Z, οι ταξιδιωτικοί πάροχοι πρέπει να κατανοήσουν πώς οι διαφορετικές προτιμήσεις και συμπεριφορές της γενιάς επηρεάζουν τον ταξιδιωτικό προγραμματισμό και τις συνήθειες δαπανών τους.

Το φαινόμενο OTA

Σύμφωνα με την Expedia Group, σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών Gen Z, που ορίζονται ως εκείνοι που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2021, σχεδιάζουν «ταξίδια εκδίκησης» για να αναπληρώσουν τα χαμένα ταξίδια τους εν μέσω της κρίσης COVID-19.

Για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους, το Expedia Group διαπιστώνει ότι οι Gen Z στρέφονται σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, 31% περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία.

«Αυτό ευθυγραμμίζεται πολύ με τη θέση του Gen Z ως της πρώτης ψηφιακά εγγενούς γενιάς, λέει η Monya Mandich, αντιπρόεδρος του Expedia Group Media Solutions Marketing.

Είναι συχνοί χρήστες κινητών και καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, επομένως η στροφή σε διαδικτυακούς πόρους για έμπνευση και σχεδιασμό ταξιδιού έχει νόημα με τις συνολικές συμπεριφορές και προτιμήσεις τους και αναμένουμε ότι αυτή η εξάρτηση από το ψηφιακό θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια».

Ομοίως και μελέτη της Phocuswright, αποκαλύπτει ότι όταν πρόκειται για τον προγραμματισμό ταξιδιών στο διαδίκτυο, οι ταξιδιώτες Gen Z προτιμούν τα OTA για τα δυναμικά πακέτα και τα προγράμματα αφοσίωσης τους.

Σύμφωνα με την μελέτη, περισσότεροι ταξιδιώτες της Gen Z έκαναν κράτηση αεροπορικών, ξενοδοχείων και αυτοκινήτων μέσω OTA από οποιοδήποτε άλλο διαδικτυακό κανάλι, όπως απευθείας ιστότοπους, μετα-αναζήτηση ή ιστότοπους ταξιδιωτικών πρακτόρων λιανικής.
Περισσότεροι από ένας στους τρεις ταξιδιώτες Gen Z έκλεισαν ένα πακέτο το 2021, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε γενιά.

Παρόλο που οι ταξιδιώτες Gen Z έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να είναι μέλη αφοσίωσης συνολικά (σύμφωνα με τον Phocuswright, το 28% δεν έχει συνδρομές επιβράβευσης ταξιδιών), η εγγραφή αφοσίωσης OTA είναι υψηλότερη μεταξύ του τμήματος από σχεδόν όλες τις άλλες γενιές.
Το 28% των ταξιδιωτών Gen Z είναι αφοσιωμένα μέλη στο OTA, υστερώντας πολύ πίσω από ένα ποσοστό μελών OTA 33% μεταξύ των millennials.

Πέρα από τα OTA, ο Phocuswright διαπιστώνει ότι οι ταξιδιώτες Gen Z είναι πιο ανοιχτοί σε άλλες επιλογές ενδιάμεσων, όπως κράτηση μέσω Google ή ταξιδιωτικές συνδρομές.

Το μέλλον στα ταξίδια των Gen Z

Όχι μόνο οι ταξιδιώτες Gen Z έχουν μοναδικές συνήθειες προγραμματισμού και κρατήσεων, αλλά έχουν επίσης ξεχωριστές ταξιδιωτικές προτεραιότητες και προτιμήσεις.

Σύμφωνα με το Expedia Group, θέματα όπως η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα, καθώς και η αυξανόμενη συνειδητοποίηση της βιωσιμότητας, αποτελούν όλο και πιο σημαντικό μέρος της ταξιδιωτικής συνομιλίας με νεότερους καταναλωτές.

Τρεις στους τέσσερις Αμερικανούς Gen Z αναζητούν εταιρεία για κράτηση στα ταξίδια που εκτιμά τη διαφορετικότητα και την ένταξη.
Οι ταξιδιώτες της Gen Z θέλουν επίσης να δουν τους ντόπιους στον προορισμό που επισκέπτονται.

Οι ταξιδιώτες Gen Z πρωτοστατούν στα βιώσιμα ταξίδια (67%). Είναι πολύ πιο πιθανό σε σχάση με άλλες γενιές να εξετάσουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές και αναζητούν ταξιδιωτικές επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα σε περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές.

Η ασφάλεια και η απόκτηση μοναδικών εμπειριών είναι επίσης στο επίκεντρο των ταξιδιωτών της Gen Z.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα από το GetYourGuide, το 57% των ταξιδιωτών Gen Z λέει ότι η ασφάλεια είναι η κύρια ανησυχία σχετικά με τα ταξιδιωτικά σχέδια.

Εν τω μεταξύ, το 38% των Gen Z αναφέρει ότι οι μοναδικές εμπειρίες έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στις αγαπημένες τους διακοπές.

Ωστόσο, δεν προβλέπουν τόσο πολύ τον προϋπολογισμό για αυτό το στοιχείο του ταξιδιού τους σε σύγκριση με άλλες γενιές. Μόλις το 15% λέει ότι υπολογίζει 51 έως 100 δολάρια ανά άτομο για κάθε μέρα εμπειριών σε ένα ταξίδι.