Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στο πρόβλημα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας που είναι και ο λόγος στο ότι αργούν οι κατασκευαστές κινητήρων Pratt & Whitney και CFM International, αποδίδει η Airbus τις συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών που περιορίζουν τη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών και αυξάνουν τις τιμές των ναύλων.
Ο κατασκευαστής αποκάλυψε ότι θα παραδώσει 770 εμπορικά αεροσκάφη φέτος -30 λιγότερα- και δεν θα επιτύχει τον στόχο του να παράγει 75 Airbus A320neo μηνιαίως μέχρι το 2027 (ένα χρόνο αργότερα από ό,τι είχε προβλεφθεί).
Ωστόσο, είπε ότι οι πιο πρόσφατες προβλέψεις της για παράδοση «δεν προϋποθέτουν πρόσθετες διακοπές».
Η Airbus αναθεώρησε επίσης προς τα κάτω την καθοδήγηση κερδών της από 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ, μετά την «χρέωση» 900 εκατομμυρίων ευρώ στο διαστημικό της τμήμα το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Αναλυτές της αεροπορίας χαρακτήρισαν την προειδοποίηση της Airbus ως «σοκ». Οπως υπογράμμισαν ο αναθεωρημένος στόχος παραγωγής θα είναι «πρόκληση» και δήλωσαν ότι οι επιβάτες θα πρέπει να «αναμένουν ότι θα συνεχιστούν οι πρωτοφανείς αυξήσεις των ναύλων».
Το A320 είναι ο άξονας εργασίας των στόλων μικρών αποστάσεων των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών και το «neo» είναι η πιο αποδοτική «νέα επιλογή κινητήρα» του αεροσκάφους. Επί του παρόντος, η Airbus παραδίδει κατά μέσο όρο λιγότερα από 50 αεροσκάφη το μήνα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Guillaume Faury κατηγόρησε «επίμονα, ειδικά ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, κυρίως σε κινητήρες, αεροδομές και εξοπλισμό καμπίνας» και περιέγραψε την έλλειψη κινητήρων ως «σημαντικό ζήτημα», τονίζοντας πως «είναι μια κατάσταση που δεν περιμέναμε».
Τα ανταλλακτικά καμπίνας που πρότεινε η Faury είναι επίσης ελλιπή καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ανακαινίζουν παλιά αεροσκάφη λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις.
Προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να διαρκέσουν δύο έως τρία χρόνια.
Προβλήματα με τον κινητήρα Pratt & Whitney GTF του A320 neo οδήγησαν στην καθήλωση αεροσκαφών που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία για έως και 450 ημέρες το καθένα.
Η Wizz Air συγκαταλέγεται μεταξύ των αερομεταφορέων που έχουν πληγεί περισσότερο, με έως και 50 αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί στο έδαφος τον Μάιο, αλλά συνολικά θα μπορούσαν να καθηλωθούν έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320.