Το νομοσχέδιο για τα Logistics παρουσίασαν από κοινού υπουργοί Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας σε ανταγωνιστικό και ποιοτικό διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Το νομοσχέδιο στοχεύει στην άρση των δυσκαμψιών που υφίστανται χρόνια (πχ ασάφεια για τη διαδικασία αδειοδότησης εγκαταστάσεων, μη καθορισμένο πλαίσιο, κτλ), οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, και τη δημιουργία ανασφάλειας στους εν δυνάμει επενδυτές.

Με το νόμο χαράσσεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα πολιτική για την εφοδιαστική, η οποία έχει δύο σημαντικούς στόχους:
1) Να μειώσει το κόστος εφοδιασμού των επιχειρήσεων, με παράλληλη μείωση του κόστους των καταναλωτικών αγαθών στα ράφια των σουπερ-μάρκετ.
2) Να καταστήσει την Ελλάδα ελκυστική, για την προσέλκυση του διερχόμενου φορτίου από τα λιμάνια μας και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών μας υποδομών στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.

Τα κυριότερα οφέλη από το νομοσχέδιο είναι τα εξής:
1) Ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά της Εφοδιαστικής – εξάλειψη αθέμιτου ανταγωνισμού
2) Αύξηση του outsourcing. Στην Ελλάδα μόλις 20% των εταιριών κάνουν εξωτερική ανάθεση των υπηρεσιών logistics (outsourcing), όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 80%.
3) Καθιέρωση Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500στρ. και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά. Τα τελευταία θα υπάγονται σε fast track, ώστε να γίνει προσέλκυση μεγάλων επενδυτών.
4) Ανάπτυξη urban logistics και green logistics
5) Δημιουργία πλαισίου στη δημόσια διοίκηση για την προώθηση των θεμάτων των logistics (ΥΠΟΜΕΔΙ – Νέα Διεύθυνση Στρατηγικής Μεταφορών)

Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται ο ορισμός των Logistics, ορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων Εφοδιαστικής Αλυσίδας (3PL-3rd Party Logistics), τα οποία δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στη νομοθεσία και αποτελούσαν πάγιο αίτημα της αγοράς. Παράλληλα, καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής, ενώ μέχρι σήμερα υπήρχε η λάθος αντίληψη ότι για να κάνει ένας 3PL μεταφορικό έργο, πρέπει να δημιουργήσει ξεχωριστή μεταφορική εταιρία. Παράλληλα, οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων, το οποίο αποτελεί ένα βήμα προς τις ανάγκες της αγοράς για κτίρια με μεγάλα ύψη.

Επίσης, απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης, τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις, ενώ θεσπίζεται το πλαίσιο για υποχρέωση των αποθηκών για κυκλοφοριακές συνδέσεις με το οδικό δίκτυο.