Σύνταξη: tourismtoday.gr
Αύξηση 60% στους διεθνείς ταξιδιώτες έως το 2040, προβλέπει νέα έρευνα από την Google και την Deloitte, λόγω των οικονομικών τάσεων και της έντονης επιθυμίας για παγκόσμια εξερεύνηση.
Η μελέτη «Ταξίδι 2040» αποκαλύπτει τους ισχυρούς οικονομικούς συσχετισμούς και τις μακροπρόθεσμες τάσεις που θα διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό τοπίο.
«Αναλύσαμε δισεκατομμύρια ερωτήματα της Αναζήτησης Google και πάνω από 90.000 εξωτερικά σημεία δεδομένων από τις τελευταίες πέντε δεκαετίες για αυτήν τη νέα μελέτη σχετικά με τις παγκόσμιες τάσεις κινητικότητας. Αποκαλύπτει τους ισχυρούς οικονομικούς συσχετισμούς και τις μακροπρόθεσμες τάσεις που θα διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό τοπίο», λέει ο Hany Abdelkawi, επικεφαλής ταξιδιών στην Google.
Τα δεδομένα δείχνουν πως ο αριθμός σε διεθνείς ταξιδιώτες αριθμό εκτοξεύεται στα ύψη παγκοσμίως φτάνοντας σχεδόν τα 2,4 δισεκατομμύρια.
Αλλά η έρευνα δεν αφορά μόνο αριθμούς, Αφορά επίσης στρατηγικές ιδέες που μπορούν να μεταμορφώσουν την ταξιδιωτική βιομηχανία. Από τον εντοπισμό των επόμενων hotspots για τουρισμό μέχρι την κατανόηση των εξελισσόμενων αναγκών των ταξιδιωτών.
Η άνοδος του Ινδού ταξιδιώτη και ο αυξανόμενος αντίκτυπος των ΗΠΑ
Το ταξιδιωτικό τοπίο του 2040 θα δει νέες αγορές κορυφαίων πηγών -τις περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι ταξιδιώτες- να αναδεικνύονται.
Η Ινδία, η Κίνα και οι ΗΠΑ θα είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στις 5 κορυφαίες.
Οι Ινδοί ταξιδιώτες
Οι Ινδοί ταξιδιώτες, ειδικότερα, αναμένεται να αυξηθούν κατά 5 φορές έως το 2040, λόγω της ανόδου κατοχής διαβατηρίων και τις χαλαρές πολιτικές θεωρήσεων.
Είναι ψηφιακά γνώστες και λαμβάνουν γρήγορα αποφάσεις, κρατούν διεθνείς πτήσεις με μέσο χρόνο παράδοσης μικρότερο από 50 ημέρες. (για σύγκριση, ο μέσος παγκόσμιος χρόνος παράδοσης είναι σχεδόν 70 ημέρες).
Η γλωσσική και πολιτιστική ποικιλομορφία στην Ινδία απαιτεί μια τοπική προσέγγιση από τις επωνυμίες. Η χώρα έχει πολλές διαφορετικές γλώσσες, με 10 από αυτές να έχουν πάνω από 30 εκατομμύρια ομιλητές η καθεμία. Η πλειονότητα των Ινδών προτιμά να χρησιμοποιεί την τοπική τους γλώσσα για αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες
Στην άλλη πλευρά του πλανήτη, οι ΗΠΑ παραμένουν μια ισχυρή αγορά προέλευσης. Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες ήδη αυξάνουν το 10% της ζήτησης για όλα τα ευρωπαϊκά ταξίδια και αποτελούν το 40% όλων των μη Ευρωπαίων ταξιδιωτών στην περιοχή.
Αυτοί είναι τουρίστες που είναι εξαιρετικά ευαισθητοποιημένοι στην επωνυμία, με το 78% να είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για μια επωνυμία που γνωρίζει.
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην καθιέρωση ή στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας τους σε αυτές τις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές πηγών τώρα.
Μέχρι το 2040 οι άνθρωποι θα πρέπει να τις γνωρίζουν ήδη όταν προγραμματίζουν τις επόμενες διακοπές τους, αντί να τις ανακαλύψουν για πρώτη φορά.
Διαφοροποίηση προορισμού και εμφάνιση νέων hotspots
Το ταξιδιωτικό τοπίο του 2040 δεν διαμορφώνεται μόνο από το πού προέρχονται οι ταξιδιώτες, αλλά και από το πού πηγαίνουν.
Η Ισπανία αναμένεται να ξεπεράσει τη Γαλλία ως η χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο -αν και θα είναι μια σκληρή κούρσα μεταξύ των δύο αγορών- και το νεοφερμένο Μεξικό πρόκειται να μπει στους 5 πιο δημοφιλείς προορισμούς.
Πόλος έλξης οι ευρωπαϊκές χώρες
Η Αφρική και η Αμερική έχουν τον υψηλότερο αναμενόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησης των εξερχόμενων αναχωρήσεων από το 2019 έως το 2040, αν και η Ευρώπη και η Ασία- Ειρηνικός (APAC) εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περίπου το 75%.
Οι ευρωπαϊκές χώρες θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες των διακοπών, παράλληλα με την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Στη Μέση Ανατολή αναμένεται επίσης εισροή ταξιδιωτών, με τον υψηλότερο προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησης των εισερχόμενων αφίξεων από τώρα έως το 2040.
Δύο αγορές κάνουν τη βαρύτητα εδώ. Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ).
- Η αύξηση του ενδιαφέροντος σε Σαουδική Αραβία τροφοδοτείται από τις μεταρρυθμίσεις στις υποδομές και τις θεωρήσεις εισόδου, οι οποίες υποστηρίζονται από φιλόδοξα τουριστικά έργα, όπως το Neom και το Expo 2030.
- Η δημοτικότητα των ΗΑΕ βασίζεται στην παροχή εμπειριών υψηλής ποιότητας και πολυτελών προσφορών.
Παράλληλα, η διαφοροποίηση των προορισμών σε ήδη δημοφιλείς τοποθεσίες θα συνεχίσει να αυξάνεται.
Στην Ινδονησία, για παράδειγμα, το ενδιαφέρον αναζήτησης για αναδυόμενες περιοχές αυξάνεται ταχύτερα από αυτό των παραδοσιακών προορισμών, όπως το Μπαλί.
Διαφορετικά είδη ταξιδιωτών
«Οι μάρκες σε αναπτυσσόμενους προορισμούς θα πρέπει να προσαρμοστούν σε διαφορετικά είδη ταξιδιωτών, λέει ο Raúl González, Διευθύνων Σύμβουλος EMEA του Barceló Hotel Group και συν-συγγραφέας της έκθεσης.
Όταν οι άνθρωποι έκλειναν ένα ξενοδοχείο πριν από 30 χρόνια, ήθελαν απλώς ένα κρεβάτι. Τώρα θέλουν μια εξατομικευμένη και τοπική εμπειρία.»
Ο ταξιδιώτης του μέλλοντος
Με την άνοδο των αγορών νέων πηγών, μπορούμε να χωρίσουμε τον ταξιδιώτη του μέλλοντος σε δύο ξεχωριστές κατηγορίες. Αναδυόμενους και ώριμους.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι αναδυόμενοι ταξιδιώτες έλκονται περισσότερο προς ώριμους προορισμούς, ενώ οι ώριμοι ταξιδιώτες έλκονται όλο και περισσότερο από τοποθεσίες που δεν ξεπερνιούνται.
«Οι αναδυόμενοι ταξιδιώτες -όπως αυτοί από την Ινδία- θα κοιτάζουν αρχικά τις αγορές ως καθιερωμένους ταξιδιωτικούς προορισμούς και κοντά στο σπίτι τους, εξηγεί η Patricia Ruiz Ramos, ανώτερη διευθύντρια στο Monitor Deloitte, στο τμήμα συμβουλευτικής στρατηγικής της Deloitte.
Γι’ αυτό οι γύρω χώρες θα δουν πρώτα τον αντίκτυπο από τους αναδυόμενους ταξιδιώτες. Πιο απομακρυσμένες τοποθεσίες, όπως αυτές στην Ευρώπη, θα παρατηρήσουν τις θετικές επιπτώσεις καθώς θα αυξάνονται οι δαπάνες αυτών των ταξιδιωτών».
Και οι δύο τύποι τουριστών θα είναι πλήρως ενημερωμένοι και θα διεξάγουν εκτεταμένη έρευνα πριν από τα ταξίδια τους. Δεν κάνουν απλώς κράτηση, αλλά αναζητούν εμπιστοσύνη και σιγουριά στις αποφάσεις τους.