olth0204Κώδωνα κινδύνου για απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και σταδιακή μετατροπή του σε μικρό περιφερειακό λιμάνι, εάν δεν ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία αξιοποίησής του με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, κρούει η διοίκηση της ΟΛΘ ΟΛΘ-3,59% Α.Ε. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Στέλιο Αγγελούδη, η μετατροπή του ΟΛΘ σε μικρό περιφερειακό λιμάνι είναι ζήτημα επταετίας, εάν δεν υπάρξει άμεση μέριμνα για αξιοποίηση μέσω παραχωρήσεων.

Οπως επεσήμαναν στη naftemporiki ναυτιλιακές πηγές, η διαδικασία των μακροχρόνιων παραχωρήσεων σε διεθνείς παρόχους πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσει εντός του 2014, προκειμένου ο ΟΛΘ να μπορέσει να παραμείνει «μέσα στο παιχνίδι του διεθνούς ανταγωνισμού», εάν βεβαίως η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιλέξουν τη συγκεκριμένη μέθοδο αποκρατικοποίησης, που ζητεί όχι μόνο ο ίδιος ο ΟΛΘ αλλά και οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας και όχι την πώληση μετοχικού πακέτου.

Από την πλευρά της η διοίκηση του ΟΛΘ, με στόχο πάντοτε τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του και την εξέλιξή του σε hub για τις βαλκανικές χώρες, χθες ανακοίνωσε τα συγκεκριμένα ποσοστά των εκπτώσεων, που είχε προαναγγείλει πρόσφατα ο κ. Αγγελούδης από τα Σκόπια, για το 2014.

Οι εκπτώσεις αυτές ανέρχονται σε ποσοστό 50% για το κόστος ρευματοδότησης των ψυγείων για τα προϊόντα που προορίζονται για εξαγωγή (και για τα transit), ποσοστό 15% για τα transshipment φορτία (μεταφορτώσεις) και σε ποσοστό 15% για τα containers, ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων (εφόσον επιτευχθεί συγκεκριμένος στόχος -αριθμός εμπορευματοκιβωτίων και πάνω- για τη συγκεκριμένη έκπτωση τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός της εβδομάδας μετά από διαβούλευση με τους ναυτιλιακούς πράκτορες).