Παρά την κρίση στον τομέα των αερομεταφορών που προκλήθηκε από την νέα πανδημία COVID-19 , το αεροδρόμιο της Ρίγας διατηρεί τον στρατηγικό μελλοντικό του στόχο να γίνει κόμβος εναέριας κυκλοφορίας της Βόρειας Ευρώπης, τόνισε η πρόεδρος του συμβουλίου αεροδρομίων Laila Odiņa στο φόρουμ αεροπορικών μεταφορών της Ρίγας.

“Αυτή η κρίση μας έδωσε αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούμε για νέες προκλήσεις. Επενδύοντας στην ανάπτυξη προηγμένων λύσεων υποδομής σήμερα, στο μέλλον θα είναι δυνατή η πιο αποτελεσματική οργάνωση της εργασίας και η μείωση του κόστους ανά εξυπηρετούμενο επιβάτη ή αεροσκάφη, τα οποία θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου τόσο από πλευράς κόστους όσο και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας », λέει η διευθύντρια του αεροδρομίου.

Αυτό το καλοκαίρι, με την υποστήριξη του Ταμείου Συνοχής και των ιδίων κεφαλαίων, στο αεροδρόμιο της Ρίγας έχουν υλοποιηθεί αρκετά επενδυτικά έργα μεγάλης κλίμακας αξίας άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ: το αεροδρόμιο έχει ανακατασκευάσει και αναβαθμίσει ένα τμήμα του διαδρόμου και των τροχοδρόμων σε μήκους άνω των 11 χιλιομέτρων, έχτισε ελικοδρόμιο και νέα αεροσκάφη και ελικόπτερα. Αυτές οι επενδύσεις όχι μόνο θα επιτρέψουν στο αεροδρόμιο της Ρίγας να αυξήσει την επιχειρησιακή του ικανότητα και να προσφέρει στους πελάτες του καλύτερες υπηρεσίες, αλλά θα κάνει επίσης το αεροδρόμιο πιο φιλικό προς το περιβάλλον, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και εξοικονομώντας πόρους.

Το αεροδρόμιο συνεχίζει επίσης τις εργασίες για το νέο έργο τερματικού επιβατών, έτσι ώστε το έργο να μπορεί να ξεκινήσει μόλις το επιτρέψουν τα επιχειρηματικά αποτελέσματα της εταιρείας.

“Το αεροδρόμιο αναμένεται να αποκαταστήσει τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετήθηκαν πριν από την κρίση μέσα σε λίγα χρόνια. Αυτό επιβεβαιώνεται επίσης από τα αναπτυξιακά σχέδια του ενημερωμένου επιχειρηματικού σχεδίου της AirBaltic. Η ανεπαρκής χωρητικότητα του αεροδρομίου δεν μπορεί να είναι εμπόδιο στην εφαρμογή αυτών των αναπτυξιακών σχεδίων στη Ρίγα», επισημαίνει η Odiņa. Τόνισε, επίσης, ότι οι νέες απαιτήσεις επιδημιολογικές ασφαλείας είναι πιθανό να συνεχιστούν μακροπρόθεσμα και ότι το αεροδρόμιο θα χρειαστεί επιπλέον χώρο για την εφαρμογή αυτών των κανόνων, χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα και ποιότητα των υπηρεσιών.

Όπως τόνισε η Odiņa στις συζητήσεις στο Φόρουμ Αεροπορίας της Ρίγας, τόσο τώρα όσο και κατά τον προγραμματισμό μελλοντικής ανάπτυξης, το αεροδρόμιο δίνει μεγάλη προσοχή σε βιώσιμες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης της πιθανότητας προσέλκυσης έργων διαρθρωτικών ταμείων που θα είναι διαθέσιμα στη Λετονία στον επόμενο προγραμματισμό προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης περίοδο έως το 2027.

Αυτή η χρηματοδότηση της ΕΕ πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την αγορά υποδομής λυμάτων και εξοπλισμού που χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα στην εργασία του, όπως ηλεκτρικά λεωφορεία, εξειδικευμένο εξοπλισμό και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση για την εκτέλεση λειτουργιών αεροδρομίου.

“Εάν μια εταιρεία σκέφτεται τη βιωσιμότητα σε όλες τις πτυχές της – περιβαλλοντική, κοινωνική και οικονομική – γίνεται πιο αποτελεσματική στις διαδικασίες και τη χρήση των πόρων, αποκτά κίνητρα και πιστό προσωπικό και γίνεται πιο ελκυστικό για τους μελλοντικούς υπαλλήλους. Αυτό βελτιώνει τα λειτουργικά αποτελέσματα και έτσι δίνει ένα άμεσο όφελος για την επιχείρηση », τονίζει η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Αεροδρομίου της Ρίγας.