του Χάρη Ντιγριντάκη

Στις ράγες της διαδικασίας των αδειοδοτήσεων τροχοδρομεί η mega επένδυση της μετεγκατάστασης του Καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι.

Την περασμένη δημοσιεύθηκε η προέγκριση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ (Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων), γεγονός που ανάβει το πράσινο φως για την προβλεπόμενη διαδικασία αδειοδότησης της επένδυσης.

Πρόκειται για απόφαση η οποία αναμένετο εδώ και τουλάχιστον έξη μήνες όμως ιδεολογικές παραδοξότητες αψηφούν τις εισηγήσεις των Επιτροπών του αρμόδιου υπουργείου Περιβάλλοντος.

Και τούτο, διότι σύμφωνα με γνώστες της μελετητικής αγοράς σημειώνουνεται, ότι η εν λόγω απόφαση έπρεπε να είχε ληφθεί πριν το λυκόφως του 2018.

Σύμφωνα με τον οδικό χάρτη υλοποίησης του project, δαπάνης 200 εκατ. ευρώ περίπου μετά τον σκόπελο του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, ακολουθεί η εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όπως και η Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, στις οποίες θα παρουσιάζονται με κάθε λεπτομέρεια όλα τα στοιχεία, τα χαρακτηριστικά και οι προδιαγραφές της επένδυσης και οι οποίες θα τεθούν σε Δημόσια Διαβούλευση, όπου θα κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους οι φορείς.

Η τελική χωροθέτηση θα πρέπει να λάβει την έγκριση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και στη συνέχεια να αποτελέσει Προεδρικό Διάταγμα, που θα επιτρέψει την έκδοση των τελικών αδειών.

To project

Η αναφερόμενη επένδυση, αφορά στη δημιουργία ενός σύγχρονου, καλαίσθητου και εναρμονισμένου με το περιβάλλον της περιοχής πόλου τουρισμού και αναψυχής, με ξενοδοχείο, καζίνο, χώρους εστίασης, αίθουσα συνεδρίων και εκδηλώσεων και υπόγεια πάρκινγκ.

Σε πλήρη λειτουργία, θα προσφέρει συνολικά (άμεσα και έμμεσα) περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων σχεδόν οι μισές θα είναι νέες.

Σύμφωνα με την εταιρεία Regency Casino Mont Parnes στην οποία υπενθυμίζεται ότι πλειοψηφική θέση έχουν οι Οικογένειες Λασκαρίδη και Κόκκαλη, τα αντισταθμιστικά οφέλη για τον Δήμο και την τοπική αγορά είναι πολύ σημαντικά, ενώ το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία θα ενισχύονται με μεγάλα ποσά ετησίως.

Από την έκταση, συνολικά περίπου 55 στρεμμάτων, βάσει των σχεδίων που υπάρχουν, πάνω από το 50% θα είναι εισφορά σε γη, για τη διαμόρφωση Πάρκου και κοινόχρηστων χώρων.
Η συνολική κάλυψη για τη δημιουργία του συγκροτήματος στην έκταση θα είναι περίπου μόλις 10.000 τ.μ., με υπόγειο παρκινγκ 1.000 θέσεων το οποίο κατά τις εργάσιμες ώρες θα ανακουφίσει το πρόβλημα στάθμευσης της περιοχής.

Το κτίριο θα είναι «πράσινο» – βιοκλιματικό (προδιαγραφές περιβαλλοντικών κτιρίων – υλικά, φύτευση στις στέγες κ.λπ και ο σχεδιασμός θα ακολουθεί τα χαρακτηριστικά τη περιοχής (ΟΑΚΑ, κ.λπ.), με όγκο που θα είναι πλήρως ενταγμένος στο άμεσο περιβάλλον και το ύψος του, θα είναι αισθητά μικρότερο από τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις που το περιβάλλουν (ΟΑΚΑ, Golden Hall, Υγεία κ.α.)

Τα υπόλοιπα 45 στρέμματα θα αποτελούν ελεύθερο χώρο πράσινου ο οποίος θα συντηρείται από τον επενδυτή.

Για το κυκλοφοριακό

Σύμφωνα με πληροφορίες του Ε.Τ. της Κυριακής, με πρωτοβουλία των επενδυτών, έχουν ήδη εκπονηθεί και ειδικές συγκοινωνιακές μελέτες για έργα-παρεμβάσεις, με παραχώρηση γης από την έκταση, που θα επιλύσουν αποτελεσματικά τα χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα στον κόμβο της περιοχής.

Πρόκειται για προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν, ως θα έπρεπε, με την προσθήκη νέων χρήσεων στην περιοχή (π.χ. IBC, Helexpo κ.α.), σύμφωνα με τους παροικούντες της Ιερουσαλήμ.

Και τούτο διότι -όπως τονίζουν- κατ’ αρχάς, με γη που θα αποδοθεί από το οικόπεδο, θα βελτιωθούν ριζικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες της περιοχής, θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στη Λεωφ. Κηφισίας και θα διευθετηθεί η σύνδεση της Σπ. Λούη με την Κηφισίας (κατεύθυνση Κηφισιά) αλλά και η εξαιρετικά προβληματική πλέξη της κίνησης εξόδου από την Λεωφ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο) προς τον δυτικό παράπλευρο, με τα εισερχόμενα οχήματα στη Λεωφ. Κηφισίας από τη Σπύρου Λούη (αμέσως νοτιότερα από την ανισόπεδη πεζοδιάβαση του ΟΑΚΑ).

Ειδικά το σημείο αυτό δημιουργεί σήμερα πολύ σοβαρές εμπλοκές στη ροή των οχημάτων στο κατερχόμενο ρεύμα της Λεωφ. Κηφισίας με καθυστερήσεις, κυκλοφοριακή συμφόρηση και συχνές συγκρούσεις (οδική ασφάλεια).

Σύμφωνα με τον μελετητή η παρέμβαση αυτή γίνεται εφικτή γιατί αποδίδεται από το οικόπεδο λωρίδα προς την Λεωφ. Κηφισίας, διευρύνοντας το πλάτος του παράπλευρου δρόμου.

Επιπρόσθετα, πάλι με την απόδοση της γης από το ακίνητο, γίνεται εφικτή η δημιουργία πλατείας στο σημείο της προγραμματιζόμενης στάσης Μετρό που θα εξυπηρετεί τους χρήστες του Μετρό και θα επιτρέπει την πρόσβασή τους στο σύνολο της περιοχής, αλλά και τους δημιουργούμενους, μέσω της εισφοράς γης, χώρους πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων.

Επίσης, σύμφωνα με την εταιρεία θα επιτευχθεί η βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας πεζών προς και από το Ολυμπιακό Στάδιο με χρήση του Μετρό, χάρη στη διαμόρφωση οργανωμένου πεζόδρομου καθώς και η δραστική βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης κυκλοφορίας πεζών μεταξύ του Δήμου Χαλανδρίου και ΟΑΚΑ, χάρη στη διαμόρφωση ενός ακόμα πεζόδρομου, αλλά και χάρη στην αναβάθμιση της υφιστάμενης πεζογέφυρας στο ύψος της οδού Μαραθώνος του Δήμου Χαλανδρίου κατά το πρότυπο της πεζογέφυρας στο ύψος του Κολλεγίου Αθηνών.

Σημειώνεται ότι οι παραπάνω βελτιωτικές παρεμβάσεις, εξασφαλίζονται χάρη στην, χωρίς κόστος για το Δημόσιο, για την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και για τους ωφελούμενους Δήμους Αμαρουσίου, Χαλανδρίου και Νέας Ιωνίας, κατασκευή των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων επί των Λεωφ. Κηφισίας και Σπ. Λούη, σε συνδυασμό με την επίσης αδάπανη απόκτηση των αναγκαίων εκτάσεων για την κατασκευή των σχετικών έργων που θα παραχωρηθούν στο πλαίσιο έγκρισης του Ε.Χ.Σ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία 15 χρόνια, η “Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας”, που απασχολεί σήμερα περίπου 1.000 εργαζόμενους, έχει αποδώσει σε Δημόσιο, ΟΤΑ και Ασφαλιστικά Ταμεία, πάνω από 1,2 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 49% των μετοχών ανήκει στο Δημόσιο, το οποίο αντλεί σημαντικούς πόρους από το 2003, μέρος των οποίων διατίθενται για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με την εταιρεία μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί σε ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, με δράσεις που θα υλοποιούνται σε συνεννόηση με τις τοπικές Αρχές και κοινωνίες, βάσει των αναγκών που υπάρχουν.