Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ανάπτυξη της αεροπορικής κυκλοφορίας είναι απρόβλεπτη καθώς ο κλάδος συνεχίζει να ανακάμπτει από την πανδημία και επηρεάζεται έντονα από άλλες εξωτερικές εξελίξεις, επισημαίνει το Λειτουργικό Μπλοκ Εναέριου Χώρου Κεντρικής Ευρώπης (FABEC).

Οι πτήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν ταχύτερα από ό,τι προβλέπονταν. Το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας FABEC – Βελγίου, Γαλλίας, Γερμανίας, Λουξεμβούργου, Ολλανδίας και Ελβετίας- έλεγξαν 2.391 πτήσεις.

Τον Ιούνιο η FABEC μέτρησε 512.600 πτήσεις, 100% υψηλότερες από τον ίδιο μήνα του 2021. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει ένα σημαντικό κενό σε σχέση με τα επίπεδα κίνησης του 2019.

Επιπλέον, η ανάπτυξη είναι άνιση καθώς για παράδειγμα, οι όγκοι κίνησης στο Σύστημα Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας (ATS) P1/VAFORIT στο κέντρο ελέγχου UAC στην Καρλσρούη είναι ήδη κοντά στις τιμές του 2019. Παράλληλα άλλοι φορείς, υπολογίζουν λιγότερη κίνηση ως μέσο όρο.

Εναέρια πολιτικοστρατιωτική συνεργασία

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσε κλείσιμο του εναέριου χώρου, διέκοψε τη ροή της κυκλοφορίας και οδήγησε σε ταχεία αλλαγή με απαιτήσεις στρατιωτικού εναέριου χώρου.

Τα μέλη του FABEC δημιούργησαν αμέσως νέους στρατιωτικούς διαδρόμους στον πυρήνα του εναέριου χώρου της Ευρώπης και ενίσχυσαν τη πολιτικοστρατιωτική συνεργασία για να ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις.

Ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των πόρων και της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών, τα μέλη της FABEC συνεχίζουν να διατηρούν μια ασφαλή και αξιόπιστη υποδομή εναέριου χώρου.

Ο εναέριος χώρος των έξι κρατών FABEC του Βελγίου, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου, της Ολλανδίας και της Ελβετίας είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους και πολύπλοκους στον κόσμο.
Η πλειονότητα των μεγάλων ευρωπαϊκών πολιτικών και στρατιωτικών αεροδρομίων καθώς και των χώρων στρατιωτικής εκπαίδευσης, βρίσκονται σε αυτήν την περιοχή.

Ο εναέριος χώρος FABEC καλύπτει 1,7 εκατομμύρια km² και διαχειρίζεται περίπου το 55% της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας.