Αύξηση κατά 22% σημειώθηκε στην τουριστική κίνηση της Κεφαλονιάς το 2018 σε σχέση με το 2017, σύμφωνα με το Συνοπτικό Απολογισμό Δράσεων Τουριστικής Προβολής του Δήμου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος, εφαρμόζοντας πιστά το εγκεκριμένο από το Δημοτικό Συμβούλιο “Σχεδίο Τουριστικής Προβολής” της Κεφαλονιάς για το 2018 αναπτύχθηκαν επιτυχώς οι ακόλουθες δράσεις:
1.Τουριστική Επιτροπή:
Στη διάρκεια του έτους έγιναν δέκα (10) τακτικές Συνεδριάσεις της Τουριστικής Επιτροπής και τέσσερις (4) έκτακτες θεματικές: Συνεργασία με Ευρωπαϊκούς Δήμους, Ποδηλατικός Τουρισμός, Ανάπτυξη Τουρισμού Κρουαζιέρας και Μαθητικός Τουρισμός.
2 .Δημιουργία πληροφοριακών εντύπων και φυλλαδίων:
•Χάρτης του Νησιού για Επιβάτες Κρουαζιέρας (80.000 τεμ.)
•3πτυχο έντυπο 3γλωσσο (45.000 τεμ.) Δρογκαράτης και (60.000 τεμ.) Μελισσάνης
•2 τεμ Πληροφοριακές Πινακίδες
•Έντυπό κρουαζιέρας τρίπτυχο για εκθέσεις, μεγέθους Α3 (8.000 τεμ)
•Πληροφοριακός χάρτης Παλικής (12.000 τεμ)
•60 πλακέτες απονομής
3.Διαφήμιση του Νησιού σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ:
•Ημισέλιδη Καταχώριση στον Τουριστικό Οδηγό «Travel Guide» ο οποίος διανεμήθηκε με την εφημερίδα «Guardian» στο Ηνωμένο Βασίλειο
•Καταχώρηση στον Τουριστικό Οδηγό: Tourist Guide of Greece
•Καταχώρηση στον Οδηγό: Διακοπές στην Ελλάδα
•Καταχώρηση στην City Market – Θεσσαλονίκης
•Καταχώρηση στον «Τουριστικό Τύπο»- Κύπρου, Αγγλία
•Αφιερώματα σε Περιφερειακές Εφημερίδες
•Ραδιοφωνικά spots σε περιφερειακά μέσα
4.Συμμετοχή σε διεθνείς Εκθέσεις με Περίπτερο Δήμου Κεφαλονιάς:
•Διεθνή Έκθεση ΒΙΤ στο Μιλάνο της Ιταλίας
•Workoshop ΕΟΤ στην Αμβέρσα του Βελγίου
5.Συμμετοχή σε Εκθέσεις με συνεργαζόμενους Φορείς:
•Έκθεση «ΟΙΝΟΡΑΜΑ» Αθήνα, σε συνεργασία με τους οινοπαραγωγούς της Κεφαλονιάς
•Διεθνή Έκθεση GRELAND PANORAMA, Στοκχόλμη Σουηδία. Π.Ε.Δ.Ι.Ν.
•Έκθεση Swiss International Holiday Exhibition – Lugano, Ελβετία Π.Ε.Δ.Ι.Ν.
6.Δράσεις προώθησης Τουρισμού Κρουαζιέρας:
•Συμμετοχή στη Seatrade Miami – Η.Π.Α. (Περίπτερο ΕΟΤ –CTM)
•Συμμετοχή στη Seatrade Λισαβόνα Πορτογαλίας ( ΕΟΤ – CTM)
•Συμμετοχή στα Ποσειδώνια – Αθήνα (ΕΛΙΜΕ – CTM)
•Συνεργασία με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας
•Συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. – Η.Π.Α.
•Συνεργασία με την Εταιρεία Συμβούλων Τουρισμού Κρουαζιέρας CTM
7.Συγκεκριμένες Θεματικές διεθνείς δράσεις προώθησης των Τουριστικών
δυνατοτήτων Κεφαλονιάς (Ε.Ο.Τ.): Πολιτιστικός Τουρισμός, Αρχαιολογικός Τουρισμός και Θρησκευτική Περιήγηση.
8. Διεθνείς Συνεργασίες:
Σύμφωνα Συνεργασίας και Φιλίας με επιλεγμένους Δήμους της Ιταλίας και Γερμανίας.
9. Ειδική Συνεργασία με ΜΜΕ:
Στοχευμένα δημοσιεύματα και συνεντεύξεις σε Ταξιδιωτικούς Δημοσιογράφους στον διεθνή έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με σκοπό την προβολή των εναλλακτικών μορφών Τουριστικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται με επιτυχία στο Νησί μας.
10. Συνεργασίες για Τουριστική Προβολή στα Βαλκάνια:
•Συνεργασία με Σερβία
•Συνεργασία με Σλοβενία
•Συνεργασία με Βουλγαρία
11.Συμμετοχή σε Συνέδρια με Εισήγηση:
•Τουρισμός και Θαλάσσιος Τουρισμός, με συνεργασία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και του Δήμου Καλαμάτας.
12. Συμμετοχή σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού:
•Διεθνής Έκθεση Τουρισμού(ΙΤΒ) στο Βερολίνο – Γερμανία – ΠΙΝ
•Διεθνής Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο – ΠΙΝ
13. Ειδικές Εκδηλώσεις:
•Συμμετοχή στις Εκδηλώσεις Αποδήμων
•Προβολή μέσω του 4th SeaNema Festival
•3ο Φόρουμ της Στρατηγικής της Ε.Ε. για την Περιφέρεια Αδριατικής-Ιονίου (EUSAIR), Ιταλία
14.Δράσεις συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα:
•Διαδρομή των Ευρωπαϊκών Κοιμητηρίων – Πολιτιστικές Διαδρομές του Συμβουλίου της Ευρώπης
•Διαδρομή «Προορισμός Ναπολέων» – Πολιτιστικές Διαδρομές του Συμβουλίου της Ευρώπης
•Συμμετοχή σε πρόταση με τίτλο «NEW CULTURAL FRONTIERS IN EUROPE: FooD LANDscapes – FoDLAND”στο μέτρο 2.2 «ΔΙΚΤΥΑ ΠΟΛΕΩΝ» του προγράμματος » ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ» της Ευρωπαϊκής Ένωσης
15.Ειδική δράση προβολής της Γέφυρας De Bosset
Ένταξη της Γέφυρας στο Official World Record
16. Βασικές Αρχές Ανάπτυξης 2019
•Διεύρυνση Tουριστικής Περιόδου
•Ενίσχυση των δράσεων προβολής του Τουρισμού Κρουαζιέρας
•Ανάπτυξη Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
•Προσέγγιση Νέων Αγορών Τουρισμού
•Προσέλκυση Επενδύσεων
•Τουριστική Εκπαίδευση
•Ο Πολιτισμός του Τουρισμού
Πηγή : ΕΡΤ