Η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία ετοιμάζεται για ανάπτυξη 14% σε ετήσια βάση το 2024. Αυτό αποκαλύπτουν τα δεδομένα από την τελευταία έκθεση της Criteo, η οποία ανέλυσε το σύνολο των δεδομένων της από εκατοντάδες ταξιδιώτες.

Ισχυρή άνοδος στις αεροπορικές κρατήσεις

Σε όλες τις μεγάλες περιοχές, οι κρατήσεις για αεροπορικά ταξίδια σημείωσαν διψήφια άνοδο από έτος σε έτος κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, σηματοδοτώντας μια ισχυρή ώθηση στα ταξίδια για τους επόμενους μήνες.

Οι αεροπορικές κρατήσεις ανά περιοχή σε ετήσια βάση κυμάνθηκαν ως εξής :

  • +14% στην EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική).
  • +13% στην APAC (Ασία και Ειρηνικός)
  • +10% στην Αμερική.

Βασικός ρυθμιστής στα ταξίδια η τεχνητή νοημοσύνη

Τους τελευταίους 6 μήνες, περισσότεροι ταξιδιώτες βρίσκουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης χρήσιμα για συστάσεις—ειδικά για γευστικές εμπειρίες, καταλύματα και δραστηριότητες.

Αυτή η αλλαγή είναι η ισχυρότερη μεταξύ των ταξιδιωτών στη Νότια Κορέα, με αύξηση 6 μονάδων σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ανά περιοχή η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης από τους ταξιδιώτες το 2024 συγκριτικά με το 2023 έχει ως εξής :

  • Γερμανία 18% από 15%
  • Ηνωμένο Βασίλειο 16% από 13%
  • Βόρεια Κορέα 21% από 16%

Καθ’ όλη τη διάρκεια του διαδικτυακού ταξιδιού κρατήσεων, οι ταξιδιώτες είναι επίσης ανοιχτοί σε προτάσεις από ταξιδιωτικούς παρόχους. Οι μισοί ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο (48%) εμπνέονται από ιστότοπους ταξιδιωτικών κρατήσεων.

Οι άνθρωποι εκτιμούν τις προσωπικές ταξιδιωτικές συμβουλές

Ενώ η βοήθεια από την τεχνητή νοημοσύνη και τους ιστότοπους ταξιδιωτικών κρατήσεων επηρεάζει τον προγραμματισμό του ταξιδιού, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να προτιμούν προτάσεις από στόμα σε στόμα.

Το 61% των ταξιδιωτών παγκοσμίως είπε ότι οι συστάσεις από την οικογένεια και τους φίλους είναι ένας ισχυρός παράγοντας λήψης αποφάσεων.

Πάνω από το ένα τρίτο των ανθρώπων παγκοσμίως εμπνέονται επίσης από ιστότοπους προσωπικού ταξιδιωτικού περιεχομένου, όπως τα ιστολόγια.

Οι θετικές κριτικές είναι ένας άλλος παράγοντας με μεγάλη επιρροή και κερδίζουν έδαφος. Όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό πάροχο, τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών παγκοσμίως λαμβάνουν θετικές κριτικές. Αυτό ήταν αυξημένο κατά 8 μονάδες το 1ο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Οι ταξιδιώτες βρίσκουν τρόπους να προσαρμοστούν στο αυξανόμενο κόστος

Το 1ο τρίμηνο του 2024, το 25% των ταξιδιωτών σε όλο τον κόσμο δήλωσαν ότι ξόδεψαν περισσότερα για ταξίδια τους τελευταίους έξι μήνες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το αυξανόμενο κόστος έγινε αισθητό περισσότερο από τους ταξιδιώτες στη Γαλλία (+13 βαθμοί), την Ιαπωνία (+11 βαθμοί) και τη Νότια Κορέα (+8 βαθμοί).

Για να εξασφαλίσουν καλύτερες ταξιδιωτικές προσφορές, το 38% των ανθρώπων παγκοσμίως δήλωσαν ότι σκέφτηκαν ή θα εξετάσουν το ενδεχόμενο αλλαγής του χρόνου των ταξιδιών τους. Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο έντονη στους ταξιδιώτες στην Ιαπωνία, όπου το 52% είναι ανοιχτό στην υιοθέτηση αυτής της στρατηγικής.

Ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο σχεδιάζει επίσης να εξοικονομήσει χρήματα συμμετέχοντας σε λιγότερες δραστηριότητες και επιλέγοντας πιο προσιτές γευστικές εμπειρίες. Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ θα αξιοποιήσει επίσης ανταμοιβές από προγράμματα επιβράβευσης.

Η κράτηση από μία πηγή προσφέρει ευκολία

Οι μισοί ταξιδιώτες συγκρίνουν πολλούς ταξιδιωτικούς παρόχους αναζητώντας τις καλύτερες προσφορές

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι προτιμούν να κάνουν κράτηση για όλες τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες από μία μόνο πηγή για μεγαλύτερη ευκολία και ευκολία συντονισμού.

Τρεις στους πέντε ταξιδιώτες παγκοσμίως έκαναν κράτηση για όλες τις πτυχές του πιο πρόσφατου ταξιδιού τους —όπως πτήσεις, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και δραστηριότητες— μέσω μιας πλατφόρμας, ιστότοπου, εφαρμογής ή παρόχου.

Το κινητό βοηθά τους ταξιδιώτες να αγκαλιάσουν τον αυθορμητισμό τους

Οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν να έχουν την ελευθερία να λαμβάνουν αποφάσεις με κίνητρα. Σχεδόν 1 στους 5 επιλέγουν να αφήσουν κάποιες κρατήσεις για τα μέσα του ταξιδιού. Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες προηγούνται στην ευελιξία, με το 77% να δηλώνει ότι έκλεισαν τις περισσότερες πτυχές του ταξιδιού τους ακριβώς πριν από την αναχώρηση.

Η κράτηση ενώ βρίσκεστε εν κινήσει είναι επίσης δημοφιλής. Στην Αμερική και την περιοχή ΕΜΕΑ, το μερίδιο των κρατήσεων αεροπορικών ταξιδιών που ολοκληρώθηκαν σε κινητές συσκευές αυξήθηκε κατά 8 μονάδες τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024. Ομοίως, σημειώθηκε αύξηση 6 μονάδων στο APAC.