Ο ταξιδιωτικός τομέας στη Μέση Ανατολή σημειώνει ανάπτυξη 40%, ενώ οι κρατήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 127 δισ. δολάρια έως το 2027. Αυτό αναφέρουν τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για την ταξιδιωτική αγορά στην περιοχή από την Insight Out Consultancy.
Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι η ταξιδιωτική αγορά της Μέσης Ανατολής βρίσκεται σε σαφή άνοδο με ετήσιο ρυθμό αύξησης 13% που καταγράφηκε στις ακαθάριστες κρατήσεις ταξιδιών το 2023, που είναι πέντε φορές υψηλότερος από την αύξηση του ΑΕΠ στην περιοχή.
Η ταξιδιωτική αγορά των ΗΑΕ παραμένει κυρίαρχη δύναμη στην περιοχή καταγράφοντας 44,5 δις. δολάρια σε ακαθάριστες κρατήσεις το 2023, αύξηση 12% από το προηγούμενο έτος.
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Το 2023, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανέβηκαν σε νέα ύψη ως η κυρίαρχη δύναμη στην ταξιδιωτική αγορά της Μέσης Ανατολής, επιτυγχάνοντας ακαθάριστες κρατήσεις 44,5 δις. δολαρίων, αύξηση 12% από το προηγούμενο έτος. Ο ξενοδοχειακός τομέας επεκτάθηκε σημαντικά, με άνοδο 16% στις κρατήσεις, λόγω της ποικιλίας καταλυμάτων και του αυξημένου εισερχόμενου και εγχώριου τουρισμού.
Σαουδική Αραβία
Υποκινούμενος από φιλόδοξα έργα και στρατηγικές επενδύσεις, ο ταξιδιωτικός τομέας της Σαουδικής Αραβίας γνώρισε μια αξιοσημείωτη άνοδο το 2023, με τις ακαθάριστες κρατήσεις να έφτασαν τα εντυπωσιακά 17 δις. δολάρια, αντικατοπτρίζοντας μια αύξηση 16% από έτος σε έτος.
Κατάρ
Με βάση τα παγκόσμια φώτα της δημοσιότητας από το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022, η ταξιδιωτική βιομηχανία του Κατάρ συνέχισε να ανεβαίνει το 2023, με τις ακαθάριστες κρατήσεις να πλησιάζουν τα 16 δις. δολάρια, αύξηση 8% από το προηγούμενο έτος.
Αίγυπτος
Ξεπερνώντας τις προσδοκίες και σημειώνοντας νέα ρεκόρ, η τουριστική βιομηχανία της Αιγύπτου άνθισε το 2023, προσελκύοντας 14,9 εκατ. επισκέπτες και ξεπερνώντας τα επίπεδα εσόδων πριν από την πανδημία σε αιγυπτιακές λίρες.
Ψηφιακή ωριμότητα και μεταμόρφωση
Η ψηφιακή επανάσταση στην ταξιδιωτική αγορά της Μέσης Ανατολής έφτασε σε οριακό σημείο το 2023, με τις διαδικτυακές κρατήσεις να αντιπροσωπεύουν το αξιοσημείωτο 46% των συνολικών ακαθάριστων κρατήσεων. Αυτή η ανάπτυξη προήλθε από την αυξημένη υιοθέτηση τεχνολογιών που αντιμετωπίζουν πελάτες από ταξιδιωτικούς προμηθευτές και την αυξανόμενη ζήτηση από μια πελατειακή βάση με γνώσεις τεχνολογίας. Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία σημείωσαν αύξηση 14% από έτος σε έτος στις αξίες των κρατήσεων, με τα ξενοδοχεία να αποτελούν το 55% αυτών των κρατήσεων.