Η Ελλάδα που πρέπει να γίνει μόδα, ο θεματικός τουρισμός, οι εξελίξεις στις τάσεις στα ταξίδια, η παραποίηση του έργου των τουριστικών γραφείων από μη αδειοδοτημένους και έγκυρους επαγγελματίες, τα “κακώς κείμενα” του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων με το χάος από το πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα, η υπερφορολόγηση, η υποκλοπή του μεταφορικού έργου των τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ και από ΙΧ οχήματα χωρίς άδεια, η τεχνολογία και ο Άρης Μαρίνης.

Ο Αντιπρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) και Διευθύνων Σύμβουλος του Τουριστικού Οργανισμού Panolympia, μιλάει για όλα “έξω από τα δόντια” στο Tourism Today. Και μιλώντας μαζί του συνειδητοποιείς ότι κάποιοι “ακούν αλλά δεν καταλαβαίνουν”.

“Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και των τουριστικών λεωφορείων αποτελεί την ραχοκοκαλιά του τουρισμού καθώς αναλαμβάνει την μεσολάβηση και πώληση ταξιδιωτικών υπηρεσιών προς τους ξένους και εγχώριους επισκέπτες και την απρόσκοπτη διακίνηση και εξυπηρέτησή τους εντός της χώρας μας, τονίζει στο Tourism Today.

Από μόνη της αυτή η δραστηριότητα έχει πολύ μεγάλο εύρος και απαιτεί συνεργασία με πλήθος δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και υπηρεσιών.

Τα “κακώς κείμενα” του κλάδου μας είναι κυρίως η υπερφορολόγηση, η παραποίηση του έργου των τουριστικών γραφείων από μη αδειοδοτημένους και έγκυρους επαγγελματίες, η υποκλοπή του μεταφορικού έργου των τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ και από ΙΧ οχήματα χωρίς άδεια, η αδυναμία να αντιληφθεί το κράτος ότι λόγω της φύσης του έργου μας, που είναι σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτο, απαιτείται ευελιξία και μεγαλύτερη κατανόηση στις ανάγκες μας.

Και τα προβλήματα είναι κοινά σε όλες τις περιοχές της χώρας, ακριβώς διότι ένα τουριστικό λεωφορείο μπορεί να ξεκινήσει από την Αθήνα και να κάνει εβδομαδιαία οδική εκδρομή σε όλη την Βόρεια Ελλάδα. Το ίδιο ισχύει και για τα νησιά.

Το χάος από το πολυνομοσχέδιο

Ο κλάδος δε είναι σε καμία περίπτωση ικανοποιημένος από την ρύθμιση του Νόμου 4512/2018 με τα προαπαιτούμενα σχετικά με την καταχώρηση στοιχείων για τον προγραμματισμό και την παροχή εργασίας του προσωπικού των τουριστικών λεωφορείων στο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, υπογραμμίζει στο Tourism Today, ο Άρης Μαρίνης.

Η αρμόδια Υπουργός δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για διάλογο. Ακόμα και σήμερα μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς σκέφτεται το Υπουργείο Εργασίας, τι, πότε και πως θα πρέπει να δηλώνουμε ηλεκτρονικά.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα λειτουργίας στα τουριστικά γραφεία και στις τουριστικές επιχειρήσεις επιβατικών μεταφορών καθώς είναι αδύνατη η εκ των προτέρων καταχώρηση των αλλαγών στο ωράριο των οδηγών τουριστικών λεωφορείων, πριν ο εργαζόμενος ξεκινήσει να δουλεύει, αν είναι αυτό τελικά το ζητούμενο.

Πως θα γνωρίζουμε εκ των προτέρων πόσο θα καθυστερήσει να αφιχθεί το αεροπλάνο ή το καράβι, που θα βρει κίνηση ή διαδήλωση ο οδηγός, αν υπάρξει ολιγόλεπτη καθυστέρηση του γκρουπ επειδή ένας επιβάτης αργοπόρησε στο πρωινό του, αναρωτιέται ο κ.Μαρίνης.

Αντιλαμβάνεστε ότι αυτή είναι η πραγματικότητα που καθημερινά βιώνουμε, την οποία η αρμόδια Υπουργός δεν γνωρίζει και δεν δέχθηκε να ακούσει, παρά τα συνεχή αιτήματα μας για συνάντηση επί δύο μήνες και περισσότερο.

Η πρότασή μας είναι να παραμείνει το καθεστώς ως έχει, δηλαδή να παρέχεται το δικαίωμα η οποιαδήποτε τροποποίηση ωραρίου να καταχωρείται στο σύστημα έως τις 15 του επόμενου μήνα, ως ίσχυε”.

Οι εξελίξεις τρέχουν και το δημόσιο σε ρυθμούς…χελώνας

Οι εξελίξεις στον κλάδο μας είναι καταιγιστικές και σαφώς επηρεάζουν τις υπόλοιπες τουριστικές υπηρεσίες της χώρας, επισημαίνει ο Αρης Μαρίνης στο Tourism Today

“Η τεχνολογία έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές, οι περισσότερες θετικές, οι οποίες αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο παροχής των υπηρεσιών μας προς όφελος του τελικού καταναλωτή, ενώ συνεχώς δημιουργούνται νέα συνδυασμένα καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, που πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχαν ούτε ως σκέψη.

Ως φορέας εκπροσώπησης του κλάδου είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και παρακολουθούμε στενά τις παγκόσμιες εξελίξεις και τις τάσεις των ταξιδιωτών.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, συμμετέχουν σε διεθνείς εκθέσεις και ενημερώνονται συνεχώς.

Καλούνται όμως να εφαρμόσουν καινοτόμες ιδέες σε μία χώρα που οι ρυθμοί του δημοσίου και η απαιτούμενη προσαρμογή της νομοθεσίας είναι εξαιρετικά αργοί, δημιουργώντας συνεχή εμπόδια.

Χρήσιμο εργαλείο του κλάδου είναι η τεχνολογία, υπογραμμίζει. Η τεχνολογία, το εξαιρετικά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, τα συνεχή προγράμματα εκπαίδευσης των νέων επαγγελματιών και τέλος νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που αν και καθυστέρησαν αρκετά, κάνουν πλέον την εμφάνισή τους και στη χώρα μας.”

Κάντε την Ελλάδα, μόδα

Η πολιτική marketing της πολιτείας για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, πρέπει να στοχεύσει στην ανάδειξη της κρυμμένης υπεραξίας της, επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ.

“Η Ελλάδα έχει τον μοναδική ιδιότητα να είναι σε θέση να παρέχει στον ξένο και εγχώριο επισκέπτη συγκλονιστικές εμπειρίες μέσα σε ένα περιβάλλον εξαιρετικού κάλλους όλο τον χρόνο, όλο το 24ωρο.

Η γκάμα των «τουριστικών προϊόντων» που μπορούμε να υποστηρίξουμε είναι τεράστια και τα κοινά- στόχοι πολλά.

Σωστά η Πολιτεία προσπαθεί να αναδείξει αυτόν τον πλούτο με κάθε δυνατό τρόπο, κινείται προς την σωστή κατεύθυνση.

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να στοχεύσουμε ακόμα περισσότερο στους νέους, να τους δημιουργήσουμε την «ανάγκη» να επισκεφθούν την χώρα μας κάνοντας την ξανά μόδα παγκοσμίως και βεβαίως στις ομάδες με υψηλό εισόδημα που μπορούν να δαπανήσουν περισσότερα.

Παράλληλα θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στον θεματικό τουρισμό με στόχευση στον θρησκευτικό και τον ιατρικό τουρισμό μεταξύ άλλων, προκειμένου να αναδειχθεί η κρυμμένη υπεραξία και τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας.”