Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανανέωσε τις εκκλήσεις της για συντονισμένη προσέγγιση μεταξύ των κυβερνήσεων για τη διατήρηση της ροής του εναέριου φορτίου.

Οι καθυστερήσεις στις εγκρίσεις αδειών, τα μέτρα καραντίνας για το πλήρωμα αεροπορικών φορτίων και η ανεπαρκής υποστήριξη στο έδαφος συνεχίζουν να παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των πτήσεων φορτίου που μεταφέρουν ζωτικές ιατρικές προμήθειες και άλλες ανάγκες.

«Οι αεροπορικές εταιρείες παρέχουν όσο το δυνατόν περισσότερη χωρητικότητα. Οι κυβερνήσεις πρέπει να επιταχύνουν και να διασφαλίσουν ότι οι ζωτικές γραμμές εφοδιασμού παραμένουν ανοιχτές και αποτελεσματικές και ότι υπάρχει επαρκής υποδομή και υποστήριξη στον αέρα και στο έδαφος », δήλωσε ο Glyn Hughes, επικεφαλής της Air Cargo της IATA.

Κυβερνήσεις

Πολλές κυβερνήσεις και διεθνείς ρυθμιστικοί φορείς διευκολύνουν την κυκλοφορία του εναέριου φορτίου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΚ) εξέδωσε κατευθυντήριες γραμμές για τη διευκόλυνση των πτήσεων με αεροπορικά φορτία κατά τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τελωνείων (WCO) έχει εφαρμόσει μια σειρά επαφών έκτακτης ανάγκης για να εξασφαλίσει ότι τα εμπόδια στα σύνορα φορτίου μπορούν να αντιμετωπιστούν αμέσως και ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) έχει εκδώσει μια σειρά κρατικών επιστολών προτρέποντας τα κράτη μέλη να διευκολύνουν περαιτέρω τις ροές αεροπορικών φορτίων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου κρίσης.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα καθυστερήσεων στην έκδοση αδειών ναύλωσης, έλλειψη εξαιρέσεων στις δοκιμές COVID-19 για πλήρωμα αεροπορικών φορτίων και ανεπαρκή επίγεια υποδομή προς / από και εντός των αερολιμένων. Το αεροπορικό φορτίο πρέπει να κινείται αποτελεσματικά σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για να είναι αποτελεσματικό.

«Για να διατηρηθούν οι πτήσεις φορτίου με ασφάλεια, οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται πρόσβαση σε εναλλακτικά αεροδρόμια σε όλα τα δρομολόγια. Αυτά τα εναλλακτικά αεροδρόμια είναι όπου τα αεροσκάφη μπορούν να προσγειωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της πτήσης. Λόγω της απότομης πτώσης των επιβατικών πτήσεων, ορισμένα αεροδρόμια που εξυπηρετούν την κρίσιμη λειτουργία εναλλακτικού αεροδρομίου είναι κλειστά ή δεν είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή. Απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια από τις κυβερνήσεις να διατηρήσουν τα εναλλακτικά αεροδρόμια λειτουργικά. Εάν όχι, το παγκόσμιο δίκτυο αεροπορικών φορτίων δεν μπορεί να λειτουργήσει και οι ζωτικές αποστολές διατρέχουν κίνδυνο », δήλωσε ο Hughes.

Ευθυγράμμιση των ενδιαφερομένων

Η διασφάλιση ότι οι ενδιαφερόμενοι έχουν πρόσβαση στις τελευταίες επιχειρησιακές και κανονιστικές οδηγίες σε σχέση με το COVID-19 είναι απαραίτητη. Η IATA υποστηρίζει τη βιομηχανία μέσω πολλών πρωτοβουλιών:

Το Air Cargo COVID-19 Action Page παρέχει ενημερωμένες πληροφορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των κανονιστικών και επιχειρησιακών πληροφοριών που σχετίζονται με το αεροπορικό φορτίο.

Η πύλη επιχειρησιακού αντίκτυπου IATA TACT COVID-19 παρέχει ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των αεροπορικών φορτίων αεροπορικών εταιρειών για να διασφαλιστεί η πρόσβαση των φορτωτών σε χωρητικότητα.

Το IATA Quick Reference for Ground Handling κατά τη διάρκεια του COVID-19 παρέχει έναν οδηγό αναφοράς για το Ground Handling κατά τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19.

Η καθοδήγηση της IATA για την ασφαλή μεταφορά φορτίου στην καμπίνα επιβατών παρέχει έναν ολοκληρωμένο οδηγό για θέματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διενέργεια κινδύνου ασφάλειας και επιχειρησιακής αξιολόγησης κατά τη χρήση επιβατικών αεροσκαφών για πτητικές λειτουργίες μόνο.