Σε μια λεπτομερή έκθεση της Global Business Travel Association (GBTA) σε συνεργασία με τη Visa, φαίνεται ότι οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη αναμένεται να ξεπεράσουν τα προ πανδημίας επίπεδα έως το 2025, φτάνοντας τα 414,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτή η πρόβλεψη, μέρος του 2023 GBTA Business Travel Index™ Outlook, σηματοδοτεί μια σημαντική ανάκαμψη για την περιοχή που έχει δει μια πιο αργή ανάκαμψη σε σύγκριση με την παγκόσμια αγορά.
Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε δεδομένα 125 επαγγελματιών εκδηλώσεων, δείχνει ότι οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη μειώθηκαν το 2021, τη μοναδική περιοχή που το έκανε.
Ωστόσο, ανέκτησε δυναμική το 2022, αυξάνοντας στο 93,5% του προηγούμενου όγκου της, καταγράφοντας τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως.
Η Δυτική Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει το 88% των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια της Ευρώπης, παρουσίασε ισχυρότερη ανάκαμψη σε σύγκριση με την Αναδυόμενη Ευρώπη, που επηρεάζεται κυρίως από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία.
Η Catherine Logan , Περιφερειακή Ανώτερη Αντιπρόεδρος της GBTA, EMEA και APAC, σημειώνει ότι η ανάπτυξη δεν οφείλεται μόνο σε αριθμούς αλλά και στη φύση των επαγγελματικών ταξιδιών. Το υβριδικό περιβάλλον εργασίας και η έμφαση στις βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές αναδιαμορφώνουν τον κλάδο, με τα ταξίδια πολλαπλών μεταφορών να αποτελούν πλέον σημαντικό μέρος των επαγγελματικών ταξιδιών.
Η έκθεση υπογραμμίζει περαιτέρω τις διαφορές στην ανάκαμψη μεταξύ διαφορετικών ευρωπαϊκών περιοχών και χωρών. Η Δυτική Ευρώπη ηγείται της ανάπτυξης, με αύξηση 109% στις δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια το 2022. Αντίθετα, η Αναδυόμενη Ευρώπη υστερεί, εμποδίζεται από γεωπολιτικές εντάσεις. Οι επιμέρους χώρες της Δυτικής Ευρώπης παρουσιάζουν επίσης ποικίλα ποσοστά ανάκαμψης, με τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία να υπολείπονται του περιφερειακού μέσου όρου το 2022.
Κοιτάζοντας το μέλλον, οι κορυφαίες παγκόσμιες αγορές δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια, όπως η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αναμένεται να δουν σημαντική ανάπτυξη το 2023. Τομείς της βιομηχανίας όπως η φιλοξενία και η γαστρονομία, οι Τέχνες, η Αναψυχή και η Ψυχαγωγία και οι Υπηρεσίες κοινής ωφέλειας επιδεικνύουν ισχυρή ανθεκτικότητα στην επιστροφή στα επίπεδα δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια πριν από την πανδημία.
Παρά την πολλά υποσχόμενη ανάκαμψη, αρκετοί παράγοντες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη. Αυτά περιλαμβάνουν γεωπολιτικές εντάσεις, οικονομικές προκλήσεις, πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, υιοθέτηση τεχνολογιών συναντήσεων, ανάπτυξη απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού και άνοδο των μικτών ταξιδιών.
Οι ίδιοι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές. Σύμφωνα με έρευνα της GBTA σε 1.176 επαγγελματίες ταξιδιώτες σε όλη την Ευρώπη, η πλειονότητα θεωρεί ότι τα επαγγελματικά ταξίδια αξίζουν τον κόπο για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τάσεις στη συχνότητα ταξιδιών, τα πρότυπα δαπανών και την υιοθέτηση λύσεων ψηφιακών πληρωμών μεταξύ των Ευρωπαίων επιχειρηματιών ταξιδιωτών.