Ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι το να μπορεί να καλέσει ένα ταξί ή άλλο όχημα από το κινητό του είναι μια καλή εναλλακτική λύση στο να έχει δικό του αυτοκίνητο, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Οι εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων αναγνωρίζουν ότι μπορεί στο άμεσο μέλλον η ιδιοκτησία οχημάτων να περιοριστεί σημαντικά, ειδικά στις μεγάλες πόλεις όπου τα έξοδα για παρκάρισμα και η κίνηση κάνουν την παραδοσιακή χρήση των οχημάτων εξαιρετικά ασύμφορη σε σχέση με τις επαρχιακές περιοχές.
Οι εφαρμογές με τις οποίες κάποιος μπορεί να καλέσει ένα αυτοκίνητο ή ταξί θεωρούνται μια βιώσιμη εναλλακτική από το 34% των συμμετεχόντων σε μια παγκόσμια έρευνα της Capgemini που έγινε σε δείγμα 8.000 ανθρώπων από οχτώ χώρες. Πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 29%.
Η ετήσια έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1.000 καταναλωτές από κάθε μια από τις οχτώ χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ινδία, Κίνα και Βραζιλία) έδειξε επίσης πως το ποσοστό όσων θα χρησιμοποιούσαν μια τέτοια υπηρεσία αυξήθηκε από το 34% στο 50% μέσα σε δύο χρόνια.
«Υπάρχει πλέον τεράστιο ενδιαφέρον σε αυτό», σχολίασε ο Νικ Τζιλ, επικεφαλής αναλυτής αυτοκινητοβιομηχανίας της Capgemini. «Τον τελευταίο χρόνο βλέπουμε μια ραγδαία άνοδο». Αυτή είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού αναμένεται να ζουν σε πόλεις μέχρι το 2050.
Πολλές εταιρείες ετοιμάζονται για αυτό το μέλλον επενδύοντας σε εταιρείες όπως η Uber και η Lyft. Άλλες εταιρείες όπως η Ford και η BMW έχουν ξεκινήσει τις δικές τους εφαρμογές για μετακινήσεις εντός των κέντρων των μεγάλων πόλεων.
Ο κ. Τζιλ προβλέπει ότι η μεταστροφή του κόσμου από την ιδιοκτησία αυτοκινήτου στην κοινή χρήση οχημάτων είναι «πιο κοντά απ’ όσο νομίζουμε». Και αυτό διότι οι Αρχές των πόλεων υιοθετούν σιγά -σιγά αλλά σταθερά ολοένα και περισσότερα μέτρα που αποθαρρύνουν την χρήση προσωπικών οχημάτων.
Ο ίδιος εκτιμά ότι μέσα στην επόμενη πενταετία μπορεί να υπάρξει «σκληρή νομοθεσία ή και κίνητρα για να μην οδηγούν οι άνθρωποι αυτοκίνητα στα κέντρα των πόλεων». Δεν αποκλείεται, μάλιστα, να οριστούν περιοχές στις πόλεις στις οποίες μπορούν να κινηθούν μόνο οχήματα δημόσιας χρήσης, ή ταξί.
Η έρευνα έδειξε μεγάλη απόκλιση στο πως προσεγγίζουν το θέμα οι πολίτες των ανεπτυγμένων και των αναπτυσσόμενων αγορών. Στην Κίνα το 80% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να χρησιμοποιήσει τέτοιες υπηρεσίες. Το αντίστοιχο ποσοστό στις ΗΠΑ ήταν 39%, στην Γερμανία 29% και μόλις 18% στη Βρετανία.
Ο κ. Τζίλ δήλωσε ότι τα νούμερα της Κίνας είναι «πολύ τρομακτικά» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Didi, η κινεζική εκδοχή της Uber, μετράει σχεδόν 20 εκατομμύρια κούρσες την ημέρα, δηλαδή σχεδόν 7 δισεκατομμύρια κούρσες τον χρόνο. Ωστόσο, αν και το ενδιαφέρον στην Κίνα για τέτοιες υπηρεσίες παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένο, το δέσιμο των Κινέζων με το αυτοκίνητο τους είναι παρόμοιο με αυτό που παρουσιάζεται στις υπόλοιπες αγορές.
Ένα εξαιρετικά παράξενο εύρημα της έρευνας είναι ότι οι συμμετέχοντες άνω των 50 ετών εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να παρατήσουν το αυτοκίνητό τους για χάρη των εφαρμογών μεταφορών από αυτούς που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 35 με 49 ετών. Περίπου το 32% των ατόμων 35 με 49 ετών θα σκεφτόταν τις εφαρμογές μετακίνησης ως εναλλακτική λύση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνω των 50 ήταν 34%. Στην ηλικιακή ομάδα 18 με 34 το ποσοστό ανεβαίνει στο 36%.
Πηγή : www.insider.gr