Σύνταξη: tourismtoday.gr

«Βέρτιγκο» σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια της Ευρώπης, προκαλεί το σχέδιο της Γαλλίας να αυξήσει τους αεροπορικούς φόρους, ως λύση για την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης ανόδου του χρέους της.

Οι Αεροπορικές Εταιρείες Ευρώπης (A4E) και το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), προέτρεψαν τη γαλλική κυβέρνηση να επανεξετάσει τα σχέδια της, ελλείψει μιας εις βάθος ανάλυσης οικονομικών επιπτώσεων.

Προειδοποίησαν για τη «σημαντική ζημιά» που θα προκαλούσαν οι αυξήσεις φόρων όχι μόνο στον αεροπορικό τομέα της χώρας, αλλά και στην εθνική οικονομία και τα εμπόδια που θα δημιουργηθούν για την αποτελεσματική απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές.

Επεσήμαναν επίσης τα προηγούμενα χωρών όπως η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Ολλανδία και μόλις πρόσφατα η Σουηδία που υπαναχώρησαν και κατήργησαν ή μείωσαν τους αεροπορικούς φόρους τους λόγω της αρνητικής επίδρασης στις οικονομίες τους.

Οι ανησυχίες εκφράστηκαν μία εβδομάδα πριν παρουσιαστεί το νομοσχέδιο στο γαλλικό κοινοβούλιο, καθώς η χώρα επιδιώκει να μειώσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού της.

«Η αύξηση των αεροπορικών φόρων είναι το παιδί αφίσας της βραχυπρόθεσμης σκέψης στην πολιτική, τόνισε ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe.
Εάν επιβεβαιωθεί, αυτό το νέο σχέδιο θα αποδυναμώσει ακούσια την ανταγωνιστικότητα της γαλλικής αεροπορίας, θα τιμωρήσει τους πολίτες και τελικά, θα μειώσει την οικονομική συνεισφορά του κλάδου.

Όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, κάθε αύξηση 10% στην άμεση συνδεσιμότητα οδηγεί σε άνοδο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ 0,5%. Η γαλλική κυβέρνηση θα επέλεγε εκ των πραγμάτων τα γρήγορα μετρητά αντί της βιώσιμης οικονομικής ανταγωνιστικότητας.

Αυτό το σχέδιο είναι ακόμη πιο ανησυχητικό δεδομένου του συνεχούς μετασχηματισμού του τομέα των αερομεταφορών για την επίτευξη φιλόδοξων μηδενικών στόχων, με την πρόσφατη έκθεση Ντράγκι να αναγνωρίζει ότι η ευρωπαϊκή αεροπορία θα χρειάζεται 61 δις ευρώ κάθε χρόνο για να φτάσει εκεί. Αν μη τι άλλο, απαιτείται περισσότερη οικονομική στήριξη από την κυβέρνηση, όχι πρόσθετη φορολογία».

Η Ουρανία Γεωργουτσάκου, γενική διευθύντρια στις A4E υπογράμμισε πως «αυτή η πρόταση για αύξηση των γαλλικών αεροπορικών φόρων θα είναι αντιπαραγωγική, θα κατακερματίσει την ενιαία αεροπορική αγορά και θα υπονομεύσει την ανταγωνιστικότητα της γαλλικής αεροπορίας.

Οποιαδήποτε βραχυπρόθεσμα κέρδη εσόδων που αναμένει η κυβέρνηση θα αντισταθμιζόταν κατά πολύ από τη μειωμένη συνδεσιμότητα, τη φτωχότερη ευημερία των καταναλωτών και θα καθυστερούσε τις προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της αεροπορίας.

Η εκτροπή κεφαλαίων από τον κλάδο μέσω αυξημένων φόρων σημαίνει τελικά λιγότερες επενδύσεις σε κρίσιμα μέτρα απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».