H αμερικανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ερευνά τους ισχυρισμούς πληροφοριοδότη της Βoeing, σύμφωνα με τoν οποίο η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες για την ασφάλεια και την ποιότητα στην παραγωγή των αεροσκαφών της 787 και 777.

Ειδικότερα, ο πρώην μηχανικός της Boeing, Sam Salehpour διατύπωσε τις καταγγελίες του σε συνέντευξη Τύπου, υποστηρίζοντας ότι αντιμετώπισε αντίποινα από την εταιρεία, όπως απειλές και αποκλεισμό από κρίσιμες συναντήσεις, αφού εντόπισε μηχανολογικά προβλήματα που επηρέασαν τη δομική ακεραιότητα των αεροσκαφών.

Σημείωσε δε ότι κατά τη γνώμη του ορισμένα αεροσκάφη του μοντέλου 787 Dreamliner μπορεί να έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής, λόγω της ακατάλληλης εργασίας προκειμένου να επιταχυνθεί η παραγωγή.

Ο μηχανικός της Boeing ισχυρίζεται ότι κατά τη συναρμολόγηση τμημάτων της ατράκτου του αεροσκάφους, που είχαν κατασκευαστεί ξεχωριστά , δεν σφραγίστηκαν σωστά κάποια μικροσκοπικά κενά. «Είδα κυριολεκτικά ανθρώπους να πηδούν σε τμήματα του αεροπλάνου για να τα βολέψουν», είπε. «Δεν κατασκευάζεις έτσι ένα αεροπλάνο».

Η ατημέλητη συναρμολόγηση μειώνει τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών και εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας «καταστροφικής» βλάβης. «Αντί να λαμβάνει υπόψη τις προειδοποιήσεις του, η Boeing έθεσε ως προτεραιότητα να ρίξει το αεροσκάφος στην αγορά όσο το δυνατόν ταχύτερα παρά τα γνωστά, βάσιμα προβλήματα που εκείνος έθεσε», ανέφεραν οι δικηγόροι του σε δήλωση.

Μια υποεπιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ σχεδιάζει μια ακρόαση μαζί του ως μάρτυρα στα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Ο πρόεδρος της επιτροπής, ο Δημοκρατικός Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, θέλει επίσης να προσκαλέσει τον διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβ Καλχούν. Η Boeing δήλωσε έτοιμη να συνεργαστεί και να παράσχει έγγραφα που θα ζητηθούν.

Από την πλευρά της, η Boeing εταιρεία απορρίπτει την κριτική του μηχανικού. Οι ισχυρισμοί του, λέει, είναι λανθασμένοι και έχουν ήδη ερευνηθεί υπό την επίβλεψη της FAA, δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου.

Σε δήλωσή της η εταιρεία εκφράζει την απόλυτη εμπιστοσύνη της στο 787 Dreamliner. Κι επισημαίνει ότι η Boeing έχει κάνει «εκτεταμένη δουλειά» για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους.