Του ΧΑΡΗ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗ

Ούριος άνεμος πνέει από την αραβική τουριστική αγορά προς την Ελλάδα την τελευταία περίοδο. Εκατοντάδες χιλιάδες Άραβες έχουν αφήσει το οικονομικό τους αποτύπωμα το 2017 στην ελληνική τουριστική οικονομία έχοντας δώσει ώθηση, στην παραπαίουσα τα τελευταία έτη μέση δαπάνη ανά τουρίστα.

Αρωγός στην προσπάθεια αυτή είναι η επαύξηση του αριθμού των πτήσεων η οποία βαίνει έτι περαιτέρω αυξανόμενη το 2018.

Τούτο καταγράφεται στα περισσότερα ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας σε top προορισμούς της χώρας, ενώ υπαρκτό είναι το ενδιαφέρον για την ανακάλυψη νέων προορισμών που πληρούν το τρίπτυχο shopping, διασκέδαση, luxury διακοπές.

Βέβαια ορισμένες αγορές όπως αυτή του Λιβάνου όπως και αυτή των Εμιράτων επιλέγει και 4 αστέρων ξενοδοχεία με value for money υπηρεσίες.

Η ευρύτερη περιοχή της Εγγύς και Μέσης Ανατολής εξελίσσεται σε μία από τις ταχύτερα ανερχόμενες αγορές του ελληνικού τουρισμού και ήδη αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό της πελατείας των ξενοδοχείων πέντε αστέρων στην Αθήνα και δημοφιλείς κοσμοπολίτικους προορισμούς όπως η Ελούντα, η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Κορυφαία στελέχη ξενοδοχείων πολυτελείας της ευρύτερης περιοχής της Πλατείας Συντάγματος δεν κρύβουν πως η «άνοιξη» που διανύουν οφείλεται σε μεγάλο βαθμό, εκτός των Αμερικανών, στους Άραβες πελάτες.

Το επιβεβαιώνουν ταυτόχρονα οι κινήσεις των αεροπορικών εταιρειών του Κόλπου, οι οποίες αυξάνουν συνεχώς τις διαθέσιμες θέσεις τους στα δρομολόγια της Ελλάδας, ενώ κατακόρυφη άνοδο κατέγραψαν φέτος οι πτήσεις τσάρτερ από χώρες τις περιοχής.

Οι αγορές
Όπως καταγράφεται από τα υπάρχοντα στοιχεία, το 2016 πραγματοποιήθηκε ποσοστιαία άνοδος κατά 30% Λιβανέζων τουριστών προς τη χώρα μας σε σχέση με το 2015, ενώ και το 2017 συνεχίστηκε η αυξητική πορεία της λιβανέζικης αγοράς προς την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τη ζήτηση του Λιβανέζων τουριστικών πρακτόρων διανοίγονται ευοίωνες προοπτικές για την λιβανέζική αγορά προς την Ελλάδα για τα προσεχή έτη, όχι μόνο για τη θερινή αλλά και για τη χειμερινή σεζόν.

Πέραν των τακτικών δρομολογίων της Aegean Airlines (οι οποίες τη θερινή περίοδο του 2018 επαυξάνονται από Βηρυτό πέραν των Αθηνών και σε Μύκονο και Ηράκλειο Κρήτης) όπως και της Middle East, το 2017 πραγματοποιούντο 16 εβδομαδιαίες πτήσεις τσάρτερ προς Νότιο Αιγαίο και Κρήτη.

Σήμερα αναζητούνται ευκαιρίες από Λιβανέζους τουριστικούς επιχειρηματίες για τη ναύλωση πτήσεων τσάρτερ τόσο προς τη Βόρειο και τη Κεντρική Ελλάδα όσο και την Πελοπόννησο.

Σαουδική Αραβία
Αντίστοιχα ανοδική και με μεγαλύτερα ποσοστά είναι η τάση της αγοράς της Σαουδικής Αραβίας προς την Ελλάδα όπου παρατηρείται διπλασιασμός των θεωρήσεων βίζας από την ελληνική πρεσβεία στο Ριάντ.

Επισημαίνεται ότι Σαουδάραβες τουρίστες ταξιδεύουν και άλλες φορές προς τη χώρα μας έχοντας βίζα Σένγκεν που έχει εκδοθεί από άλλη χώρα.

Ενδεικτικό της δυναμικής της αγοράς είναι το γεγονός ότι αυτή την περίοδο η SAUDIA –όπως έχει αποκαλύψει πρώτος ο ΕΤ της Κυριακής- βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την πραγματοποίηση απ’ ευθείας πτήσεων από και προς την Αθήνα από την προσεχή άνοιξη.

Υπενθυμίζεται ότι στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας Σαουδικής Αραβίας, η Aegean συνεχίζει τις απευθείας πτήσεις, ενώ προστέθηκε από φέτος τον Νοέμβριο και η νέα αεροπορική εταιρία Air Meditteranean.

Εμιράτα
Την ίδια ώρα σημαντικά αυξητική είναι η κίνηση και από την αγορά των Αραβικών Εμιράτων προς την Ελλάδα την τελευταία διετία, ενώ σταδιακή επαναφορά πραγματοποιείται και στην τουριστική αγορά του Κουβέιτ προς την Ελλάδα, όπου παρακαταθήκη για’ αυτό αποτελεί η απ’ ευθείας πτήση της Aegean Airlines.

Παράλληλα το 2018 λέγεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την διενέργεια πτήσεων προς την Αθήνα βρίσκεται και αεροπορική εταιρεία του Κουβέιτ.

Επισημαίνεται ότι το ενδιαφέρον της αγοράς του Κουβέιτ για Ελλάδα δεν αφορά μόνο την Αθήνα αλλά επιμερίζεται και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς που διατηρούν τα χαρακτηριστικά του Shopping, της ψυχαγωγίας, της γαστρονομίας και της ποιοτικής φιλοξενίας.
Greek Tourism Workshop
Στην περαιτέρω ενίσχυση του ενδιαφέροντος ταξιδιωτών υψηλού εισοδήματος από την περιοχή στοχεύουν τα Greek Tourism Workshops που οργανώνει για τέταρτη χρονιά σε πέντε χώρες της περιοχής η εταιρεία Congress & Business Planners, με την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού.

Tο Greek Tourism Workshop «δίνει το παρόν» της Ελλάδας ως προορισμό στις αγορές που απουσιάζει η διαφήμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Με στελέχη που διαθέτουν πολυετή εξειδικευμένη εμπειρία στη διοργάνωση B2B εκδηλώσεων και βαθιά γνώση της τουριστικής αγοράς των συγκεκριμένων χωρών.

Ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων του Greek Tourism Workshop 2018 θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις ελληνικών τουριστικών προορισμών σε ένα επιλεγμένο κοινό τοπικών τουριστικών και μέσων μαζικής ενημέρωσης. Παράλληλα, Business to Business επαφές των συμμετεχουσών ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται να στοχευμένες εκδηλώσεις προβολής της Ελλάδας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Κουβέιτ,  στη Σαουδική Αραβία και στον Λίβανο.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων γίνονται παρουσιάσεις ελληνικών προορισμών σε επιλεγμένες τουριστικές επιχειρήσεις και μέσα ενημέρωσης των συγκεκριμένων χωρών.

Ταυτόχρονα πραγματοποιούνται απευθείας επαγγελματικές επαφές (business to business) μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και τουρ οπερέιτορ και ταξιδιωτικών πρακτόρων των πέντε χωρών.

Το 2018 τα Greek Tourism Workshops έχουν προγραμματιστεί να διοργανωθούνκατά ημερολογιακή σειρά σε Ινδία (Δελχί, 22/1), Κουβέιτ (21/2), Σαουδική Αραβία (Ριάντ, 21/3), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (Ντουμπάι, 21/4) και Λίβανο (Βηρυτό, 2/5).