Της Κατερίνας Καρσιώτη

Στο επίκεντρο βρίσκονται τα επισκέψιμα ελαιοτριβεία και τυροκομεία μέσα από τα οποία προβλέπεται να ενισχυθούν στο μέγιστο οι ειδικές μορφές τουρισμού, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Με όχημα τα προιόντα της ελληνικής γης, ο αγροδιατροφικός τομέας της χώρας θα αποκτήσει μεγαλύτερη εξωστρέφεια με στόχο να αποτελέσει παράλληλα και ένα μεγάλο “κλειδί” ήπιας ισχύος αποτελώντας με αυτό τον τρόπο έναν από τους ισχυρούς πρεσβευτές της Ελλάδας.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα τρία νέα αυτά σήματα φιλοδοξούν να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, φέρνοντας στο επίκεντρο του τουριστικού χάρτη νέους προορισμούς -λιγότερο δημοφιλείς μέχρι σήμερα- με βασικό όχημα την ελληνική γη και τα ελληνικά προϊόντα. Ουσιαστικά έρχονται να συμπληρώσουν το Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου και Αγροτουρισμού, που χορηγεί ήδη το Υπουργείο Τουρισμού.

Πιο συγκεκριμένα το Υπουργείο Τουρισμού σε απόλυτη συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναρτά ουσιαστικά σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης αναφορικά με τη θεσμοθέτηση καθώς και τις τεχνικές – λειτουργικές προδιαγραφές των επισκέψιμων ελαιοτριβείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου με στόχο την συγκέντρωση σχολίων και παρατηρήσεων από όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς, τις επιχειρήσεις του κλάδου και φυσικά των ελαιοπαραγωγών προκειμένου να καταστεί η απόκτηση του Σήματος Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου προσιτή σε κάθε ελαιουργική παραγωγική μονάδα.

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Τουρισμού,https://mintour.gov.gr/diavoyleysi-prodiagrafon-episkepsimon-elaiotriveion, το σχέδιο της απόφασης έχει αναρτηθεί αναλυτικά ενώ την περασμένη εβδομάδα απεστάλη και σχετική επιστολή της Υφυπουργού Τουρισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, προς τους φορείς του αγροδιατροφικού τομέα.

Η Υπουργική Απόφαση

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση έρχεται σε συνέχεια του αρ. 50 του ν. 4875/2021 (ΦΕΚ 250/Α’) του Υπουργείου Τουρισμού, που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Ελλήνων, για τη θέσπιση του Σήματος Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου. Εντάσσεται, δε, στη στρατηγική στόχευση του Υπουργείου Τουρισμού για την προώθηση των ειδικών μορφών τουρισμού, μέσα από τη σύνδεση του αγροδιατροφικού κλάδου και της ελληνικής παραγωγής με τον κλάδο της φιλοξενίας.

Υπενθυμίζεται ότι το Σήμα Επισκέψιμου Ελαιοτριβείου διασφαλίζει την επισκεψιμότητα σε χώρους όπου λειτουργούν ελαιοτριβεία -ειδικών προδιαγραφών- που παράγουν ελληνικό ελαιόλαδο εξαιρετικής ποιότητας, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, φιλοξενίας, εστίασης και γευσιγνωσίας.

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού για φέτος, καθώς έχει προηγηθεί η δημόσια διαβούλευση για τις  προδιαγραφές του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, που ήδη υπογράφηκε και βρίσκεται σε στάδιο δημοσίευσης σε ΦΕΚ.

Τι δήλωσε η Υφυπουργός Τουρισμού, αρμόδια για τις ειδικές μορφές τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη

 Η Υφυπουργός Τουρισμού ανέφερε χαρακτηριστικά ότι, “υλοποιούμε στην πράξη -στοχευμένα και μεθοδικά- τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα και της ελληνικής παραγωγής με τον κλάδο της φιλοξενίας, ενισχύουμε το τουριστικό μας προϊόν και επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο,  δίνοντας ώθηση στις ειδικές μορφές τουρισμού δώδεκα μήνες τον χρόνο.

Η ίδια πρόσθεσε ότι, παράλληλα, στηρίζουμε την ξεχωριστή ταυτότητα των ελληνικών προϊόντων που τα καθιστούν μοναδικά σε όλο τον κόσμο και προωθούμε την εξωστρέφεια του αγροδιατροφικού κλάδου, ενισχύοντας το εισόδημα τόσο των αγροτών μας, όσο και των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων. 

Σημείωσε επίσης ότι, με τον νέο νόμο του Υπουργείου Τουρισμού, που ψηφίστηκε πρόσφατα, θεσπίσαμε για πρώτη φορά ειδικό Σήμα Επισκέψιμης Μονάδας για τρεις νέες κατηγορίες παραγωγικών κλάδων. Έτσι, μετά τα Επισκέψιμα Ζυθοποιεία την άνοιξη, προχωράμε στην καρδιά του καλοκαιριού με τα Επισκέψιμα Ελαιοτριβεία και θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο τα Επισκέψιμα Τυροκομεία. 

Κλείνοντας, η κα Ζαχαράκη τόνισε ότι αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, διαθέτοντας 17,2 εκατ. ευρώ για τη θεσμοθέτηση δικτύου αγροτουρισμού και γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα (AGTIS), με ψηφιακές πλατφόρμες, χάρτες, εφαρμογές, ενέργειες branding και marketing, προσφέροντας νέες, αυθεντικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται τη χώρα μας”.