Του Χάρη Ντιγριντάκη

Αυτοί που γνωρίζουν σημειώνουν ότι είχε ευεργετήσει ένα ευάριθμο κύκλο συμπολιτών, φίλων και απλών ανθρώπων που του ζητούσαν τη στήριξη του.

Όντας αυτοδημιούργητος ο Θεόδωρος Βασιλάκης ήξερε ότι για να προχωρήσεις έπρεπε να εργαστείς σκληρά. Σε ότι καταπιανόταν επιδίωκε την ποιότητα γνωρίζοντας ότι αυτό θα του επέστρεφε πολλαπλό κέρδος.

Tο 1958 πήγε με υποτροφία στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου σπούδασε Business Management. Το λυκαυγές της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας τοποθετείται το 1961 όταν και επιστρέφει στο Ηράκλειο την γενέτειρα πόλη του εργαζόμενος μαζί με τον πατέρα του Ευτύχη Βασιλάκη στον κλάδο των καυσίμων, καταφέρνοντας να επεκτείνει τη διανομή καυσίμων στο νομό Ηρακλείου και σύντομα σε όλο το νησί.

Το πρελούδιο της καριέρας του στον τουρισμό τοποθετείται στην ίδρυση της Θ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ ΑΕ με την οποία δραστηριοποιήθηκε στον τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων.

Από νωρίς διείδε τις προοπτικές του τουριστικού κλάδου και σε ηλικία 26 ετών το 1966 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο αντιπροσώπευσης της Hertz στην Κρήτη, με ενοικιαζόμενο στόλο έξι σκαραβαίων.

«Μ’ αυτούς τους έξι σκαραβαίους ξεκίνησε και το 1974 κατόρθωσε να έχει η Κρήτη περισσότερα αυτοκίνητα από όσα είχε η Hertz σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Τότε ξεκίνησε η διαπραγμάτευση για να πουληθεί η Hertz, διαπραγμάτευση η οποία τον οδήγησε στην Αμερική, όπου πρότεινε στον Πρόεδρο της Hertz International να αποκτήσει την πανελλαδική αντιπροσώπευση της Hertz.

Η τελική έκβαση παρά τις αντιξοότητες, καθώς τις ημέρες που ήταν να γίνει η συμφωνία υπήρξε η επιστράτευση του 1974 και ο Θεόδωρος  Βασιλάκης επιστρατεύθηκε ως λοχαγός στην Αγία Βαρβάρα, ήταν θετική. Το τίμημα της απόκτησης ήταν μόλις 1 δολάριο, μιας και μέτρησε ιδιαίτερα η πρόταση του, η οποία προσέφερε μακροχρόνια ανάπτυξη και αντίστοιχα οφέλη.

Το ευτράπελο στην υπόθεση είναι ότι κάποιοι ανταγωνιστές του είχαν προσφέρει διπλάσια τιμή από τη δική του, χωρίς να γνωρίζουν ότι αυτό σήμαινε στη πραγματικότητα 2 $. Μετονόμασε τη Hertz Hellas σε Αutohellas κι αυτή πλέον γίνεται το διαβατήριό του για τη συνέχεια που όλοι γνωρίζετε”, είχε αναφέρει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ. Μιχάλης Σφακιανάκης κατά την τελετή αναγόρευσης, το 2016, του Θεόδωρου Βασιλάκη σε Επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Σήμερα διαθέτει την αντιπροσωπεία της Hertz σε πολλές βαλκανικές χώρες στην Κύπρο και την Ουκρανία. Δίπλα του είχε πάντα τη σύζυγο του Εμμανουέλα και τους υιούς του Ευτύχιο και Γιώργο οι οποίοι συνεχίζουν πλέον το έργο του.

Στο επαγγελματικό του λιμπρέτο στον κλάδο του αυτοκινήτου το 1977 o Θ. Βασιλάκης σύναψε συμφωνία με την General Motors και ανέλαβε επισήμως την εισαγωγή των αυτοκινήτων OPEL και ISUZU.

Το 1984 ανέλαβε την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή της αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT στην Ελλάδα και ακολούθησε η SAAB. Έκτοτε απέκτησε ουκ ολίγες άλλες εταιρείες στον κλάδο των αυτοκινήτων.

Το 1994 αγόρασε τη μικρή εταιρεία αεροταξί Aegean Aviation και την μετέτρεψε σε Business Aviation με Learjet αεροσκάφη.

Το 1999 ίδρυσε την Aegean που εξαγόρασε την AIR GREECE και συγχωνεύθηκε με την CRONUS το 2001. Η εξαγορά της Olympic Airways 12 έτη μετά, δημιούργησε τον σημερινό ισχυρό περιφερειακό «παίκτη» της Ανατολικής Μεσογείου, την Aegean Airlines.

Φίλαθλος
Ήταν γνωστός Παναθηναϊκός αλλά μία από τις μεγαλύτερες αγάπες του Θεόδωρου Βασιλάκη ήταν το γκολφ, ενώ όραμά του ήταν να μετατρέψει σε παγκόσμιο προορισμό για γκολφέρ την Ελλάδα. Υπήρξε πρωτεργάτης της ώθησης του τουρισμού των γκόλφερ στην Ελλάδα, ως εμπνευστής και δημιουργός του 1ου διεθνούς τουρνουά “Aegean Airlines Pro – Am”. Είχε δε κατασκευάσει το γήπεδο διεθνών προδιαγραφών για το άθλημα στη Χερσόνησο της Κρήτης “Crete Golf Club”.
Υπήρξε ακόμη ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή, την περασμένη Πέμπτη, σε ηλικία 78 ετών.
Η εξόδιος ακολουθία του θα τελεστεί σήμερα στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης : ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787″.

Συλλυπητήρια μηνύματα για τον θάνατο του Θεόδωρου Βασιλάκη εξέδωσαν μεταξύ άλλων ο ΣΕΒ, ο ΣΕΤΕ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος, η Ellinair και η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος.

Αναλυτικά:
Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος σημειώνει στην επιστολή του ότι «πιστεύοντας στην αξία της ομαδικής προσπάθειας και στην ανάγκη ανάδειξης του Κλάδου Ενοικίασης Αυτοκινήτων το 1980 προτείνει σε λίγους ακόμη Επιχειρηματίες του χώρου τη σύσταση ενός Σωματείου, που θα έχει βασικό σκοπό την προάσπιση των συμφερόντων του Κλάδου.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών στην ανακοίνωση του υπογραμμίζει ότι η εμβληματική φυσιογνωμία του και η επιχειρηματική δράση του, συνδέθηκαν άρρηκτα με τη θετική πορεία και τον εκσυγχρονισμό των αερομεταφορών, αλλά και την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας, ενώ η συμβολή του σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομικής και κοινωνικής ζωής υπήρξε μεγάλη.

Η Ellinair του Ομίλου Μουζενίδη, επισήμανε ότι «ο εκλιπών υπήρξε πρωτοπόρος επιχειρηματίας του Τουρισμού και των Μεταφορών. Αυτοδημιούργητος, δημιουργικός και καινοτόμος, συνέβαλλε σημαντικά στην ανάπτυξη των δύο σημαντικών αυτών τομέων της Ελληνικής οικονομίας».