Σύνταξη: tourismtoday.gr

To Schiphol αρχίζει να πληρώνει τους επιβάτες για τις πτήσεις που έχασαν κατά τη διάρκεια του χάους λόγω των μαζικών μεγάλων ουρών στους ελέγχους ασφαλείας, στο αεροδρόμιο το καλοκαίρι.

Όπως ανακοίνωσε, οι θιγόμενοι ταξιδιώτες -που έχασαν την πτήση τους μεταξύ 23 Απριλίου και 11 Αυγούστου – έχουν προθεσμία έως τις 30 Σεπτεμβρίου για να υποβάλουν αίτημα αποζημίωσης.
Το Schiphol θα αξιολογήσει τα αιτήματα και θα αποζημιώσει τους επιλέξιμους. Το αεροδρόμιο αναμένει ότι θα είναι σε θέση να απορροφήσει το οικονομικό κόστος μιας τέτοιας αποζημίωσης.

Ο κόμβος του Άμστερνταμ έχει σημειώσει κάποια πρόοδο στην αντιμετώπιση των ελλείψεων προσωπικού. Και ελπίζει να αποφύγει περιορισμούς στον αριθμό των επιβατών μετά τον Οκτώβριο, δήλωσε ο Dick Benschop, Διευθύνων Σύμβουλος της Schiphol.

Schiphol: +324% οι επιβάτες τους πρώτους έξι μήνες του 2022

Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, όταν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με τον κορωνοϊό ήταν ακόμη ευρέως διαδεδομένοι, το Schiphol είδε τον αριθμό των ταξιδιωτών να εκτοξεύεται κατά 324% στα 23,8 εκατομμύρια τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους.

Αυτή η αύξηση, σε συνδυασμό με την εξαιρετικά σφιχτή ολλανδική αγορά εργασίας, είχε ως αποτέλεσμα να μην έχει αρκετούς υπαλλήλους για να χειριστεί τις ροές επιβατών.
Το αεροδρόμιο, επομένως, περιόρισε τον αριθμό των επιβατών που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το αεροδρόμιο.

Ελπίδες για την κατάργηση του πλαφόν επιβατών

Όμως, αφού έλαβε διάφορα μέτρα για την αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Schiphol ελπίζει να καταργήσει τα όρια στον αριθμό των επιβατών μετά τον Οκτώβριο.

«Αν χρειαστεί θα το κάνουμε, είπε ο Dick Benschop, επειδή συμβάλλει σημαντικά στην ποιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας».
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ανακτήσει την αξιοπιστία και την προβλεψιμότητα, «και θέλουμε να το διατηρήσουμε».

Με τους ισχύοντες περιορισμούς στον αριθμό των ταξιδιωτών, που θα διαρκέσουν μέχρι τον Οκτώβριο, το αεροδρόμιο προσπαθεί να ξεπεράσει τις μεγάλες ουρές στα γκισέ check-in και τα σημεία ελέγχου ασφαλείας, καθώς και τα προβλήματα διαχείρισης αποσκευών.

Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια, η χωρητικότητα του αεροδρομίου προσαρμόστηκε στον αριθμό των διαθέσιμων φρουρών. Ο αερολιμένας είπε ότι έχει ψάξει «σε κάθε γωνιά της αγοράς εργασίας» για νέο προσωπικό.

Από τον Αύγουστο άρχισαν να εργάζονται εκεί διακόσιοι επιπλέον φύλακες, ενώ πρόκειται να προστεθούν άλλοι 300.

Οι χρόνοι αναμονής στο αεροδρόμιο

Τον Αύγουστο, οι μεγάλες ουρές στο αεροδρόμιο φαινόταν να είναι σε μεγάλο βαθμό υπό έλεγχο, με ορισμένες εξαιρέσεις.

Κατά τις περισσότερες ώρες της ημέρας, ο χρόνος αναμονής στην ασφάλεια έπεσε κάτω από μισή ώρα, σύμφωνα με τον Dick Benschop.
Πρόσθεσε ότι υπάρχουν μέρες που οι ουρές επιβατών δεν εκτείνονται έξω ή στις σκηνές που έχουν δημιουργηθεί πέρα ​​από τους τερματικούς σταθμούς. «Οπότε βλέπουμε μια σαφή βελτίωση εκεί», είπε.

Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαιναν πάντα καλά. Για παράδειγμα, οι χρόνοι αναμονής το Σάββατο, 20 Αυγούστου, αυξήθηκαν σε περισσότερες από δυόμισι ώρες, με ορισμένους επιβάτες να λένε ότι έπρεπε να περιμένουν έως και τέσσερις ώρες στην ουρά.