Food Hall και τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο -που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ- έχει πραγματικά απογειωθεί και στην Ευρώπη.
Από τις καλοφτιαγμένες αίθουσες φαγητού σε πολυκαταστήματα όπως το Harrods του Λονδίνου και το Macy’s στη Νέα Υόρκη. Κι αυτά έχουν γίνει ένα βασικό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης. Και προορισμός για τους τουρίστες για κάτι πιο πρωτοποριακό που είναι κυρίως για συνάντηση, φαγητό και ποτό.

Αυθεντικότητα και στις γεύσεις

Η άνοδος της κουλτούρας του φαγητού και την πανταχού παρούσα #FoodPorn στο Instagram, έφεραν αλλαγές. Οι καταναλωτές αναζητούν την αυθεντικότητα, την ποιότητα, την ποικιλία και την κοινότητα στις γευστικές εμπειρίες τους.

Οι αίθουσες φαγητού είναι το νέο σκηνικό στην γαστρονομία που στήνεται σε εγκαταλελειμμένα κτίρια. Νέα εστιατόρια ή επώνυμα και πρώην πωλητές street food βρίσκονται σε κοινή στέγη σερβίροντας εξαιρετικό φαγητό.
Πολύ διαφορετικές από τις παραδοσιακές αγορές τροφίμων, οι αίθουσες φαγητού δίνουν στους πελάτες ποικιλομορφία επιλογών για φαγητό και ποτό σε διαφορετικές τιμές.

Γκουρμέ τοπικά τρόφιμα

Οι ταξιδιώτες και οι ντόπιοι αναζητούν νέες και συναρπαστικές εμπειρίες γαστρονομίας με γκουρμέ τοπικά τρόφιμα. Και οι αίθουσες φαγητού  ξεφεύγουν από το παραδοσιακό στυλ εστιατορίου. Αποτελούνται από ένα μεγάλο κεντρικό καθιστικό που περιβάλλεται από πάγκους τροφίμων. Και που υπάρχει πάντα κάτι διαφορετικό για να δοκιμάσετε. Αυτό φαίνεται να είναι η συνταγή της επιτυχίας τους.

Τα ταξίδια απογειώνουν την τάση Food Hall στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη, αυτή η μαγειρική έκρηξη που αποσκοπεί στην συνολική εμπειρία φαγητού έχει ανοίξει περισσότερες από 100 αίθουσες φαγητού. Περίπου 200 χώροι βρίσκονται σε εξέλιξη σε μεγάλες πόλεις όπως το Λονδίνο και το Παρίσι κατά την επόμενη δεκαετία. Αυτό αποκαλύπτει η έρευνα Food Halls of Europe, της Cushman & Wakefield.
Η αύξηση οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Με κύριο το ότι περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν στην Ευρώπη από ποτέ.
Οι ταξιδιώτες όλο και περισσότερο προσελκύονται από προορισμούς τροφίμων. Και όταν επιστρέψουν στην πατρίδα τους είναι πιθανό να συνεχίσουν να αναζητούν τις εμπειρίες. Να αναζητούν και τα τρόφιμα που απόλαυσαν στα ταξίδια τους.

Αυτό που είναι παλιό, είναι και πάλι καινούργιο

  • Στη Λισαβόνα το δημοφιλές περιοδικό Time Out μεταμόρφωσε μια παραμελημένη αίθουσα αγοράς σε έναν συναρπαστικό προορισμό φαγητού τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους τουρίστες.
    Στα σκαριά βρίσκονται ακόμα πέντε αγορές Food Hall Time Out που θα ανοίξουν φέτος στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη σε Πράγα καθώς και στο Γουότερλου του Λονδίνου μέχρι το 2021.
  • Το Market Hall Victoria στο Λονδίνο που προσφέρει στέγη σε έντεκα εστιατόρια, τρία μπαρ και καφετέριες αποδεικνύεται πολύ δημοφιλής.
  • Η Markthal στο Ρότερνταμ σε ένα θεαματικό κτίριο μικτής χρήσης που συνδυάζει ένα οικιστικό συγκρότημα και μια νέα αγορά έχει πλέον γίνει ορόσημο της πόλης.
  • Στην ιταλική πόλη Μπολόνια, το πάρκο τροφίμων FICO Eataly World φέρνει τα πράγματα σε άλλο επίπεδο. Με εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις για τη γεωργία και την παραγωγή τροφίμων σε όλη την έκταση των 20 στρεμμάτων, καθώς και 40 εστιατόρια δεν έχει ονομαστεί τυχαία “Disneyland food”.
  • Η σκηνή τραπεζαρίας της Νέας Υόρκης παραμένει στην πρώτη γραμμή και τόσο η Gotham West Market όσο και η Gotham Market που είναι ελκυστικές για τους ταξιδιώτες που αναζητούν μια μοναδική εμπειρία φαγητού.

Τα οφέλη για τους εστιάτορες

Η κοινή τραπεζαρία, η νέα φιλοσοφία του εστιατορίου φαίνεται να ωφελεί και τις επιχειρήσεις. Καθώς οι ιδιοκτήτες μπαρ και εστιατορίων μπορούν να δοκιμάσουν νέες ιδέες με πολύ χαμηλότερο κόστος στη μίσθωση.
Οι ενοικιαστές μοιράζονται τα γενικά έξοδα. Κι αυτό είναι μια ελκυστική πρόταση.

Για τους ιδιοκτήτες εστιατορίων που θέλουν να μειώσουν το κόστος ή να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς, η μετεγκατάσταση θα μπορούσε να είναι η σωστή επιλογή. Η λειτουργία σε μια αίθουσα φαγητού είναι λιγότερο δαπανηρή από τη λειτουργία ενός αυτόνομου εστιατορίου.
Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου είναι συνήθως υπεύθυνος για πολύ μικρότερο χώρο και η αίθουσα φαγητού χειρίζεται τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και φροντίζει τους κοινόχρηστους χώρους, σύμφωνα με την Hospitality Restaurant.

Η ενοικίαση χώρου σε αίθουσα φαγητού είναι πιο προσιτή από την ενοικίαση ενός ανεξάρτητου χώρου εστιατορίου, ειδικά σε ακριβές πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο.
Για παράδειγμα, μετά από 10 επιτυχημένα χρόνια στο Greenwich Village της Νέας Υόρκης, οι ιδιοκτήτες του ιταλικού εστιατορίου Dell’ anima μεταφέρθηκαν σε αίθουσα φαγητού το 2018 αντί να πληρώνουν αυξανόμενο ενοίκιο, όπως αναφέρει Wall Street Journal.

Η έρευνα της Cushman & Wakefield, αποκαλύπτει ότι η αγορά αίθουσας φαγητού θα τριπλασιαστεί σε μέγεθος στις ΗΠΑ μέχρι το 2020 γιατί “προσφέρουν ότι χιλιάδες καταναλωτές θέλουν να φάνε και αυτό είναι αυθεντικό, ποιοτικό φαγητό σε προσιτή τιμή”.