Όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι δεν δέχονται πλέον τις επιθετικές συναλλαγές της Booking.com με τους συνεργάτες της. Τώρα η ξενοδοχειακή ένωση απειλεί με αγωγή.

Η θυγατρική του αμερικανικού Booking Holdings (πρώην Priceline) αντιμετωπίζει επί του παρόντος νομικές δυσκολίες. Έπειτα από τον ξενοδόχο Marco Nussbaum (Prizeotel) που απειλεί την εταιρεία με αγωγή για παραβίαση της προστασίας των καταναλωτών, τώρα και ο Γερμανικός Ξενοδοχειακός Σύλλογος (IHA) αναλαμβάνει νομική δράση κατά της Booking.

Στην ουσία, πρόκειται για το ίδιο θέμα με το οποίο o IHA έχει ήδη κερδίσει εναντίον της πύλης κρατήσεων HRS.

Η Booking.com ζητούσε εδώ και χρόνια τις ρήτρες καλύτερης τιμής του ξενοδοχείου – λανθασμένα. Οι συνεργάτες έπρεπε να διασφαλίσουν ότι δεν θα πάρουν φθηνότερες τιμές δωματίου σε οποιαδήποτε άλλη πύλη πωλήσεων απ΄ότι με τη Booking – παρόλο που πρέπει να καταβάλουν υψηλή προμήθεια. Το Bundeskartellamt (The Federal Cartel Office) έχει κηρύξει αυτήν την «ευρεία» ρήτρα καλύτερης τιμής παράνομη.

“Η πάροχος στη συνέχεια αφαίρεσε τη ρήτρα, αλλά προηγουμένως παραβίαζε τη γερμανική νομοθεσία για σχεδόν δέκα χρόνια”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του IHA, Markus Luthe.

Με αυτόν τον τρόπο, ο όμιλος εξασφάλισε παράνομα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες πύλες και τον ίδιο τον ξενοδοχειακό κλάδο. Ως αποτέλεσμα, η Booking κέρδισε τον ανταγωνισμό προμηθειών μεταξύ των πυλών κράτησης. Επίσης, εμπόδισε τις πωλήσεις μέσω των ιστότοπων των ίδιων των ξενοδοχείων.

Ο Ξενοδοχειακός Σύλλογος θέλει τώρα να μηνύσει για αποζημιώσεις. Τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην αγωγή χωρίς καθόλου ή με μικρό κόστος, δήλωσε ο σύλλογος. Με αυτόν τον τρόπο, αξιώσεις αποζημίωσης θα μπορούσαν να διεκδικούνται από κοινού, λέει ο Otto Lindner, Πρόεδρος του IHA.

Ο Luthe διευκρινίζει ότι η σχεδιαζόμενη αγωγή δεν έχει καμία σχέση με τις διαδικασίες που πρέπει να δικάζονται ενώπιον του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου λόγω της λεγόμενης «στενής» ρήτρας για τις καλύτερες τιμές. Στην παρούσα υπόθεση, πρόκειται περισσότερο για την “ευρεία” ρήτρα. Με αυτό, η Booking προσπάθησε να αποτρέψει χαμηλότερες τιμές σε οποιοδήποτε άλλο κανάλι.

Εξωδικαστικός διακανονισμός με HRS

Τον Μάιο του 2019, ο IHA κατέληξε σε εξωδικαστική συμφωνία με την HRS σχετικά με τη ρήτρα της καλύτερης τιμής, η HRS πλήρωσε ένα εφάπαξ ποσό τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ στην ένωση, η οποία το διαβίβασε σε 600 ξενοδοχεία που είχαν προσχωρήσει στην αγωγή.