Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στα δικαστήρια βρίσκονται 2.000 Γερμανοί ξενοδόχοι και η Booking.com. Οι ξενοδόχοι κατέθεσαν αγωγή κατά της πλατφόρμας κρατήσεων για τις «ρήτρες καλύτερης τιμής που παραβιάζουν τον αντιμονοπωλιακό νόμο».

Η Γερμανική Ένωση Ξενοδόχων (IHA) υποστηρίζει την αγωγή που ασκήθηκε από τους ξενοδόχους εναντίον της Booking.com, στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου.

Οι λόγοι της δικαστικής διαμάχης

Από το 2004, η πύλη κρατήσεων έχει εφαρμόσει ρήτρες καλύτερης τιμής. Με αυτές  απαγόρευσε στα συνδεδεμένα ξενοδοχεία να προσφέρουν δωμάτια σε χαμηλότερες τιμές μέσω οποιουδήποτε άλλου καναλιού διανομής.
Με αυτές τις ρήτρες, η Booking.com προστατεύει το επιχειρηματικό της μοντέλο από κάθε ανταγωνισμό.  Αλλά, «κατά παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας», σύμφωνα με τους ξενοδόχους.
Αυτό επέτρεψε στην Booking.com να εισπράξει προμήθειες κράτησης έως και 50% της τιμής δωματίου από τους ξενοδόχους.

Οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν

Οι ξενοδόχοι υπέστησαν βλάβη από τις καλύτερες ρήτρες τιμών. Και 2.000 ξενοδοχεία  έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «daBeisein», ζητώντας αποζημίωση.

«Μετά από αρκετούς μήνες διαπραγματεύσεων επίλυσης που ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, η Booking.com αποχώρησε στα τέλη Οκτωβρίου 2020, τονίζει ο Ότο Λίντνερ πρόεδρος της IHA.

Και μήνυσε 66 ξενοδοχεία που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία στο δικαστήριο του Άμστερνταμ για «αρνητικό προσδιορισμό της ευθύνης».

Αυτό άφησε τα εναπομείναντα 2.000 ξενοδοχεία “μετέωρα”. Και χωρίς άλλη επιλογή από το να υποβάλουν αγωγή στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου».

Η πύλη επωφελήθηκε από την πρακτική της για πολλά χρόνια

«Η Booking.com είχε ήδη εφαρμόσει τις ρήτρες καλύτερης τιμής για περισσότερα από 10 χρόνια, λέει ο Μάρκος Λούτε γενικός διευθυντής της IHA.

Και συνεπώς περιόρισε μαζικά τον ανταγωνισμό μεταξύ των πυλών κρατήσεων ξενοδοχείων και των άμεσων πωλήσεων των ξενοδοχείων.

Αυτό όχι μόνο έφερε τον ανταγωνισμό προμήθειας μεταξύ των κρατήσεις πύλες σε εικονικό αδιέξοδο, αλλά επίσης εμπόδισε σημαντικά τις πωλήσεις ξενοδοχείων μέσω των δικών τους αρχικών σελίδων.

Υπό το καθεστώς των καλύτερων ρητρών τιμών, οι προμήθειες κρατήσεων όχι μόνο κατάφεραν να διατηρηθούν σε υπερβολικό επίπεδο από το 2004, αλλά έχουν επίσης αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο των ετών.

Θέλουμε τώρα να επιβάλουμε την αξίωση αποζημίωσης των ξενοδοχείων σύμφωνα με τις αρχές του γερμανικού και ευρωπαϊκού αντιμονοπωλιακού νόμου κατά της κράτησης, ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων στο Βερολίνο και στο Άμστερνταμ».

Τι λέει η Booking.com

«Διαφωνούμε ρητά με τους ισχυρισμούς της IHA, τονίζει η Booking.com για το θέμα.
Και παρόλο που ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε έναν ανοιχτό και εποικοδομητικό διάλογο, η IHA επέμεινε σε ακατάλληλους και αβάσιμους ισχυρισμούς.
Χωρίς να δείξει προθυμία να συζητήσουμε επαρκώς τους πραγματικούς ή νομικούς λόγους για τις ανησυχίες της.

Οι ρήτρες ισοτιμίας που αμφισβητούνται από την IHA όχι μόνο διασφαλίζουν ότι μπορούμε να παρέχουμε όλη την αξία και τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους συνεργάτες μας.

Είναι επίσης γνωστοί σε όλους τους συνεργάτες μας που επιλέγουν ή έχουν επιλέξει να κάνουν λίστα στο Booking.com.

Ως αποτέλεσμα, παραπέμπουμε πελάτες από όλο τον κόσμο στους συνεργάτες μας.
Σε πολύ χαμηλότερη τιμή από ό,τι θα κόστιζε να διαφημίζουν τα καταλύματα τους.

Ειδικά σε αυτούς τους άνευ προηγουμένου καιρούς, οι οποίοι συνεχίζουν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο σε ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία – συμπεριλαμβανομένης της Booking.com και των συνεργατών μας – πρέπει όλοι να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι και πιο αφοσιωμένοι από ποτέ για την ανοικοδόμηση της βιομηχανίας μας μαζί.

Όλοι έχουμε συμφέρον να αποφύγουμε τις περιττές και δαπανηρές διαφορές και να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας στην ανοικοδόμηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας».