Τα ευρήματα της έκθεσης της oργάνωσης του καταναλωτή Which? περί ψευδών κριτικών διαψεύδει η TripAdvisor.

H οργάνωση κατηγορεί την ιστοσελίδα για ψευδείς κριτικές, η οποίες προκύπτουν από λίγα δεδομένα.

Η Which? ανέλυσε 247.277 χιλ. κριτικές της Tripadvisor για τα δέκα καλύτερα ξενοδοχεία στην κατάταξη των ταξιδιωτών στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, το Κέιπ Τάουν, την Πούντα Κάνα, την Ιορδανία, το Λας Βέγκας και το Κάιρο, καθώς και 10 Premier Inn και 10 Travelodge στο Λονδίνο.

Έπειτα σύγκρινε ένα μέρος των πρώτων τρίστερων κριτικών, δεδομένου οτι αυτές σπάνια είναι ψευδείς, έναντι του ποσοστού των πρώτων κριτικών πεντάστερων κριτικών.

Η έρευνα “αποκάλυψε” πολλές περιπτώσεις στις οποίες ο αριθμός των πεντάστερων κριτικών που γίνονταν για πρώτη  φορά από ταξιδιώτες ήταν σημαντικά υψηλότερος σε σύγκριση με τον αριθμό των τρίστερων.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα “κορυφαίο” ξενοδοχείο στο Κάιρο όπου το 79% των πεντάστερων κριτικών γίνονταν για πρώτη φορά, ενώ το 14% των τρίστερων κριτικών είχε γίνει από πράγματι ενεργούς χρήστες.

Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, η TripAdvisor απομάκρυνε κριτικές από ξενοδοχείο με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του ως «το καλύτερο ξενοδοχείο στο Κάιρο».

Η έρευνα εντόπισε 15 από τις χειρότερες υποθέσεις ψευδών κριτικών της Tripadvisor και η εταιρεία παραδέχθηκε ότι 14 από αυτές είχαν ήδη εντοπιστεί ως ψευδείς.

Η Which? ισχυρίζεται ότι οι κριτικές τις TripAdvisor δεν είναι αξιόπιστες και οι υπόλοιποι επιβάτες δεν μπορούν να γνωρίζουν πότε ένα ξενοδοχείο “εξαπατά” το σύστημα.

Επιπλέον παρόλο που η TripAdvisor παραδέχθηκε ότι 14 ξενοδοχεία χρησιμοποιούσαν ψευδείς κριτικές, δεν υπήρχε καμία προειδοποίηση προς τους πελάτες – πλην ενός κόκκινου σήματος που μετά από μερικές εβδομάδες φεύγει.

Σημειώνεται πως οι κριτικές στην Premier Inn δεν κρίθηκαν ύποπτες, όμως σε 2 περιπτώσεις Travelodge σχεδόν οι μισές από τις εκατοντάδες πεντάστερες κριτικές προήλθαν από νέους χρήστες που δεν είχαν συντάξει άλλη κριτική.