Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω της προσέλκυσης τουριστών και από νέες αγορές, όπως οι Ασιατικές, είναι το μεγαλύτερο ζητούμενο για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει προφίλ και χαρακτηριστικά μητροπολιτικού αεροδρομίου.

Αυτό επισήμανε από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού της Philoxenia με θέμα «Ασιατικός Τουρισμός: Η Ελλάδα ως προορισμός και ως Ευρωπαϊκή Πύλη» ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece Γιώργος Βήλος.

Το διεθνές συνέδριο της Philoxenia, με σύμβουλο οργάνωσης την εταιρεία Tourism Generis, πραγματοποιείται στο πλαίσιο διοργάνωσης των εκθέσεων Philoxenia-Hotelia, που εξελίσσονται από σήμερα και μέχρι την επόμενη Κυριακή στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Προς την κατεύθυνση αυτή η Fraport Greece, που έχει αναλάβει την διαχείριση-ανάπτυξη του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και 13 ακόμη περιφερειακών αεροδρομίων, εντείνει τις προσπάθειες της, προκειμένου νέες αεροπορικές εταιρείες και δρομολόγια να εμπλουτίσουν την επιβατική κίνηση της πόλης.

Ήδη, κατά τον κ. Βήλο, από το τέλος Μαρτίου του 2018 θα λειτουργήσει απευθείας αεροπορική σύνδεση Ντόχα-Θεσσαλονίκη από την Qatar Airways.

Στην Θεσσαλονίκη μέχρι στιγμής φτάνουν αεροπορικά 45.000 Ασιάτες και Αυστραλοί, αφού κάνουν μετεπιβιβάσεις μέσω άλλων αεροδρομίων.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 47% αυτών των επιβατών έχουν κάνει έως και 2 στάσεις και το 4% έως και 3 στάσεις μέχρι να φτάσουν στην Θεσσαλονίκη και έτσι αναδεικνύεται η ανάγκη προσέλκυσης απευθείας πτήσεων, που θα συνδέουν Ασιατικούς προορισμούς με την πόλη.

Όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, στο εννιάμηνο του 2017 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καταγράφτηκε αύξηση κατά 13,3% (600.000 επιπλέον επιβάτες).

Πέρσι το αεροδρόμιο της πόλης παρουσίασε συνολική επιβατική κίνηση 5,7 εκατομμυρίων επιβατών, με τους επιβάτες εξωτερικού να αποτελούν τον κυριότερο μοχλό ανάπτυξης.

Μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια η Fraport Greece, κατά τον κ. Βήλο, θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, στα οποία στο εννιάμηνο του 2017 αυξήθηκε κατά 11% η επιβατική κίνηση (η εκτίμηση για φέτος είναι ότι συνολικά σε αυτά τα αεροδρόμια οι επιβάτες θα ξεπεράσουν τα 27 εκατ.).

Από την πλευρά της η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, επισήμανε ότι μεγάλη σημασία δίνεται στην σύνδεση με υπερπόντιους προορισμούς (ξεκίνησε φέτος η απευθείας σύνδεση με το Πεκίνο με την Air China, ενώ λειτουργεί και απευθείας σύνδεση με άλλους Ασιατικούς προορισμούς).

Ειδικά για την τουριστική αγορά της Κίνας, καταγράφεται άνοδος της κίνησης με κατεύθυνση προς την Ελλάδα.

Στις έντονα αυξητικές τάσεις του Κινέζικου τουρισμού με προορισμό την Ευρώπη αναφέρθηκε ο κ. Desny Bradshaw, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Τουρισμού και Ταξιδιών του IATA (Ευρώπη), τονίζοντας πως υπάρχει πρόβλεψη για 8% αύξηση στον Κινέζικο τουρισμό προς την Ευρώπη κάθε χρόνο μέχρι το έτος 2021.

Προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλουν οι περισσότερες και φθηνότερες αεροπορικές πτήσεις από Κίνα προς την Ευρώπη και η βελτίωση των διαδικασιών έκδοσης βίζας.

Τη σημασία της ταχείας έκδοσης θεωρήσεων εισόδου και της δημιουργίας όλο και περισσότερων ελληνικών κέντρων θεωρήσεων στην Κίνα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος των Κινέζων προς την Ελλάδα επισήμανε ο πρέσβης, διευθυντής Γ4 Διεύθυνσης Δικαιοσύνης, Εσωτερικών Υποθέσεων, Μετανάστευσης και Schengen, του υπουργείου Εξωτερικών, Ιωάννης Πεδιώτης.

Στην προώθηση των τουριστικών προορισμών στην Κίνα με ειδική αναφορά στην περίπτωση της Ισπανίας αναφέρθηκε ο Carlos Sentiz, πρόεδρος της Henkuai Co. με έδρα την Σαγκάη.

Τις επιδόσεις της Γηραιάς Ηπείρου στο πεδίο της προσέλκυσης τουριστών από την Κίνα ανέλυσε ο επικεφαλής Marketing της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (Βρυξέλλες) Miguel Gallego.

Έτσι, σημείωσε πως η Ευρώπη απορροφά το 12% του συνολικού εξωτερικού τουριστικού ρεύματος από την Κίνα (το 2016), ενώ ο πολιτισμός, η ιστορία, η αυθεντικότητα και το καθαρό περιβάλλον είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν στην εικόνα των Κινέζων ταξιδιωτών για την Ευρώπη.

Τα χαρακτηριστικά των Κινέζων τουριστών και κυρίως της γενιάς των Millenials παρουσίασε η Θεοδώρα Ρήγα, Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ.

Η κ. Ρήγα τόνισε επίσης πως οι προωθούμενες επενδύσεις στον Πειραιά στο κομμάτι της κρουαζιέρας θα αυξήσουν σημαντικά την σχετική δυναμικότητα του λιμανιού.

Το μοντέλο προσέγγισης και υποδοχής του Ασιάτη τουρίστα στην Ελλάδα παρουσίασαν η Ματούλα Σκαλτσά, Ιστορικός της Τέχνης-Μουσειολόγος και ο Πάνος Τζώνος, αρχιτέκτων, αμφότεροι καθηγητές στο ΑΠΘ (Μεταπτυχιακό Μουσειολογίας-Διαχείρισης Πολιτισμού).

Επίσημος αερομεταφορέας του συνεδρίου της Philoxenia είναι η Qatar Airways, χορηγός φιλοξενίας η Fraport, χορηγός μετακινήσεων η Taxi Mercedes Club, coffee break χορηγός η Skyline και χορηγός γεύματος η Mongo Asian Food.

Επίσης το συνέδριο έχει τη στήριξη της ΑΝΑΞ, Μεσίτες Ασφαλίσεων και του ΚΘΒΕ.