Αισιόδοξος για τις πληρότητες των ξενοδοχείων πόλης και στο τελευταίο τρίμηνο του 2014, το οποίο αναμένεται να κλείσει με αισθητή αύξηση αφίξεων, της τάξης του 10%, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013, εμφανίστηκε σήμερα ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης, Παναγιώτης Ζελελίδης, γενικός διευθυντής του Grand Hotel Palace της Θεσσαλονίκης, μιλώντας σε εκδήλωση στο πλαίσιο της Philoxenia.

Κατά τον ίδιο, η αισιοδοξία για τα ξενοδοχεία πόλης αλλά και τα resorts, αφορά και το μέσο έσοδο ανά δωμάτιο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, ενώ οι θετικές προβλέψεις επεκτείνονται και στο 2015, με βάση τις εκτιμήσεις των μεγάλων tour operators, τις προκρατήσεις, αλλά και το κλίμα στη μεγάλη έκθεση τουρισμού του Λονδίνου, World Travel Market (WTM).

¨Μετά τη WTM για το 2015 αναμένουμε αύξηση 10% στις αφίξεις από τη γερμανική αγορά και άνοδο και στη βρετανική. Το αν θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τη θετική αυτή τάση συνολικά για τις αφίξεις του 2015 θα εξαρτηθεί από το αν θα έχουμε σταθερότητα, πχ της πολιτικής κατάστασης¨, επισήμανε.

Η αύξηση τουριστών ανέδειξε παθογένειες

Μιλώντας στο 3ο ετήσιο συνέδριο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης, ο κ.Ζελελίδης σημείωσε πάντως ότι η αύξηση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα έφερε στην επιφάνεια και το σύνολο των παθογενειών της ελληνικής αγοράς φιλοξενίας, με πρώτη την έλλειψη υποδομών.

Ενδεικτικά ανέφερε την περίπτωση του αεροδρομίου στο Ηράκλειο, το οποίο υποδέχεται 2,4 εκατ. τουρίστες ετησίως, μόλις 300.000 λιγότερους από τον διεθνή αερολιμένα ¨Ελευθέριος Βενιζέλος¨ στην Αθήνα και παρόλα αυτά επί έναν ολόκληρο μήνα το φετινό καλοκαίρι δεν είχε κλιματισμό και παρουσίαζε εικόνα συσσώρευσης σκουπιδιών στις αίθουσες αναμονής.

¨Χρειαζόμαστε βελτίωση υποδομών, διαρκή καθαριότητα και ευπρεπισμό, μαρίνες και υδατοδρόμια, αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων και των λιμανιών και σύγχρονη επαγγελματική κατάρτιση στον τουρισμό¨ υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα αναμένονται ¨σοβαρές επενδύσεις από σοβαρούς επενδυτές του τουριστικού κλάδου¨, οι οποίοι διατηρούν σταθερό το ενδιαφέρον τους για τη χώρα μας.

Οι αριθμοί εντυπωσιάζουν αλλά η σταθερότητα “μετράει”

Σύμφωνα με τον Τιμ Ανανιάδη, περιφερειακό διευθυντή για την Ελλάδα και την Κύπρο της Starwood Hotels & Resorts και γενικό διευθυντή των ξενοδοχείων ¨Μεγάλη Βρετανία¨ και ¨King George¨, αυτό που μετράει περισσότερο στο να έρθουν επενδυτές στη χώρα μας είναι η σταθερότητα, όχι μόνο της γενικότερης κατάστασης, αλλά και των επιδόσεων του κλάδου.

Το βασικό πρόβλημα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για όλα τα Βαλκάνια, έχει να κάνει με τη σταθερότητα. Το ότι πήγαμε φέτος 25% πάνω στην Αθήνα ή ότι οι πληρότητες ήταν 65% μια χρονιά, δεν σημαίνει τίποτα, αν δεν μπορείς να πεις στον επενδυτή ότι θα είμαστε σταθεροί στα επόμενα χρόνια. Ακόμη και αν ο τουρισμός ανέβει 20% στην Ελλάδα δεν έχουμε τα ξενοδοχεία για να τον υποδεχτούμε¨ είπε χαρακτηριστικά, στοιχειοθετώντας τη θέση του ότι οι εντυπωσιακοί αριθμοί για τον ελληνικό τουρισμό δεν ¨μετράνε¨ τόσο όσο η σταθερότητα.

Μεταξύ άλλων επισήμανε και τις συνεχείς αλλαγές πολιτικής, λέγοντας χαρακτηριστικά: ¨Στα χρόνια που είμαι στον κλάδο, είχαμε επτά αρμόδιους υπουργούς και όλοι άλλαξαν την τουριστική πολιτική και το logo του ελληνικού τουρισμού¨.

Αναθεώρηση τουριστικού προϊόντος

Κατά τον ίδιο, η Ελλάδα πρέπει να αναθεωρήσει το τουριστικό προϊόν της γιατί η επόμενη γενιά τουριστών έχει διαφορετική νοοτροπία (¨δεν νομίζω ότι οι σημερινοί 50άρηδες και οι 60άρηδες θα είναι οι βασικοί πελάτες του ελληνικού τουρισμού στα επόμενα χρόνια¨), αλλά και να πάψει να υποτιμά τον ανταγωνισμό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ