tourismΘετικά είναι να μηνύματα και οι τάσεις για τη διεθνή αγορά στο τελευταίο TripBarometer, την ετήσια μεγάλη έρευνα του tripAdvisor , στην οποία παίρνουν  μέρος πάνω από 60.000 ταξιδιώτες και ξενοδόχοι από όλο το κόσμο.Στην έρευνα υπάρχει και έκδοση βασισμένη στις απαντήσεις που δόθηκαν αναφορικά με την Ελλάδα από τους ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην χώρα αναμένεται να αυξηθούν οι εγχώριοι αλλά και οι διεθνείς ταξιδιώτες για λόγους διασκέδασης σε σύγκριση με το 2013. Επίσης, το 68% των διεθνών ταξιδιωτών όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων προτιμούν να επισκεφτούν την Ελλάδα .

Παράλληλα, ο ενθουσιασμός υπερισχύει της οικονομικής απαισιοδοξίας της χώρας καθώς το 13% των Ελλήνων ταξιδιωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε ταξίδια μέσα στο 2014 αν και το 51% των Ελλήνων ξενοδόχων πιστεύει ότι η εθνική οικονομία θα τους επηρεάσει αρνητικά.

Αισιόδοξοι οι Έλληνες ξενοδόχοι

Οι Έλληνες ταξιδιώτες σε ποσοστό 46% κάνουν οικονομίες για μελλοντικά ταξίδια ενώ παράλληλα το 75% των Ελλήνων ξενοδόχων νιώθουν αισιοδοξία για τα επιχειρηματικά τους κέρδη το 2014.

Μειωμένες οι δαπάνες ταξιδιωτών

Αν και παγκοσμίως ο μέσος όρος δαπανών ταξιδιωτών το 2014 αυξήθηκε ελάχιστα από τα 5.955$ σε 6.136$ , στην ελληνική αγορά υπάρχει οριακή μείωση από τα 3.740$ σε 3.588$ για νέο έτος. Αυτό αιτιολογεί το γεγονός πως μόνο το 35% των Ελλήνων ξενοδόχων θα αυξήσουν τις τιμές σε σύγκριση με το 52% της παγκόσμιας αγοράς.

Οι κριτικές επηρεάζουν τους ταξιδιώτες

Οι κριτικές κατά συντριπτικό βαθμό επηρεάζουν τους Έλληνες ταξιδιώτες για την επιλογή του μέρους που θα κάνουν κράτηση αλλά και οι ξενοδόχοι της χώρας πιστεύουν ότι επηρεάζουν τον αριθμό των κρατήσεων τους. Οι ταξιδιώτες παγκοσμίως επηρεάζονται περισσότερο από τις online κρατήσεις και κριτικές παρά από τις προσωπικές προτάσεις και συμβουλές ενώ οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων ανά το κόσμο συλλέγουν ταξιδιωτικές κριτικές κυρίως από online πλατφόρμες ή την αποστολή email σε πελάτες.

Την ίδια ώρα, αντιθέσεις παρουσιάζονται στις αντιλήψεις των Ελλήνων ταξιδιωτών και ξενοδόχων όσο αφορά τις κρατήσεις στην επιλογή καταλύματος .Το 98% των ταξιδιωτών επισημαίνουν ότι η τιμή είναι σημαντική όταν κάνουν κράτηση σε κάποιο κατάλυμα αντίθετα με το 63% των ιδιοκτητών.Ακόμη για την επιλογή καταλύματος για τον ταξιδιώτη είναι πιο σημαντικές οι online κρατήσεις και η προηγούμενη εμπειρία από το συγκεκριμένο κατάλυμα .

Επιπλέον δωρεάν παροχές ζητούν οι τουρίστες

Οι δωρεάν και αναδυόμενες παροχές επηρεάζουν τις κρατήσεις καθώς οι ταξιδιώτες κατά 80% επιθυμούν δωρεάν πρωινό αλλά μόνο το 41% των ιδιοκτητών το προσφέρει. Οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για την υπηρεσία δωρεάν μεταφορικού μέσου , ενώ οι άντρες για το μπαρ του ξενοδοχείου. Τέλος, η πιο συνηθισμένη νέα παροχή παγκοσμίως είναι η σύνδεση wi-fi μέσα στο δωμάτιο.