Ποιος δεν αγαπάει ένα δώρο; Οι πελάτες μπορούν να ξεχάσουν μια έκπτωση 100 €, αλλά ένα δώρο – είτε πρόκειται για τσάντα είτε για λιμουζίνα που θα τους περιμένει στο αεροδρόμιο – ποτέ.

Κι αυτό είναι μια συνεχής υπενθύμιση της προσωπικής σχέσης και το κίνητρο για να επιστρέψουν, λένε οι ψυχολόγοι.

Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία είναι πλούσια σε δώρα. Πέρα από τα απλά δώρα (τσάντες, στυλό, θήκες για smartphone κ.ά.) αρκετοί ταξιδιωτικοί πράκτορες το έχουν προχωρήσει και…παραπέρα.

Βάζουν τους πελάτες τους στο πρόγραμμα γενεθλίων, τους στέλνουν δώρα τούρτα, καλάθια με κρασιά κ.ά δείχνοντας ότι τους φροντίζουν όλο τον χρόνο και εκτός ταξιδιών.

Εάν μάλιστα τα γενέθλια συμπίπτουν με το ταξίδι, τότε φροντίζουν να τους προσφέρουν από ένα ρομαντικό δείπνο στην παραλία, ή μεταφορά με λιμουζίνα από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο μέχρι μία τούρτα.

Τα digital άλμπουμ φωτογραφιών είναι στη μόδα ως ένας τρόπος για να διατηρήσουν οι πελάτες σας αναμνήσεις από το ταξίδι, αλλά και το πρακτορείο.

Πολλοί πράκτορες ζητούν από τους πελάτες τους να τους στείλουν τις φωτογραφίες από το ταξίδι και τους κάνουν δώρο ένα digital άλμπουμ φωτογραφιών. Ένα “βιβλίο μνήμης”, γεμάτο με αναμνήσεις από τις εμπειρίες.

Στο ταξίδι -και συνήθως στην παράδοση των ταξιδιωτικών εγγράφων- φροντίζουν να κάνουν κάρτες δώρου Starbucks για χρήση στο αεροδρόμιο, προπληρωμένες κάρτες δώρων Visa, ένα ποτό στο bar του ξενοδοχείου ή σε κάποιο άλλο στον προορισμό, οδηγό μετάφρασης, εφεδρικό φορτιστή.