Τα καλά του “χαρτιά” για την τουριστική προώθηση του χρησιμοποιεί πιο δυναμικά ο Δήµος Μονεµβασίας. Ο Δήµος ακολουθεί συγκεκριµένη στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης με στόχο:

  • Την καθιέρωση του Κάστρου της Μονεµβασιάς ως έναν παγκόσµιο αξιοθέατο, το οποίο είναι απαραίτητο να επισκεφθεί κάποιος έστω για µία φορά (must see).
  • ∆ηµιουργία ενός τουριστικού προϊόντος το οποίο θα αποτελεί επιλογή κύριων πολυήµερων διακοπών και όχι µόνο προορισµό Σαββατοκύριακου. Αυτό θα συµβεί πλαισιώνοντας την Καστροπολιτεία της Μονεµβασιάς, η οποία αποτελεί και το κυρίαρχο τουριστικό brand, µε προορισµούς, αξιοθέατα, δραστηριότητες και ταξιδιωτικές εµπειρίες από την ευρύτερη περιοχή.
  • Επιµήκυνση της τουριστικής περιόδου. ∆εδοµένων των συνθηκών, µπορεί να επιτευχθεί µε την προώθηση του προορισµού κυρίως σε αγορές του εξωτερικού και την παράλληλη ανάπτυξη εναλλακτικών µορφών τουρισµού που εντοπίζονται χρονικά σε περιόδους χαµηλής τουριστικής κίνησης. Τέτοιες µορφές τουρισµού είναι: ο πεζοπορικός – φυσιολατρικός, ο αναρριχητικός, ο πολιτιστικός και ο θρησκευτικός.

Στα “συν” της περιοχής, είναι μεταξύ άλλων η μεγάλη ακτογραμμή του Δήμου με τους σημαντικούς παραλιακούς οικισμούς και την μεγάλη ποικιλία 50 παραλιών, τα γεωλογικά μνημεία της περιοχής, η χλωρίδα και πανίδα, τα τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, σε συνδυασμό με την τοπική γαστρονομία.