Αν και οι αερομεταφορές φαίνεται να επηρεάζονται από ένα νέο σύνολο κανόνων που θα ισχύσουν για τα ταξίδια εντός και εκτός Ευρώπης, στην εποχή του Brexit, τα ταξίδια με τρένο μένουν αλώβητα για τους Βρετανούς ταξιδιώτες.

Αυτό υποστηρίζει ο Dave Ashton, Διευθύνων Σύμβουλος της πλατφόρμας σύγκρισης και κράτησης τρένων για τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά ταξίδια, Loco2 ο οποίος καταρρίπτει μύθους και τις ανησυχίες.

Όπως επισημαίνει “τα τρένα δεν θα σταματήσουν από/προς το ταξίδι τους στην Ευρώπη. Η Eurostar κατέχει μερίδιο αγοράς 70% στα δρομολόγια Λονδίνο προς Παρίσι και Λονδίνο προς Βρυξέλλες και μεταφέρει περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Το Eurostar έχει μονοπώλιο στο ταξίδι με το τρένο από/ προς το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη και η διασυνοριακή διαδικασία καθορίζεται με σαφήνεια: Όλοι οι ταξιδιώτες πρέπει να περάσουν από τα τελωνεία τόσο για το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση πριν επιβιβαστούν σε ένα τρένο Eurostar που κατευθύνεται προς τη σήραγγα της Μάγχης”.

Θωρεί μάλιστα υπερβολικά τα όσα ακούγονται για “σκληρούς συνοριακούς ελέγχους” και όπως λέει χαρακτηριστικά “θα συνεχίσουμε στα ταξίδια μας στην Ευρώπη να παρουσιάζουμε απλώς τα διαβατήριά μας κατά την άφιξη, όπως κάνουμε μέχρι τώρα”.

Σχετικά με το αν θα είναι ακριβότερα τα ταξίδια με τρένο λόγω Brexit, υπογραμμίζει ότι αν και υπήρξε απότομη πτώση της αξίας της λίρας έναντι του ευρώ πριν από δύο χρόνια, από τότε η λίρα έχει κρατήσει την αξία της και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

“Δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι οι τιμές των εισιτηρίων τρένων ή αεροπορικών θα αυξηθούν μετά το Brexit”, τονίζει.

Όσο για τα τέλη περιαγωγής για κινητές κλήσεις ή πρόσβαση σε δεδομένα που καταργήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη τον Μάιο του 2017, ο Dave Ashton, υπενθυμίζει ότι οι πάροχοι κινητών δικτύων έσπευσαν να καθησυχάσουν Βρετανούς και Ευρωπαίους πελάτες τους “ότι δεν έχουν πρόθεση να επιστρέψουν στις ημέρες κλειστών δικτύων που βασίζονται στα εθνικά σύνορα”.