Οι low-cost αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής έχουν μπει σε τροχιά πρόοδου και αναπτύσσονται τεσσεράμισυ φορές γρηγορότερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο, προκαλώντας τους τιτάνες των αερομεταφορών Etihad και Emirates.

Για παράδειγμα, η low-cost αεροπορική flyadeal με βάση τη Τζέντα, ξεκίνησε τις πτήσεις πριν από 18 μήνες. Ο αερομεταφορέας πλέον εξυπηρετεί οκτώ εσωτερικά αεροδρόμια με 10 Airbus A320 και έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ φιλοδοξεί να επεκταθεί στην Ιορδανία και την Αίγυπτο.

Οι μεγάλοι εθνικοί αερομεταφορείς των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπως αναφέρθηκε στην διεθνή έκθεση Arabian Travel Market (ΑΤΜ 2019), η οποία έληξε χθες, στοχεύουν στην επέκταση του δικτύου τους μέσω πτήσεων μεγάλων αποστάσεων, στοχεύοντας στο να φέρουν πιο κοντά τη Μέση Ανατολή με την Ινδία και την Αφρική.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Emirates ανακοίνωσε πως από 1η Ιουλίου θα προσθέσει μια ακόμη καθημερινή πτήση, η οποία θα συνδέει το αεροδρόμιο του Λονδίνου Στανσεντ με το Ντουμπάι.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με έρευνα της anna.aero, η χωρητικότητα των αερομεταφορέων της Μέσης Ανατολής αυξήθηκε σε 264,31 εκατομμύρια τα τελευταία δέκα χρόνια, ενώ παράλληλα οι low-cost αερομεταφορείς αντιπροσωπεύουν μόνο το 4,7% παγκοσμίως.

Οι προκλήσεις των αερομεταφορέων της Μέσης Ανατολής

Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής αντιμετωπίζουν προκλήσεις αναφορικά με τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου και των τερματικών σταθμών.

Το Ομάν εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο τερματικό σταθμό, ενώ αναμένεται και ένας ακόμη στο αεροδρόμιο του Μπαχρέιν.

Επιπροσθέτως, ο κ. Jacques Khoriaty, Διευθυντής Αεροπορίας της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Ασίας, δήλωσε πως υπάρχουν πολλές αναξιοποίητες αγορές λόγω της έλλειψης διμερών συμφωνιών.