Διπλάσια αύξηση κατέγραψαν τα πολυτελή ταξίδια με ποσοστό 18% από το 2014 συγκριτικά με τα διεθνή ταξίδια, τα οποία σημείωσαν άνοδο 9%, με τη Γερμανία να αποτελεί το κορυφαίο προορισμό για πολυτελείς διακοπές στην Ευρώπη.

Στην ανάλυση World Travel Monitor για λογαριασμό της ITB Berlin, ως διεθνή ταξίδια ορίστηκαν όλα τα εξερχόμενα σύντομης διάρκειας ταξίδια μέχρι τρεις νύχτες με έξοδα άνω των 750 ευρώ ανά διανυκτέρευση, καθώς και όλες οι μεγαλύτερης διάρκειας διαμονές στο εξωτερικό από τέσσερις νύχτες με έξοδα άνω των 500 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Σημειώνεται ότι το 2016, περίπου 54 εκατ. ταξίδια πολυτελείας πραγματοποιήθηκαν στο εξωτερικό, με το μερίδιο αγοράς των πολυτελών ταξιδιών να αυξάνεται σε περίπου 7% το 2016.

Η μεγαλύτερη αγορά-πηγή τουριστών για πολυτελή ταξίδια είναι οι ΗΠΑ με 13,7 εκατ. και η Κίνα με 10 εκατ. ταξίδια πολυτελείας στο εξωτερικό. Άλλες σημαντικές αγορές είναι η Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ταϊβάν.

Τα περισσότερα ταξίδια πολυτελείας στην Ευρώπη έγιναν από τους Βρετανούς (3,6 εκατ) και ακολούθησαν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί.

Συνολικά, σύμφωνα με τη μελέτη, οι ΗΠΑ ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός διακοπών παγκοσμίως με 8,1 εκατ. ταξίδια, ακολουθούμενες από τον Καναδά και τη Γερμανία.

Το Internet εξακολουθεί να είναι μια αναγκαιότητα ακόμη και στο πολυτελές ταξίδι.

Τα ταξίδια αποκλειστικά για διακοπές ή σε συνδυασμό με μια επίσκεψη σε φίλους και στην οικογένεια καθώς και άλλα ταξίδια αναψυχής αποτελούσαν σχεδόν το 75% της πλειονότητας των πολυτελών ταξιδιών. Μόνο ένα στα τέσσερα ταξίδια είχε επιχειρηματικό σκοπό. Με μερίδιο 29%, οι ταξιδιώτες πολυτελείας προτιμούν ταξίδια στην πόλη, ακολουθούμενα από τις περιηγήσεις καθώς και τις διακοπές στην παραλία.

Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται συχνά για τον προγραμματισμό πολυτελών ταξιδιών σε ποσοστό περίπου 83%. Για να ενημερωθούν, το 51% των ταξιδιωτών χρησιμοποιούν το ταξιδιωτικό γραφείο, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι σημαντικά χαμηλότερος στο 33%. Το ίδιο ισχύει και για τις κρατήσεις μέσω ταξιδιωτικών γραφείων. Τέλος, ενώ κατά μέσο όρο το 27% όλων των διεθνών ταξιδιών γίνονται μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου, το μερίδιο του πολυτελούς τμήματος είναι σημαντικά υψηλότερο, στο 40%.