Προβληματισμό στις αγορές εγείρουν τα απανωτά κρούσματα «επιχειρηματικού προστατευτισμού» στην Ιταλία, καθώς θέτουν εν αμφιβόλω τη δέσμευση της κυβέρνησης Λέτα να προχωρήσει σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και λειτουργούν αποτρεπτικά για τους ξένους επενδυτές.
Κορυφή του παγόβουνου ήταν η διάσωση της Alitalia, όπου η απόφαση της κυβέρνησης να φέρει ως στρατηγικό επενδυτή τα -κρατικά- ιταλικά ταχυδρομεία (που θα εισφέρουν 75 εκατ. ευρώ στην επικείμενη αύξηση κεφαλαίου του αερομεταφορέα) προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τον ανταγωνισμό, που έκανε λόγο για κεκαλυμμένη κρατική βοήθεια.
Η IAG (British Airways-Iberia) ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Κομισιόν προκειμένου να μπλοκάρει την «καταφανώς παράνομη» διάσωση της Alitalia, ενώ με αμηχανία παρακολουθεί τις εξελίξεις η Air France-KLM που κατέχει το 25% της Alitalia. Η εταιρεία ενέκρινε επί της αρχής το σχέδιο διάσωσης (που προβλέπει αύξηση κεφαλαίου 300 εκατ. ευρώ και δάνεια 200 εκατ. ευρώ), δεν έχει όμως αποφασίσει εάν θα συμμετάσχει στην αύξηση, καθώς θέτει σκληρούς όρους.