Σύνταξη: tourismtoday.gr

«Κλιματική απάτη» για την αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της αεροπορίας, χαρακτήρισε ο όμιλος Transport & Environment (T&E) με έδρα τις Βρυξέλλες, το παγκόσμιο σύστημα αντιστάθμισης άνθρακα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). 

Ο ICAO που είναι επιφορτισμένος με τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών από τα αεροπορικά ταξίδια, ξεκίνησε την πιλοτική φάση του προγράμματος αντιστάθμισης και μείωσης του άνθρακα για τη διεθνή αεροπορία (Corsia) πέρυσι.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον T&E, η Corsia θα προσθέσει μια χρέωση αντιστάθμισης άνθρακα μόλις 2,40 ευρώ στην τιμή μιας μέσης πτήσης Ευρώπης-ΗΠΑ το 2030 και 2 ευρώ σε μια πτήση Λονδίνο-Νέα Υόρκη.
Υποστήριξε ότι τέτοια ποσά είναι «ανεπαρκή λαμβάνοντας υπόψη το κόστος της απαλλαγής από τις ανθρακούχες αερομεταφορές» και κατήγγειλε το καθεστώς ως «greenwash».

Ο Jo Dardenne διευθυντής αεροπορίας της T&E, περιέγραψε την αντιστάθμιση ως «κλιματική απάτη που διαπράχθηκε από μια βιομηχανία που αντιστέκεται στην πραγματική δράση για το κλίμα».
Όπως υπογράμμισε «το να πληρώνεις 2 ευρώ για να πετάξεις «χωρίς ενοχές» στη Νέα Υόρκη είναι παραλογισμός για το κλίμα.
Η Corsia δεν είναι μια πηγή εκκίνησης για τον θερμαινόμενο πλανήτη μας».

Η T&E υπολόγισε ότι η Corsia θα αντιστάθμιζε 8,6 εκατομμύρια τόνους CO2 για όλες τις πτήσεις από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ το 2030, όταν η προβλεπόμενη αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας θα έβλεπε εκπομπές 23,5 εκατομμυρίων τόνων.

Προειδοποίησε «αυτό καθιστά πολύ απίθανο ο κλάδος να φτάσει τον καθαρό μηδενικό στόχο του 2050».
Πρότεινε ότι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, το οποίο ισχύει μόνο για πτήσεις εντός Ευρώπης, θα εφαρμόσει μια πιο ρεαλιστική αντιστάθμιση απαιτώντας από τους επιβάτες να πληρώνουν 48 ευρώ για να αντισταθμίσουν μια πτήση των ΗΠΑ από την Ευρώπη.

Απέρριψε επίσης τις προοπτικές ο ICAO να ορίσει έναν μη δεσμευτικό μακροπρόθεσμο στόχο (LTAG) ως «προπέτασμα καπνού», σημειώνοντας ότι «πολλές χώρες έχουν ήδη δηλώσει ότι ένα LTAG δεν πρέπει να περιορίζει την ανάπτυξη της αεροπορίας τους».

Ωστόσο, ο Willie Walsh γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), περιέγραψε τη συνέλευση και τη συμφωνία του ICAO για ένα LTAG ως «κρίσιμης σημασίας».

Σημείωσε οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της είχαν λάβει «τη μνημειώδη απόφαση να δεσμευτούν για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050». Και είπε πώς «είναι κρίσιμο ο κλάδος να υποστηρίζεται από κυβερνήσεις με πολιτικές εστιασμένες στον ίδιο στόχο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».