Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι φορείς αερομεταφορών στη Γαλλία τάχθηκαν κατά του σχεδίου της νέας κυβέρνησης για τριπλάσια αύξηση του φόρου στα αεροπορικά εισιτήρια της χώρας.
Η Εθνική Ομοσπονδία Αεροπορίας και Επαγγελμάτων της (FNAM) και η Ένωση Γαλλικών Αεροδρομίων (UAF) εξέφρασαν ανησυχίες για τα σχέδια του πρωθυπουργού Φρανσουά Μπαϊρού να προχωρήσει με τις αυξήσεις του φόρου αλληλεγγύης σε αεροπορικά εισιτήρια (TSBA) της προηγούμενης κυβέρνησης, «χωρίς καμία διαβούλευση ή μελέτη επιπτώσεων».
Οπως υπογραμμίζουν η FNAM και η UAF η αύξηση του φόρου θα μειώσει τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη τη Γαλλία, θα «επηρεάσει έντονα» τις διεθνείς πτήσεις και θα απειλήσει την απήχηση της χώρας ως τουριστικό προορισμό για ταξίδια επαγγελματικά και αναψυχής.
Ζητούν την αναθεώρηση της πρότασης και σε κοινή τους δήλωση, εξέφρασαν την λύπη τους για την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να υιοθετήσει το μέτρο ως μέρος του προσεχούς προϋπολογισμού του 2025.
«Αυτή η νέα φορολογία απειλεί άμεσα το μέλλον της γαλλικής επιχειρηματικής αεροπορίας. Παράλληλα αποδυναμώνει περαιτέρω τις γαλλικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες χάνουν έναν βαθμό μεριδίου αγοράς κάθε χρόνο ως προς τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρονται, που ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 37% στη Γαλλία, το 2024», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι αλλαγές που προτάθηκαν προηγουμένως στο TSBA, οι οποίες πυροδότησαν απεργίες των συνδικάτων αερομεταφορών στα τέλη του 2024, περιελάμβαναν αυξήσεις από 2,60 ευρώ ανά επιβάτη σε 9,50 ευρώ για economy πτήσεις εσωτερικού και εντός της Ευρώπης.
Ο φόρος στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων αναμενόταν να αυξηθεί από 7,40 ευρώ σε 40 ευρώ ανά επιβάτη σε economy ή premium και από 63,07 ευρώ σε 120 ευρώ για ταξιδιώτες business class.
Η Air France άρχισε να εισπράττει στις κρατήσεις από τον Οκτώβριο του 2024, τον αυξημένο φόρο για αναχωρήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2025. Ωστόσο, σταμάτησε την χρέωση από τον περασμένο μήνα, μετά την κατάρρευση της προηγούμενης γαλλικής κυβέρνησης.