Σύνταξη: tourismtoday.gr
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στην τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία στο Ηνωμένο Βασίλειο, η πρόταση από το υπουργείο Εσωτερικών για αύξηση του τέλους Ηλεκτρονικής Ταξιδιωτικής Άδειας (ETA), από 10 λίρες σε 16.
Ταξιδιωτικοί φορείς και πράκτορες προειδοποιούν ότι «πλανώνται πλάνην οικτράν», όσοι θεωρούν πως οι διεθνείς τουρίστες θα συνεχίσουν να επιλέγουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη και με αυξημένες τις τιμές.
Η άνοδος της τιμής είναι μεταξύ μιας σειράς μέτρων που στοχεύουν στη μείωση της «εξάρτησης του συστήματος μετανάστευσης και συνόρων στη χρηματοδότηση των φορολογουμένων».
Οι προτεινόμενες αλλαγές που υποβλήθηκαν ενώπιον του κοινοβουλίου την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου θα παρέχουν την ευελιξία για αύξηση του μέγιστου τέλους που μπορεί να χρεωθεί σε μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών μετανάστευσης και εθνικότητας, δήλωσε το Υπουργείο Εσωτερικών.
Εκτός από την αύξηση σε ETA στις 16 λίρες, το τέλος πιστοποιητικού χορηγίας μπορεί να ανέλθει σε 525 λίρες.
Η πολιτογράφηση ως Βρετανός πολίτης θα μπορούσε να φτάσει τις 1.605 λίρες και ως πολίτης Βρετανών υπερπόντιων εδαφών θα φτάσει στις 1.070 λίρες.
Οι αλλαγές σε ETA, πιστοποιητικά χορηγίας και προϊόντα εθνικότητας προβλέπεται να αποφέρουν στο κράτος επιπλέον 269 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Χτύπημα για τους ευρωπαίους τουρίστες
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Tourism Alliance, Richard Toomer, επιτέθηκε στην αύξηση των τελών είπε ότι «είναι συγκλονιστικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση έλαβε την απόφαση να αυξήσει περαιτέρω το κόστος για τους τουρίστες που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο, ειδικά υπό το πρίσμα της φιλοδοξίας της να αυξήσει τον αριθμό του εισερχόμενου τουρισμού και να προσφέρει οικονομική ανάπτυξη.
Αυτό είναι ένα χτύπημα για τους ευρωπαίους επισκέπτες μας που όπως απαιτείται για πρώτη φορά να υποβάλουν αίτηση για εκ των προτέρων άδεια για να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, το κόστος για αυτό έχει αυξηθεί κατά 60%.
Ακόμη και πριν από αυτή την αύξηση στις 16 λίρες ανά άτομο, η ETA ήταν ήδη ένα πρόσθετο κόστος για τους ταξιδιώτες και πολύ μη ανταγωνιστικό σε σχέση με το επικείμενο πρόγραμμα εξουσιοδότησης ταξιδιού της ΕΕ (ETIAS) τόσο ως προς το κόστος (7 ευρώ έναντι 16 λίρες), περίοδο ισχύος (3 έτη για ETIAS της ΕΕ έναντι 2 ετών για ETA του ΗΒ) και όσον αφορά τις εξαιρέσεις. Η κυβέρνηση μόλις έκανε τα πράγματα χειρότερα.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα έναν στόχο να αυξήσει τον εισερχόμενο τουρισμό μας σε 50 εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2030 από 38 εκατομμύρια το 2023.
Το χτύπημα αυτού του στόχου δεν θα συμβεί εάν η κυβέρνηση συνεχίσει να βλέπει τους τουρίστες απλώς ως αγελάδα με μετρητά. Οι τουρίστες λαμβάνουν αποφάσεις σε μια ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά. Είμαστε ήδη στην 113η θέση σε 119 χώρες όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των τιμών. Χρειαζόμαστε την κυβέρνηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, όχι να την επιδεινώσει».
Πώς επηρεάζονται τα αεροδρόμια
Ωστόσο, μετά από σχόλια από τον κλάδο των αερομεταφορών, η κυβέρνηση συμφώνησε προσωρινή εξαίρεση για τους επιβάτες που διέρχονται από τον αερολιμένα και ως εκ τούτου δεν διέρχονται από τον έλεγχο των συνόρων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αυτή η κίνηση θα επηρεάσει πρωτίστως τα αεροδρόμια του Χίθροου και του Μάντσεστερ, ως τα μόνα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου που προσφέρουν σήμερα εγκαταστάσεις διέλευσης. Η εξαίρεση, που χαιρετίστηκε από το Χίθροου, θα συνεχιστεί υπό εξέταση.
Από την πλευρλα του ο Thomas Woodby, διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου, δήλωσε πως «ο κόμβος του Λονδίνου δήλωσε το περασμένο καλοκαίρι ότι υπέστη «καταστροφική» μείωση του αριθμού των επιβατών κατά 90.000 σε δρομολόγια που επηρεάστηκαν από το σύστημα ETA».
ΑΒΤΑ: Αλλη μία επιβάρυνση στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού
Οπως σημείωσε ο διευθυντής δημοσίων υποθέσεων στην Ένωση Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ABTA), Luke Petherbridge, «η άνοδος του κόστους βίζας κατά 60% φέρνει άλλη μια φορολογική αύξηση στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, ο οποίος κινδυνεύει να καταπνίξει την ανάπτυξη.
Μετά τις αυξήσεις που ανακοινώθηκαν για αεροπορικούς επιβάτες στον πρόσφατο προϋπολογισμό, βλέπουμε μια επιβάρυνση πρόσθετων χρεώσεων σε έναν τομέα που προβλέπεται να αναπτυχθεί έντονα.
Τα ταξίδια και ο τουρισμός πρέπει να φορολογούνται δίκαια. Οι υπερβολικές αυξήσεις διατρέχουν τον κίνδυνο να καταστείλουν τη ζήτηση και να συγκρατήσουν μια ακμάζουσα βιομηχανία».
Ως «πλήγμα» για την τουριστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου, χαρακτήρισε την αύξηση ο Joss Croft, διευθύνων σύμβουλος του UKinbound.
Εσφαλμένη υπόθεση ότι οι διεθνείς επισκέπτες θα συνεχίσουν να επιλέγουν το Ηνωμένο Βασίλειο
«Αυτή η αλλαγή έρχεται τη χειρότερη στιγμή, καθώς οι απαιτήσεις της ETA για όλους τους εθνικούς επισκέπτες χωρίς βίζα τίθενται σε εφαρμογή από τις 2 Απριλίου, είπε.
Υπάρχει μια εσφαλμένη υπόθεση ότι οι διεθνείς επισκέπτες θα συνεχίσουν να επιλέγουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη και αν αυξήσουμε τις τιμές.
Ο διεθνής τουρισμός είναι μια ανταγωνιστική βιομηχανία και τα δύο βασικά κίνητρα για να επισκεφθείτε έναν προορισμό είναι η σχέση ποιότητας-τιμής και η ποιότητα του καλωσορίσματος, και αυτή η κίνηση βλάπτει τη θέση μας και στα δύο μέτωπα.
Η χρέωση περισσότερων διεθνών ταξιδιωτών για να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο βλάπτει μόνο τις δυνατότητες ανάπτυξης του πέμπτου μεγαλύτερου εξαγωγικού τομέα της χώρας, του διεθνούς τουρισμού προς το Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος επί του παρόντος υπερέχει από την ευρύτερη οικονομία.»
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Julia Lo Bue-Said, διευθύνουσα σύμβουλος της Advantage Travel Partnership.
Τόνισε ότι «είναι απίστευτα απογοητευτικό να βλέπεις ότι η κυβέρνηση έχει αυξήσει το κόστος του νέου τέλους ETA 60% ακόμη και πριν από την πλήρη κυκλοφορία του.
Η χρέωση των διεθνών ταξιδιωτών για να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο είναι απλώς μια άλλη οικονομική πολιτική που θα επηρεάσει επίσης άμεσα τον τομέα των εξερχόμενων ταξιδιών της χώρας και θα χρησιμεύσει μόνο ως περαιτέρω πλήγμα για τους καταναλωτές.
Χωρίς έναν ακμάζοντα εισερχόμενο τομέα, δεν μπορείτε να έχετε μια ακμάζουσα εξερχόμενη βιομηχανία.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να προσπαθήσει να ενθαρρύνει και να αξιοποιήσει την ανάπτυξη, αξιοποιώντας την επιθυμία να ταξιδέψουμε για να βοηθήσει την οικονομία μας να ευημερήσει δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας προορισμούς».
Η πρόταση θα συζητηθεί στη Βουλή και εάν εγκριθεί, θα εισαχθούν τα προτεινόμενα νέα τέλη με τροποποίηση χωριστής νομοθεσίας.