
-
Κάθε Μάρτιο, παρακαλούμε για να είναι η χρονιά ακόμα καλύτερη από την περυσινή σε αφίξεις, κατά τον Ιούνιο αρχίζουμε να μουρμουράμε για τα έσοδα και κατά τον Οκτώβριο για την κερδοφορία μας. Αυτό θα γίνει και φέτος.
-
Συνέντευξη του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Κρήτης Δρος Κυριάκου Κώτσογλου
Του Χάρη Ντιγριντάκη
Προσωπικότητα που δίνει υπεραξία στην ανάδειξη ενός προορισμού και ενός προϊόντος. Εργώδης η προσπάθεια του για να φτάσει το όνομα και η μοναδικότητα της Κρήτης στα πέρατα του κόσμου.
Ο Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου «βάζει πλάτη» εδώ και πολλά έτη στην απογείωση και ποιοτική αναρρίχηση του τουρισμού της Κρήτης, που διατηρεί τα σκήπτρα της ναυαρχίδας του ελληνικού τουρισμού υπερκεράζοντας το φράγμα των 6,5 εκατ. τουριστών το 2024.
Στη συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής μιλά για την ανάγκη νέων υποδομών, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι και για τις προοπτικές του 2025.
Τελικά πόσο επηρεάζουν την Κρήτη οι κρίσεις στον Τουρισμό και η ανάγκη για νέες Υποδομές;
“Την ώρα που η “Ανθεκτική Κρήτη” ξεπερνάει με ευκολία κάθε πρόκληση, Ουκρανία, Γάζα κ.λπ., η “Έξυπνη Κρήτη” προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις για κάθε επισκέπτη, δίνοντας μια άλλη διάσταση στη λέξη εμπειρία, ανάμεσα στον πολυτελή και θελκτικό Βορά, τον εναλλακτικό και γοητευτικό Νότο και την τόσο διαφορετική ενδοχώρα της που συνέχεια αποκαλύπτεται, τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες στο ίδιο νησί.
Η ολοκλήρωση για την Κρήτη θα έρθει μέσα από την “Ολιστική Κρήτη” και ευελπιστούμε μέσω του νέου Αεροδρομίου του Ηρακλείου (Φεβρουάριος 2027) την – τουλάχιστον – εξέλιξη σε σημαντικό βαθμό του Βόρειου Οδικού Άξονα που συσσωρεύει τον ίδιο πόνο με τα Τέμπη κάθε χρόνο, των υποδομών ΑμΕΑ – αυτό που λέμε προσβάσιμη Κρήτη, των βιολογικών καθαρισμών – αυτονόητο σε ένα τέτοιο υποδοχέα – και επιτέλους μιας βιώσιμης διαχείρισης υδατικών πόρων, γιατί διαφορετικά, η «Ολιστική Κρήτη», σε συνδυασμό με τη «Διάσημη» θα αρχίσει να απειλεί την «Πράσινη» και με τη σειρά της την «Αυθεντική», τη «Βιώσιμη» κι εν τέλει τη διαχρονική – ανταγωνιστική Κρήτη.”
Ως νησί, η Κρήτη έχει ανάγκη τα αεροδρομια της. Πείτε μας για το Καστέλι.Ti θα επιφέρει η έλευση του;
“Ναι είναι αλήθεια, κάνουμε αναφορές στο νέο Αεροδρόμιο του Καστελίου, προφανώς γιατί προσδοκούμε μια νέα οικονομία γύρω από αυτό, μια νέα τάξη αφίξεων και μια μεγαλύτερη ανάγκη να διαχειριστούμε τους μεγάλους αριθμούς με τάξη, κάτι που προς το παρόν η Κρήτη καταφέρνει με ευκολία, λόγω του μεγέθους και της «Ποικιλομορφίας της», όμως τα οκταψήφια νούμερα αφίξεων θα απαιτήσουν να γίνει πραγματικότητα το όραμά μας, της Περιφέρειας Κρήτης δηλαδή, «Η διάχυση του Κρητικού Τουρισμού σε όλο το χώρο, Βορά, Νότο, Ενδοχώρα, σε όλο το χρόνο, ως ένα προορισμό 12 μηνών και τον τρόπο, ενεργοποιώντας όλες τις θεματικές διαστάσεις, της «Ποικιλόμορφης Κρήτης».
Εντούτοις, η φετινή ΟΤΜ στο Μουμπάι της Ινδίας μας βρήκε στο ίδιο περίπτερο – της Περιφέρειας Κρήτης – με στελέχη του νέου Αεροδρομίου, το ίδιο και η Connect – έκθεση των Αεροδρομίων – στη Girona, όπου είχαμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε και με το νέο Εμπορικό Διευθυντή του Αεροδρομίου με σκοπό το άνοιγμα της Ινδικής, της Ασιατικής – και μέσα απ’ αυτό – της Παγκόσμιας αγοράς, αφού η GMR – Ινδική Εταιρεία Κατασκευών – είναι στρατηγικός μέτοχος – επενδυτής στο νέο Αεροδρόμιο και επενδυτικός «σύμμαχος» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αντιλαμβάνεσθε ότι μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του, αυτή η συνέργεια της διοίκησης του νέου Αεροδρομίου και της Περιφέρειας Κρήτης θα κλιμακωθεί, με κοινό όφελος του Αεροδρομίου από την μια πλευρά και της Κρήτης από την άλλη.
Περί Αεροδρομίων ο λόγος, ας μην ξεχνάμε και την επικείμενη τοποθέτηση του σύγχρονου ραντάρ στο Αεροδρόμιο των Χανίων, που δρέπει προς το παρόν διψήφια ποσοστά ανόδου και το οποίο πλέον έχει ανάδοχο, παρά την καθυστέρηση και το ότι αποτελούσε συμβατική υποχρέωση της Fraport.
Έχοντας καλύψει τις 1.000 περίπου προδιαγραφές που απαιτούνταν, πλέον, οι πέντε πτήσεις – μία ανά δώδεκα λεπτά – ανά ώρα, ενδέχεται να αντιστραφούν και να γίνουν δώδεκα, μία ανά πέντε λεπτά, δίνοντας μια νέα διάσταση και προοπτική φιλοξενίας σ’ ένα Αεροδρόμιο σύγχρονο, ανακαινισμένο, «στολίδι» κατά μια έννοια.”
Επιμένετε λίγο παραπάνω στην Ποικιλόμορφη, την Διαφορετική Κρήτη; Γιατί;
“Είναι αλήθεια ότι επιμένω λίγο στην «Ποικιλόμορφη Κρήτη» κι αυτό γιατί είμαι απόλυτα βέβαιος σε αυτό που λέω ότι η ανεξερεύνητη Κρήτη έχει περισσότερο ενδιαφέρον, ίσως ακόμα και από την ίδια την εξερευνημένη Κρήτη.
Και για να το αποδείξω και στους αναγνώστες σας, θα παραθέσω ένα τοπωνύμιο, δίπλα στην καλύτερη παραλία του κόσμου, το Ελαφονήσι, κάπου κοντά εκεί, ανάμεσα στους Δήμους Κισσάμου και Καντάνου – Σελίνου, που όμως πολλοί δεν έχουν νιώσει.
Τη βλέπετε παρακάτω, αλλά στη θέση της θα μπορούσαν να είναι το Βαθύ, το Μάρτσαλο, ο Άγιος Νικήτας, θησαυροί αειφορίας των Αστερουσίων που τα επόμενα χρόνια θα γεμίζουν τα κορμιά ή / και τις ψυχές μας, ελπίζω πάντα αειφόρα.”
Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για φέτος και τι θα ευχόσασταν για την σεζόν;
“Κάθε Μάρτιο, παρακαλούμε για να είναι η χρονιά ακόμα καλύτερη από την περυσινή σε αφίξεις, κατά τον Ιούνιο αρχίζουμε να μουρμουράμε για τα έσοδα και κατά τον Οκτώβριο για την κερδοφορία μας. Αυτό θα γίνει και φέτος.
Αν θα είχα την ευκαιρία για τρεις ευχές, θα παρακαλούσα το Θεό για ειρήνη και σταθερότητα, ήπια καιρικά και φυσικά φαινόμενα, ηρεμία στη φύση και τις ψυχές μας σε ένα τόσο ευαίσθητο προϊόν, στην Πολιτεία να προσέξει την «Ολιστική Κρήτη», να ολοκληρώσει ένα ειδικό χωροταξικό που θα δίνει αναπτυξιακή προοπτική και θα μας προφυλάξει από τα φαινόμενα Μαγιόρκας, κρατώντας τον πληθυσμό και στην ενδοχώρα και το νότο με μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που θα συνδυάζουν τη φιλοξενία με τον πρωτογενή τομέα και ως εκ τούτου την εμπειρία και από μας τους ανθρώπους να ξεχάσουμε τα νούμερο – πόσο εφικτό άραγε – να υιοθετήσουμε τη ρήση «φίλοι και όχι επισκέπτες» και να παρέχουμε αξέχαστες σελίδες φιλοξενίας, από τον πρώτο ως τον τελευταίο, από τον φτωχό ως τον μεγιστάνα, από τον καλόβολο μέχρι τον ιδιότροπο, γιατί στο τέλος, αυτός είναι Τουρισμός κι αυτό είναι το πιο αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της Κρήτης, Παντού!”