Σύνταξη: tourismtoday.gr

Φάση ισχυρής ανάκαμψης μετά τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, βιώνουν οι ευρωπαϊκές low cost αεροπορικές εταιρείες όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα τους.
Πάνω από το 70% των πτήσεων στην Ευρώπη εκτελούνται από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, σύμφωνα με την Cirium.

Οι ανταγωνιστικές τιμές και το εκτεταμένο δίκτυο συνδέσεων τους -που έχουν κάνει τα αεροπορικά ταξίδια προσβάσιμα σε έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό ατόμων- είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι που τις έχουν βγάλει από την κρίση πιο δυνατές από πριν.

easyJet

Η easyJet, έκλεισε τη χρονιά με καθαρά κέρδη 452 εκατομμυρίων λιρών, τζίρο 8,17 δις λιρών και σχεδόν στο +40% σε σχέση με πέρυσι, λόγω της αύξησης της χωρητικότητας και του αριθμού επιβατών, αλλά και από διαχείριση κόστους.

Ο αερομεταφορέας απογειώνεται και ανακτά τις απώλειες που κατέγραψε τα προηγούμενα χρόνια.

Ryanair

Ο ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς παραμένει η Ryanair με μάλλον εξαιρετικές επιδόσεις. Το 2023 η ιρλανδική εταιρεία απέφερε έσοδα άνω των 13 δις ευρώ και κέρδος 2,1 δις, σαφώς υψηλότερο από αυτό των άλλων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.
Ωστόσο, μείωση 18% σε ετήσια βάση παρουσίασαν τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου 2024 της Ryanair, λόγω των χαμηλότερων ναύλων.

Τα κέρδη μετά από φόρους για το πρώτο εξάμηνο του 2024, ανήλθαν σε 1,79 δισ. ευρώ, οριακά χαμηλότερα από την πρόβλεψη των αναλυτών για 1,8 δισ. ευρώ.

Αν και κερδίζει λιγότερα ανά επιβάτη από την easyJet και τη Wizz Air, το περιθώριο κέρδους ανά πελάτη είναι πολύ υψηλότερο. Αυτό οφείλεται κυρίως στη στοχευμένη ικανότητα της να συγκρατεί το κόστος.

Οι κρατήσεις του τρέχοντος τριμήνου φαίνονται ισχυρές και οι τιμές των εισιτηρίων βρίσκονται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.

Wizz Air

Aπό την πλευρά τηw η Wizz Air, έχει σημειώσει άνοδο 50% σε επιβάτες από το 2019, αλλά δεν έχει επιτύχει τα ίδια περιθώρια κέρδους με τη Ryanair.

Η ουγγρική αεροπορική εταιρεία έκλεισε τη χρήση 2023-2024 με κέρδη σχεδόν 366 εκατ. ευρώ και τζίρο 5,07 δις στο +30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Επιπλέον, αύξησε την προσφορά πτήσεων, αλλά με σχετικά χαμηλότερο ποσοστό κάλυψης από τους ανταγωνιστές της, επηρεάζοντας τα κέρδη της.

Αυτός είναι ένας μάλλον κρίσιμος παράγοντας στις εταιρείες χαμηλού κόστους, διότι ακόμη και αν η αύξηση των επιβατών είναι θεμελιώδης, η αποτελεσματικότητα στην πλήρωση πτήσεων είναι εξίσου σημαντική για τη διατήρηση υψηλών περιθωρίων κέρδους.

Volotea

Η Volotea κατέγραψε λειτουργικά κέρδη 34 εκατ. ευρώ (ebit) το πρώτο εννεάμηνο του 2024. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις έφτασαν τα 640 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 14,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Vueling

Η επίσης ισπανική Vueling -η πιο έγκαιρη εταιρεία χαμηλού κόστους του 2024- “πετάει” ακόμη υψηλότερα, κλείνοντας το τελευταίο τρίμηνο του 2023 με λειτουργικά κέρδη 282 εκατ. ευρώ και τζίρο 1.081 εκατ. ευρώ.