Δικαίωση για επιβάτη της πτήσης Αθήνα-Κοζάνη λόγω πεντάωρης καθυστέρησης άφιξης στον προορισμό του, αφού του απονεμήθηκε χρηματική αποζημίωση 250 ευρώ, έπειτα από προσφυγή του στο Συνήγορο του Καταναλωτή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση, η εταιρεία αερομεταφοράς καθυστέρησε την πτήση λόγω τεχνικού προβλήματος του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να φτάσουν στο αεροδρόμιο της Κοζάνης μετά από πέντε ώρες και ως αντάλλαγμα για την καθυστέρηση να λάβουν από ένα δωρεάν εισιτήριο εσωτερικού.

Ωστόσο, ο επιβάτης, ο οποίος ταξίδευε για επαγγελματικούς λόγους ζήτησε την παρέμβαση της αρμόδιων αρχών, με ειδικότερο αίτημα την αποζημίωσή του, σύμφωνα με τον Κανονισμό 261/2004, λόγω πεντάωρης καθυστέρησης άφιξης στον προορισμό του.

Κατά τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δικαίωμα αποζημίωσης έχουν όλοι οι επιβάτες, των οποίων οι πτήσεις καθυστερούν 3 ώρες και παραπάνω ή ματαιώνονται.

Εξαίρεση αποτελεί μόνο το γεγονός, όπου ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η μεγάλη καθυστέρηση έχει προκληθεί λόγων έκτακτων περιστάσεων, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, ακόμη κι αν είχαν ληφθεί όλα τα δυνατά μέτρα.

Στην προκείμενη, ο αερομεταφορέας δεν απέδειξε, πως τα τεχνικά προβλήματα τα οποία αντιμετώπιζε αποτελούν έκτακτο περιστατικό, το οποίο εμποδίζει την κανονική άσκηση της δραστηριότητας του ή εκφεύγει της δυνατότητας αποτελεσματικού ελέγχου του, οπότε η “ταλαιπωρία” επιβάτη αποζημιώθηκε.